Benro filterhouder

Discussies over filters

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor MartinT » do jan 16 2020 2:34 pm

gvdnberg schreef:Nisi en LEE hebben goede tasjes/hoesjes voor 6 of 10 filters.


Die tasjes zijn enkel op de filters berekend. Filter + Benro filterhouder passen daar volgens mij niet in!
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor ReneG » vr jan 17 2020 12:16 am

Benro heeft een semi-hardcase waar de filterhouderset in past, inclusief een mooie ruimte voor die stoffen etui met lenzen en verloopringen en pola filter. Daar heb ik mijn hele set in zitten.
Spul waarmee je foto's maakt...
Online
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor gvdnberg » vr jan 17 2020 10:10 am

Ik heb de Benro semi-hardcase ook, maar tot op heden durf ik de filters hier niet in mee te nemen als zij alleen in het stoffen etui zitten. Ik heb de 150mm filterhouder en filters. Gaat dat goed bij jou Rene?
Voor steviger vervoer heb ik de Nisi filterhouder gekocht.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor ReneG » vr jan 17 2020 8:12 pm

gvdnberg schreef:Ik heb de Benro semi-hardcase ook, maar tot op heden durf ik de filters hier niet in mee te nemen als zij alleen in het stoffen etui zitten. Ik heb de 150mm filterhouder en filters. Gaat dat goed bij jou Rene?
Voor steviger vervoer heb ik de Nisi filterhouder gekocht.


Bij mij gaat het prima (uiteraard zitten de filters dan in het stoffen etui en dat zit dan weer in de case, ik heb hem al meermaals volle dagen meegenomen, ook de stad in. Hij zit dan wel in een rugzak of Messenger bag waar hij klem in kan komen te zitten. Ik heb hem ook wel eens aan een sliplock loop gehangen van mijn rugzak. Alleen aan de broekriem doe ik niet, dat is onhandig werken en vragen om problemen (vallende filters etc).

Ik ga denk ik wel een keer die nieuwe master filterhouder halen, als die nu een quick disconnect heeft is dat ideaal. En die frames die erbij zitten beschermen denk ik de relatief kwetsbare randen ook goed, maar tegen vallen helpt het denk ik niets.
Spul waarmee je foto's maakt...
Online
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor Tony D » vr jan 17 2020 11:18 pm

Ik heb de Lowepro Filterpouch 100.
Daar kunnen je filters en de houder in.
Kost ca 30 euro.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor gvdnberg » za jan 18 2020 11:14 am

@ReneG: bedankt voor de informatie, ik ga eens kijken hoe dat bevalt, want steeds 2 verpakkingen meenemen (filter in Benro pouch en NISI doosje met filters) is niet praktisch. Voorlopig laat ik het bij de Benro filterhouder in de eerste uitgave, ik heb nog geen nadelen ondervonden.
@Ton: Daar passen geen filters van 150 x 150 mm of 150 x 170 mm in.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor ReneG » za jan 18 2020 1:17 pm

gvdnberg schreef:@ReneG: bedankt voor de informatie, ik ga eens kijken hoe dat bevalt, want steeds 2 verpakkingen meenemen (filter in Benro pouch en NISI doosje met filters) is niet praktisch. Voorlopig laat ik het bij de Benro filterhouder in de eerste uitgave, ik heb nog geen nadelen ondervonden.
@Ton: Daar passen geen filters van 150 x 150 mm of 150 x 170 mm in.


Ik moet nu ik de maten lees wellicht wel even vermelden dat ik de FB100S case heb voor het 100x150mm systeem. Die is erg stevig en is gemaakt om de benro pouch in die case te doen. Ik weet niet hoe stevig hun andere cases zijn. Die van mij is vrij hard met enkel een klein beetje beweging in het midden.
Spul waarmee je foto's maakt...
Online
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor gvdnberg » za jan 18 2020 11:33 pm

OK, fijn dat je dat vermeldt René. Ik zal het eens uitproberen. De case voor de 150mm serie is ook vrij stevig en ik kan er 2 filters in één plastic doosje veilig in vervoeren. IK heb het nog niet aangedurfd om de filters alleen in hun stoffen pouch in de case mee te nemen, vandaar dat ik geïnteresseerd was in jouw ervaring.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor Ronald53 » zo jan 19 2020 3:00 pm

Tony D schreef:Ik heb de Lowepro Filterpouch 100.
Daar kunnen je filters en de houder in.
Kost ca 30 euro.

Ton
Hallo Ton, de prijzen die ik tegenkom, zijn ongeveer het dubbele. Heb jij een speciaal adresje?
Zelf heb ik de Kase K9 filterhouder voor 100x100 en 100x150 mm filters. Kase heeft daarvoor deze tas. Ziet er stevig uit, maar het is geen echt leer, de praktijk kan dus anders zijn.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro filterhouder

Berichtdoor Tony D » zo jan 19 2020 5:46 pm

Ronald53 schreef:
Tony D schreef:Ik heb de Lowepro Filterpouch 100.
Daar kunnen je filters en de houder in.
Kost ca 30 euro.

Ton
Hallo Ton, de prijzen die ik tegenkom, zijn ongeveer het dubbele. Heb jij een speciaal adresje?
Zelf heb ik de Kase K9 filterhouder voor 100x100 en 100x150 mm filters. Kase heeft daarvoor deze tas. Ziet er stevig uit, maar het is geen echt leer, de praktijk kan dus anders zijn.
Groet,
Ronald


Omnifoto heeft hem voor € 28,95.https://www.omnifoto.nl/product_detail.php?p=5050&g1=OPRUIMING&g2=Lowepro&c=&q=
Let op: dit is niet de Gear Up versie. Die is inderdaad rond de 60 euro, o.a. bij KE.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Filters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten