+++

Discussies over filters

Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor weimaraner » di mei 22 2012 7:20 pm

Daar heb ik die Hoya dus ook gezien - maar wanneer ie nu daadwerkelijk uitkomt ... :?:
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor Sharkey » do mei 31 2012 1:09 pm

weimaraner schreef:Daar heb ik die Hoya dus ook gezien - maar wanneer ie nu daadwerkelijk uitkomt ... :?:

Op voorraad bij Cameranu.nl - 77mm €186.95
Is dat um :?:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor weimaraner » do mei 31 2012 7:53 pm

Dat moet 'm zijn! Bedankt voor de tip. :)
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor Steven » do mei 31 2012 9:35 pm

weimaraner schreef:Dat moet 'm zijn! Bedankt voor de tip. :)


Ga jij hem halen? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen in vergelijking met je Lee filters :-) Keep me posted :wink2:
Steven



Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor weimaraner » do mei 31 2012 9:46 pm

Ga jij hem halen? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen in vergelijking met je Lee filters :-) Keep me posted :wink2:


Het is een behoorlijke prijs maar zit er heel sterk aan te denken. Een vergelijking met mijn Lee set zal niet makkelijk zijn aangezien ik van Lee alleen de (harde) grijsverloopfilters heb, niet een volledig grijsfilter. Had graag de Lee Big Stopper al in mijn tas gehad maar die is echt nergens te krijgen.
Heb overigens een nieuwe Lee adapterring aangeschaft - kreeg die Hoya filter er met geen mogelijkheid meer vanaf. :frown:
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor Steven » do mei 31 2012 10:01 pm

weimaraner schreef:
Ga jij hem halen? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen in vergelijking met je Lee filters :-) Keep me posted :wink2:


Het is een behoorlijke prijs maar zit er heel sterk aan te denken. Een vergelijking met mijn Lee set zal niet makkelijk zijn aangezien ik van Lee alleen de (harde) grijsverloopfilters heb, niet een volledig grijsfilter. Had graag de Lee Big Stopper al in mijn tas gehad maar die is echt nergens te krijgen.
Heb overigens een nieuwe Lee adapterring aangeschaft - kreeg die Hoya filter er met geen mogelijkheid meer vanaf. :frown:


Kreeg je hem er echt niet meer af? Geezz :-/ that sux

Ja het is een stevig prijsje, zie op de website ook niet of hij van 77mm naar 82mm loopt. Mag toch hopen van wel met die prijs. Ben er wel benieuwd naar. Als het echt een goede is dan verkoop ik mijn LCW Mark II of III (weet ff niet uit mijn hoofd) denk toch te merken dat deze de scherpte van mijn 24-70 niet ten goede komt.
Steven



Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor Sharkey » vr jun 01 2012 7:48 am

Update: hij staat nu (01-06-12 - 7:48) bij Cameranu.nl NIET meer op voorraad, en bij levertijd staat ineens "Onbekend. Nieuw artikel". :huh:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor CaptainHook » zo jun 03 2012 3:13 pm

Hier vind je:
http://www.redbubble.com/people/peterh1 ... ty-filters
een heel uitgebreid verhaal over ervaringen met allerlei ND filters... :!:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor JW17 » zo jun 03 2012 3:46 pm

CaptainHook schreef:Hier vind je:
http://www.redbubble.com/people/peterh1 ... ty-filters
een heel uitgebreid verhaal over ervaringen met allerlei ND filters... :!:

Bedankt voor deze tip en de link!
Het is een goed informatief artikel!
Groet,
JW
Gebruikersavatar
JW17

Clublid
Berichten: 528


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor Steven » zo jun 03 2012 5:41 pm

CaptainHook schreef:Hier vind je:
http://www.redbubble.com/people/peterh1 ... ty-filters
een heel uitgebreid verhaal over ervaringen met allerlei ND filters... :!:


Zal er wellicht overheen lezen maar zie niets over een variabel ND filter in het artikel?
Verder wel een informatief artikel.
Steven



Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor CaptainHook » zo jun 03 2012 7:32 pm

In het artikel wordt toch ook echt gesproken over een vari-ND filter... zoek er maar eens op...
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Variabel ND Filter

Berichtdoor Steven » zo jun 03 2012 8:14 pm

CaptainHook schreef:In het artikel wordt toch ook echt gesproken over een vari-ND filter... zoek er maar eens op...


Verder dan 1 zin over de slechte prestaties van het Singh-Ray Vari-ND filter wat de auteur een waardeloos item vind kom ik niet...

En deze alinea waar hij het toelicht:


Singh-Ray

I wanted an 82mm Black glass to use on my Carl Zeiss Distagon 21mm f2.8 Lens but until June 2011 nobody made them at that diameter. Instead, I acquired an 82mm Singh-Ray Vari-ND Filter. These things are significantly more expensive than either Hoya or B+W and, in my opinion, only worth a fraction of a Hoya or B+W, if anything at all. They are constructed in exactly the same way as a Circular Polariser, only much chunkier. They proclaim to give a range of 2 to 8 stops. I don’t think they do. Anything above about 6 produces severe vertical banding. Worse, the higher the stop the greater the colour casting throughout the frame. And to cap it off, I cannot use it, ie vary the ND factor, with the lens hood on. A complete waste of money and my biggest gear mistake to date.
Steven




Terug naar “Filters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten