Z 24-70mm F2.8 S

Discussies over standaard zoomobjectieven zoals de 24-70

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Janvis » ma feb 18 2019 2:50 pm

Ad B schreef:Hoi,
Vincent schreef:... Ik heb serieus naar de Z6/Z7 gekeken maar zag eigenlijk nauwelijks voordelen. En dus vooral nadelen...

Vincent, dat zal vooral zijn vanwege wát je wil zien.
Als adviseur Nikon producten zou je 100% positief achter ieder Nikon product moeten staan. :think:


Als adviseur mag je dus geen eigen mening hebben en moet je hoe dan ook schijnheilig achter elk product staan ook al vind je zelf de meerwaarde slechts beperkt? Ik waardeer het juist dat Vincent,ondanks dat hij adviseur is, zijn eigen mening niet verloochend. Daar maak je je als adviseur in mijn ogen ook geloofwaardiger mee dan wanneer je alleen maar de hielen van Nikon likt.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Nikkormaat » ma feb 18 2019 2:54 pm

+ 1
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Ad B » ma feb 18 2019 4:04 pm

Hooo maar knulletjes,
natuurlijk mag een adviseur een eigen mening hebben...
Maar als IK iets van een adviseur wil weten, zijn het mogelijkheden.
Die mogelijkheden heb ik nodig om MIJN mening te vormen en keuzes te maken.
Een adviseur die zijn eigen mening verkoopt en oplegt, vind ik een advizeur.
Nu hou ik weer op met mijn gezeur.
Ga maar weer over op de lens...
:prost:
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 564


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Nikkormaat » ma feb 18 2019 4:11 pm

Ho, ho. Mag het iets minder kleinerend, a.u.b.
Misschien dat het je bij jouw keuze helpt als je Vincent om de naar zijn mening aanwezige voor- en nadelen vraagt. Dan krijgt dit draadje vast een interessant vevolg.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor George Fennes » ma feb 18 2019 5:12 pm

Ik ben het niet met je eens dat Vincent altijd 100% achter Nikon moet staan.
Vincent mag best ook minpuntjes aangeven dat maakt hem alleen maar geloofwaardiger.
Waarom zou ik advies willen hebben van iemand die alles door een roze bril ziet.
Dan neem ik zijn advies niet serieus.
Ik fotografeer zelf met de X-H1 maar om te zeggen dat is het enige.
Nou nee ik ben er blij mee maar ik mis b.v wel de draaiknop voor belichtingscorrectie.
Zo zal ik nog wel iets tegen komen.
Dus Vincent geeft eerlijk zijn mening :thumbup:

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Vincent » ma feb 18 2019 5:16 pm

Ad B schreef:Maar als IK iets van een adviseur wil weten, zijn het mogelijkheden.


Daarvoor is de handleiding al uitgevonden...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4516


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Remco H » ma feb 18 2019 6:18 pm

Toen ik afgelopen donderdag het nieuws vernam van dit nieuwe objectief, vond ik dat best wel mooi nieuws. Zo'n soort objectief zou ik toch het liefste hebben als standaardzoom bij een camerabody. f/2.8 is toch net wat meer dan f/4.
Maar inderdaad, het is heel veel geld. Met een Z6 erbij zit het niet ver meer onder de € 5.000,-! Dat doe je niet even voor de gein erbij, of alleen maar omdat spiegelloos de toekomst is. Met een goed functionerende D750 (+ objectieven) is het ook niet echt nodig.
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor justme » ma feb 18 2019 7:17 pm

Ik vind de randscherpte best belangrijk icm meer MP. alleen het is best een enorm bedrag, een z7 en een 24-70 op 2.8

Nog even aanzien en hard doorsparen
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Frankie » vr feb 22 2019 8:48 pm

Omdat het hier meer om de z7 gaat dan om de 24-70 wil ik nog wel wat toevoegen. Wat mij betreft biedt deze z zeker voldoende voordelen om over te stappen vanaf de d850. Afhankelijk van wat je fotografeert. Ok, de 850 is de betere camera allround of specifiek sport / 'wildlife e.d. En natuurlijk is ook de z7 weer een erg duur ding. Maar redenen om voor de z7 te kiezen zijn er genoeg wat mij betreft:
In camera stabilisatie, gewicht, scherpstelpunten tot aan de rand, programmeerbare keuzeknop autofocusstand, evf, formaat, stil fotograferen, scherpstelling zonder fijntuning, slechts één kaartslot ( :wink: ), geweldige objectievenlijn die er aan komt...
Ik ben om en heb al platen gemaakt die ik nooit met de d850 had gemaakt (geldt ook andersom nog steeds trouwens). Bijvoorbeeld lage sluitertijden dus lage iso's dus strakkere resultaten (techniek) of andere instellingskeuzes omdat het evf je meteen laat zien wat over- of onderbelichting doen en je dus direct door de zoeker al creatief uitgedaagd wordt.
Grootste nadelen voor mij: de (nu nog) mindere afc focuskwaliteit, evf is geen ovf, minder knoppen, minder grip / ergonomie, maar deze lijst is toch wat korter dan de voordelenlijst in mijn geval.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Remco H » za feb 23 2019 7:22 pm

Frankie schreef:Omdat het hier meer om de z7 gaat dan om de 24-70...

Nou nee, het gaat hier juist om de 24-70! De Z 24-70mm f/2.8 S om precies te zijn.
Al is dat wat je te melden hebt verder wel waardevol.

Of vind je objectieven niet zo interessant? Volgens mij zijn die nog belangrijker dan de camerabody!
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Frankie » za feb 23 2019 11:14 pm

Objectieven vind ik best leuk hoor, maar zonder een camera heb je er weinig aan :wink:
Wat betreft de 24-70 2,8s is het natuurlijk nog afwachten. Gezien de 24-70 4,0s verwacht ik wel een vooruitgang op het gebied van scherpte, contrast, flare e.d. t.o.v. de huidige g en vr versies. Maar ben ik vooral benieuwd naar de onscherpte van de 2,8s objectieven die er aankomen. De 2,8 drie-eenheid van nu is al erg goed natuurlijk maar zal vast getopt worden. Omdat de 70-200 en 24-70 nu ook een supersnelle en betrouwbare afs hebben, zal de z daar toch zeker in mee moeten bij de s versies, hopelijk al met de te verwachten softwareupdate. En anders met weer een nieuwe z :shock:
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor Remco H » za mar 09 2019 10:39 pm

Best wel jammer dat de Z-objectieven van Nikon er een stuk minder mooi uitzien dan de Canon RF-objectieven. Van die laatsten ga ik echt watertanden!
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor MartinT » do jul 11 2019 11:49 pm

DxOMARK heeft de Nikkor Z 24-70 f/2.8 S getest en kwam tot de volgende conclusie:

quote The Nikkor Z 24-70mm f/2.8 S sets a new benchmark by which other 24-70mm lenses will be judged.unquote.

Weer eens een bewijs dat Nikon nog steeds de topfabrikant van lenzen is :!:
Test zie: https://www.dxomark.com/nikon-nikkor-z- ... -s-review/
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor JimNikonZ » zo aug 09 2020 1:22 pm

Bij mij was t overstappen van D810 naar D850 of Z7. Beide vastgehouden, beide geprobeerd en voor mij waren de voor mij persoonlijk geldende voordelen van de Z7 ( fijnere zoeker, lichter, nieuwer concept, geruislozer) groter dan de nadelen ( maar 1 kaartslot, drie objectieven inruilen en twee nieuwe kopen). Ik had er aanvankelijk de f4 24-70 bij maar voor portretten heb ik die omgeruild naar de 2,8. Zo’n goede 24-70 heb ik nog nooit gehad, ik vind hem misschien te duur, maar met nog wat extra inruil kon ik hem betalen. Je maakt er foto’s mee waarvan hr Bommel zou zeggen “ik wist niet dat ik het in me had”
Nikon Z
Gebruikersavatar
JimNikonZ

Forumlid
Berichten: 39


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Z 24-70mm F2.8 S

Berichtdoor George Fennes » zo aug 09 2020 1:46 pm

Jim je bent weer helemaal blij zo te zien.
Je hebt ook een mooie set.
Veel plezier er mee.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten