Grijsverloop filters aanschaffen, maar welk merk?

Discussies over filters

Onderwerp:

Re: Grijsverloop filters aanschaffen, maar welk merk?

Berichtdoor renzo83 » vr jun 28 2019 10:15 pm

Ik gebruik de filters van Kase. Heb de afgelopen jaren best wat verschillende merken en systemen uitgeprobeerd, maar ben inmiddels ervan overtuigd geraakt dat Kase verreweg het beste is wat je kan krijgen in grijs en grijsverloop filters. Ook de night polution filters zijn geweldig! Top glas kwaliteit en super robuust! Het is niet het goedkoopste systeem maar voor mij als fervent landschapsfotograaf zeker de investering waard.
renzo83

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Grijsverloop filters aanschaffen, maar welk merk?

Berichtdoor joebar » vr sep 13 2019 10:41 pm

Met veel plezier alles doorgelezen. Om een paar cokin filters die niet krasvrij meer zijn te vervangen gaat mij voorkeur naar Benro uit.
Ik heb even zitten kijken naar prijzen en mogelijkheden. Wat opvalt is dat er aanbieders zijn die originele (volgens de website) Benro filters, wellicht ook andere merken, aanbieden voor aanzienlijk lagere prijzen in vergelijking met Europese aanbieders. Ik weet dat je rechtstreeks camera's en lenzen in China , Hong Kong kan bestellen. Daar zit natuurlijk een risico met eventuele garantie aanspraken bij, maar met filters durf ik dat wel aan. Iemand ervaring hiermee?
joebar

Clublid
Berichten: 20


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Grijsverloop filters aanschaffen, maar welk merk?

Berichtdoor LJ-Jochem » zo sep 15 2019 7:41 pm

Ja. Mijn Nisi Natural Night filter komt uit Hong Kong. Gewoon netjes en op tijd bezorgd. Compleet zoals het ook via een Nederlandse retailer geleverd zal worden. Scheelde een slok op een borrel.

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Grijsverloop filters aanschaffen, maar welk merk?

Berichtdoor joebar » di sep 17 2019 11:02 pm

Dankjewel Jochem,
Het scheelt idd aanzienlijk. Ik ga maar eens kijken of de post alweer functioneert in Hong Kong.
joebar

Clublid
Berichten: 20


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Filters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten