Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor Ron Stuveling » di jan 02 2024 7:51 pm

Vandaag mijn camera naar Beverwijk gebracht voor de tweede terugroep actie van Nikon.
Tot vandaag alleen mijn Black Rapid gebruikt om onnodige risico's te voorkomen

Als de camera terug komt kan ik eindelijk mijn nieuwe Peak Design riemen gebruiken als ik met de 24-70mm onderweg ben.
Bij de 70-200mm blijf ik toch de Black Rapid gebruiken.
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor RGS » di jan 02 2024 8:09 pm

Beste Ron,

Welke Blackrapid gebruik je en wat maakt deze beter draagbaar dan de Peak Design?

Gr, Richard
Nikon Z9 | Z 14-30 f4.0 | Z 24-70 f2.8 | Z 70-200 f2.8 | TC 2.0 | Ricoh GRIII

Hobbyfotograaf, geen perfecte plaatjes maar plaatjes die mijn herinneringen vastleggen. Flickr.
Gebruikersavatar
RGS

Clublid
Berichten: 201


Locatie: Voorburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor Ron Stuveling » wo jan 03 2024 4:43 pm

Hoi Richard, met de black rapid sport hangt het gewicht op je schouder. Als je lang sport velden loopt is dit goed vol te houden.
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor RGS » wo jan 03 2024 4:59 pm

Goeie tip Ron, ik ga me er eens in verdiepen 👍
Nikon Z9 | Z 14-30 f4.0 | Z 24-70 f2.8 | Z 70-200 f2.8 | TC 2.0 | Ricoh GRIII

Hobbyfotograaf, geen perfecte plaatjes maar plaatjes die mijn herinneringen vastleggen. Flickr.
Gebruikersavatar
RGS

Clublid
Berichten: 201


Locatie: Voorburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor Ron Stuveling » wo jan 03 2024 6:12 pm

RGS schreef:Goeie tip Ron, ik ga me er eens in verdiepen 👍


Succes
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor Ronald53 » do jan 04 2024 12:19 pm

Ron Stuveling schreef:Hoi Richard, met de black rapid sport hangt het gewicht op je schouder. Als je lang sport velden loopt is dit goed vol te houden.
Hallo Ron, die black rapid sport lijkt me een goede oplossing, o.a. omdat de camera snel vanuit de draagpositie aan de zij naar boven in schietpositie te brengen is. Bij mijn huidige oplossing, de Peak Design riem, moet de riem bij zo'n handeling over mijn schouder glijden, en dat gaat lastiger. Mijn vraag aan jou is of ik de hardware waarmee de camera aan de riem hangt zou kunnen verwijderen en vervangen door de Magpul QD adapter. En dat zonder de riem te beschadigen natuurlijk. Ik geef de voorkeur aan de QD adapter omdat die bijvoorbeeld weer past in de Kirk plaat voor de Z 180-600. De QD connector is daaruit snel te verwijderen, waarna de lensvoet helemaal "schoon" is en op een statief geplaatst kan worden.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1585


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor Ron Stuveling » do jan 04 2024 9:02 pm

Hoi Ronald, ik heb alleen ervaringen met de "normale" black Rapid schroef bevestiging. De Z8 en 70-200 2.8 is een aardig gewicht wat naast ja hangt. Kan de Magpul QD dat aan?? Ik denk dat je hem wel op de riem kan plaatsen als je handig bent!

Groet Ron
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor Ronald53 » vr jan 05 2024 10:40 am

Ron Stuveling schreef:Hoi Ronald, ik heb alleen ervaringen met de "normale" black Rapid schroef bevestiging. De Z8 en 70-200 2.8 is een aardig gewicht wat naast ja hangt. Kan de Magpul QD dat aan?? Ik denk dat je hem wel op de riem kan plaatsen als je handig bent!

Groet Ron
Bedankt voor de reactie. Het gaat in mijn geval om de Z8 met de 180-600, die is waarschijnlijk nog wat zwaarder dan de 70-200. De Magpul connector komt uit de Defensie-wereld. Er worden automatische geweren aan gehangen. Ik denk dus dat ze wel wat kunnen hebben, maar ik zal er eens verder onderzoek naar doen. In elk geval zou ik 'm niet gebruiken in combinatie met een aluminium lensvoet waarin geen aparte bus is ingebracht. Kirk heeft die bus altijd wel.
Groet,
Ronald

Edit: Hier wordt veel informatie over het Magpul systeem verschaft, er wordt wel steeds gesproken over het gebruik i.c.m. zwaar spul, maar helaas worden er geen getallen genoemd. En voor sommigen wellicht lastig: De informatie is in het Duits.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1585


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor keenoncoolstuff » vr jan 05 2024 12:55 pm

Mijn 200-500 en nu de 180-600 hangen tot nu toe nog gewoon aan hun lensvoet aan mijn BR-riem. Wel heb ik de manfrotto PL-200 ertussen, met de speciale BR-schroef voor die plaat.
https://www.blackrapid.com/fastenr-tripod-fr-t1/

Afkoppelen, en de lens kan zo op het statief. Trouwens ook te krijgen in Arca-Swiss:
https://www.blackrapid.com/tripod-plate-50/

Rob
Laatst gewijzigd door keenoncoolstuff op za jan 06 2024 2:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor Ron Stuveling » vr jan 05 2024 1:48 pm

Rob, Ronald, er zijn dus veel mogelijkheden met deze combinaties. Ik hou het voorlopig op mijn "gewone" schroefbevestiging. Ga me er later nog eens in verdiepen.

P.s. kreeg net bericht dat Nikon de reparatie heeft uitgevoerd. Ze sturen de camera weer deze kant op.

Veel Nikon plezier gewenst Nikoniers
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor TinoK » za jan 06 2024 12:03 am

Ik gebruik zelf al jaren het QD systeem omdat dit heel universeel werkt op bodies en lenzen icm RRS L-plates en lensvoeten

Wat je voor de QD swivel (of adapter) veelal tegenkomt:

Superior Load and Durability: The maximum load weight of QD sling swivel is 264 Ib, but ultimate load weight is 275 Ib. (Our tensile failure test is 275 Ib.) High strength steel hoop ensure maximum durability under heavy using. The loop will not be deformed or disconnected due to overweight.

Dus een max load van 264 lb (119.748386kg !?).

Dus de QD adapter zal het zwakke punt nooit zijn!
Gr.Tino

Flickr Martino'70


“Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson
“My first 25,000 photographs are my worst.” ― Tino Karunding
Gebruikersavatar
TinoK

Clublid
Berichten: 187


Locatie: Sprundel
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z8 Terugroep actie Riem oogjes

Berichtdoor Ron Stuveling » ma jan 08 2024 2:17 pm

Hoi Tino, bedankt voor de aanvulling
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten