Z8 data-transfer naar laptop met bijgeleverde kabel?

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Re: Z8 data-transfer naar laptop met bijgeleverde kabel?

Berichtdoor Ronald53 » di mar 12 2024 10:15 pm

Ik heb het ook maar eens geprobeerd. Ik werk nooit zo, gebruik altijd een kaartlezer. Hetgeen ik hierboven schreef over NX Studio en de MTP/PTP protocollen herinnerde ik mij uit het Z8 boek van Thom Hogan. Dus eerst NX Studio geïnstalleerd, en daarna gekeken welke kabels ik heb. Ik heb 2 stuks UC-E24, meegeleverd bij de Z6 en de Z8. Dus: Camera uit - kabel aangesloten - camera aan. Vrijwel meteen krijg ik de vraag wat ik met de zojuist aangesloten data-opslag wil doen. Ik kies voor openen met de Windows verkenner. En tot mijn verbazing kan ik zó bij de bestanden. Die verbazing komt voort uit het feit dat dit volgens Thom Hogan niet zou moeten werken. Maar wel dus. ook met de andere kabel. Ik heb aan de instellingen voor USB nooit iets aangepast. NX Studio is er niet aan te pas gekomen, of het moet zijn dat bij de installatie ook een driver is geïnstalleerd. Mocht je stap voor stap jouw instellingen met die van mij willen vergelijken, stuur me dan een PB met je 06. Dan doen we dat even via de telefoon.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1586


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z8 data-transfer naar laptop met bijgeleverde kabel?

Berichtdoor spinner_007 » wo mar 13 2024 11:31 pm

WillyEef ja dat klopt had ook problemen met bij geleverde kabel en elke andere die ik probeerde
kabel aangeschaft en probleem was opgelost
Gebruikersavatar
spinner_007

Forumlid
Berichten: 163


Locatie: alblasserwaard
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Z8 data-transfer naar laptop met bijgeleverde kabel?

Berichtdoor Ronald53 » do mar 14 2024 12:02 am

spinner_007 schreef:WillyEef ja dat klopt had ook problemen met bij geleverde kabel en elke andere die ik probeerde
kabel aangeschaft en probleem was opgelost
?? Waar reageer je nu op? Ik had geen problemen met de bijgeleverde kabel(s).
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1586


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z8 data-transfer naar laptop met bijgeleverde kabel?

Berichtdoor Ronald53 » di mar 19 2024 11:08 pm

WillyEef schreef:... knip ... Ik ga morgen een Nikon USB-Kabel UC-E25 kopen en hoop dat het dan wel lukt om mijn foto's van de camera over te zetten op mijn laptop. ...
En, is het probleem inmiddels opgelost?
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1586


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten