ND filter

Discussies over filters

Onderwerp:

Re: ND filter

Berichtdoor Bruud » zo sep 08 2013 8:41 pm

Mijn ervaring met Cokin:
Grijsfilter (2013) doet het echt goed. Nauwelijks kleurzweem en (bijna) geen scherpteverlies op mijn D600.
Mijn grijsverloop (2008) is een ander verhaal. Het 100% doorlaatbaar deel functioneert uitstekend, maar in het verlopende deel neemt de scherpte hard af naarmate het plastic donkerder wordt.
Dit zou exemplarisch kunnen zijn, of wellicht dat ze het na de overname betere kwaliteit leveren?

Ruud
Gebruikersavatar
Bruud

Forumlid
Berichten: 157


Locatie: Nieuw-Vennep
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ND filter

Berichtdoor 2eX_trots » vr okt 04 2013 11:09 pm

Mijn ongevraagde mening :mrgreen:

Voor mij persoonlijk is het gebied van filters en voorral nd filters een gebied wat ik wil verkennen en waarvan ik wil leren....Wil leren wat een foto maakt....je instellingen op je toestel verkennen. Uiteraard zijn er kwaliteitsverschillen maar als je jezelf bekend wil maken met dit soort technieken hoef je volgens mij niet perse de beste en duurste materialen aan te schaffen. Als dat zo was moet iedereen ook z'n camera weggooien wanneer het geen absoluut topmodel is... ik heb laats een immitatie Cokin P filtersetje aangeschaft op ebay en ben daar lekker mee aan het experimenten....wanneer het gebruik daarvan mij voldoende boeit en uitdaagd zou ik uiteindelijk wellicht kunnen overstappen naar kwalitatief beter materiaal.

In mijn ogen is "het goedkope spul" geen rommel wat je niet moet kopen ,maar eerder een product met een andere doelgroep/toepassing.
Still learning.....
2eX_trots

Forumlid
Berichten: 63


Locatie: Nieuwenhoorn
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: ND filter

Berichtdoor pd5wve » za okt 05 2013 4:58 pm

Net ook een nd filter gehaald van rodenstock een variabel nd filter ben benieuwd.
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
http://www.madebywillemfotografie.nl en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem
Gebruikersavatar
pd5wve

Forumlid
Berichten: 285


Locatie: De rijp
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Filters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten