Filter vast op lens

Discussies over filters

Onderwerp:

Re: Filter vast op lens

Berichtdoor NiekHs » vr okt 07 2022 9:22 am

In aanvulling op mijn laatste post: Het is mij eindelijk gelukt om filter en adapter los te krijgen! Ik ben weer verder gaan kijken op internet en ondanks dat ik eigenlijk alle tips al eens gehoord had, heb ik nog maar wat uitgeprobeerd. Met name het filter tussen twee schoenzolen en dan drukken en draaien. Toen waren ze nog niet los, maar ik heb ook herhaalde malen met filter/adapter op de tafel getikt, en uiteindelijk nog een keer de filtertang gebruikt. En toen kwamen ze los! Heerlijk bevrijdend gevoel! :D
Het was dus eigenlijk een combinatie van dit alles, vermoed ik.
Z6ii, D750, D700, Fujifilm X100s, Tamron 24-70 f/2.8 Di VC USD, Z 24-70/f4, etc.
NiekHs

Forumlid
Berichten: 8


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Filter vast op lens

Berichtdoor weimaraner » zo okt 09 2022 5:22 pm

Oeh, is dat alweer zo lang geleden ...
Maar nee, het is mij nooit gelukt. Ik heb uiteindelijk een nieuwe adapter ring gekocht. De andere, met de filter er nog in, gebruik ik nu als ik een driestops filter nodig heb (en een zonnekap niet nodig is want die past niet met de adapter ring). En als ik een driestops filter nodig heb tegelijk met bijvoorbeeld grijsverloopfilters nandere filters dan komt ie ook nog van pas want dan zet ik de Lee houder er op.

Dus helaas heb ik de gouden tip ook niet - het is volgens mij niet echt mogelijk het geheel nog van elkaar af te krijgen.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Filter vast op lens

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » za dec 03 2022 5:26 pm

een zachtrubber onderzetter van Ikea wil weleens helpen camera met lens erop drukken en dan draaien.
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1417


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Filters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten