Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Discussies over telezoom objectieven zoals de 70-200

Onderwerp:

Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor PeterWeter » ma aug 31 2020 9:30 pm

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nikon Z body's met het nodige lichtsterk glaswerk ervoor.

Flickr : http://www.flickr.com/photos/petercdejong/
Facebook : https://www.facebook.com/peter.c.dejong
Gebruikersavatar
PeterWeter

Forumlid
Berichten: 159


Locatie: Lelystad
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor EdvandeZilver » ma aug 31 2020 9:58 pm

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst! Had je deze als pre-order besteld?
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor PeterWeter » ma aug 31 2020 10:06 pm

EdvandeZilver schreef:Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst! Had je deze als pre-order besteld?

Niet als pre-order maar wel met de leverancier een afspraak gemaakt dat zodra de lens binnen kwam ik op de hoogte werd gebracht en dat hebben ze ook gelijk gedaan.
Nikon Z body's met het nodige lichtsterk glaswerk ervoor.

Flickr : http://www.flickr.com/photos/petercdejong/
Facebook : https://www.facebook.com/peter.c.dejong
Gebruikersavatar
PeterWeter

Forumlid
Berichten: 159


Locatie: Lelystad
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor George Fennes » ma aug 31 2020 10:13 pm

Peter gefeliciteerd lijkt mij een heel mooi objectief.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor Ad B » di sep 01 2020 7:08 am

Hoi,

mooie lens, zal kwalitatief fantastische beelden weergeven.
Deze lens staat in het 70-200 rijtje (alle merken bij elkaar) nagenoeg bovenaan...
Helaas wat prijs betreft... :oohh:

Toch veel fotofun met deze lens.
:prost:
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 564


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor Patrick » di sep 01 2020 10:25 am

Lijkt gewoon hetzelfde ding (met kleine veranderingen) als de DSLR versie, maar dan met de adapter eraan vast. Duidelijk geen geheel nieuw ontwerp!

Gefeliciteerd met je aankoop!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor Skippy » di sep 01 2020 10:59 am

Patrick schreef:Lijkt gewoon hetzelfde ding (met kleine veranderingen) als de DSLR versie, maar dan met de adapter eraan vast. Duidelijk geen geheel nieuw ontwerp!


Het innerlijk van beide objectieven verschilt aanmerkelijk, en daar draait het toch om bij objectieven :wink:
Ik hoop en vermoed dat Nikon alles uit de kast heeft getrokken voor dit belangrijke objectief in de Z-lijn.
Met excuses voor het verschil in grootte van de afbeeldingen.

70-200mm f2.8 (versie 2)

Afbeelding

70-200mm f2.8 Z
Afbeelding

Tekst uit dit bericht https://www.advancecamera.com/2020/01/nikon-nikkor-z-70-200-f2-8-vr-s/

The NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S demonstrates the technological benefits of the Nikon Z mount to reinvent a classic lens, while including new features to make this photographer favorite even more superior for Z series users. Parfocal support maintains focus when zooming, while a reduced minimum focus distance (0.5m wide, 1.0m telephoto) vastly increases versatility for photos and video. When used in combination with the in-body stabilization of the Nikon Z 6 and Z 7, the NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 promises unparalleled stability with additional optical stabilization. Like other S line lenses, the NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 boasts a premium optical design complete with a 9-blade diaphragm as well as Anti-Reflective Nano Crystal and ARNEO coatings for maximum image quality in any light, with a Fluorine coating that resists dirt and smudges. In addition to a rugged weather sealed design the lens is ready to tackle any assignment with a dedicated Info Panel, two customizable Function buttons and an additional custom control ring.

The new NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S and AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR are the first Nikon lenses to feature the newly developed SR (Short-Wavelength Refractive) lens element, a specialized-dispersion glass lens featuring characteristics that greatly refract light with wavelengths shorter than that of blue. By controlling short-wavelength light that is difficult to compensate, the lens can more effectively collect light of various specific wavelengths and achieve highly precise chromatic aberration compensation.
Laatst gewijzigd door Skippy op di sep 01 2020 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor Vincent » di sep 01 2020 11:04 am

Patrick schreef:Duidelijk geen geheel nieuw ontwerp!


Was ook mijn eerste gedachte maar de lensontwerpen zien er wel behoorlijk anders uit:

Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8E FL ED VR
Afbeelding
22 elements in 18 groups.

Nikon Nikkor Z 70-200 mm F2.8 VR S
Afbeelding
21 elements in 18 groups

Benieuwd naar je eerste resultaten Peter!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4516


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor Skippy » di sep 01 2020 11:07 am

Aha, ik wist niet dat de FL versie van het F-objectief na de II versie kwam. Bedankt voor de aanvulling Vincent. Maar dus inderdaad duidelijk een ander ontwerp.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor henkk » di sep 01 2020 11:09 am

Verschillende lenzen maar ik vraag me wel af of de instellingen qua zoom en afstand wel gelijk zijn tussen die twee plaatjes.
PS ik doel op de eerste twee.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor Skippy » di sep 01 2020 11:11 am

Met de scherpte zit het wel goed te zien aan de foto's in dit draadje op Dpreview https://www.dpreview.com/forums/thread/4515763
Ik vind bij deze foto's de bokeh wat onrustig. Prioriteit op scherpte/contrast en voorkomen van lensfouten?
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor Patrick » di sep 01 2020 11:40 am

Behoorlijk verschillen nog intern. Duidelijk. Sterker nog: de FL lijkt me meer te verschillen van de VR 2 dan van de Z. Blijkbaar valt er nog veel te sleutelen aan dit soort objectieven!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor henkk » di sep 01 2020 8:23 pm

Maar of je hiervoor dus de Z-vatting nodig hebt, vraag ik me af (anders dan bij groothoekiger lenzen). Er zit nog wel wat ruimte achter het achterste lenselement.
Neemt niet weg dat de ontwikkeling doorgaat en dat is natuurlijk goed.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor PeterWeter » do sep 03 2020 9:07 pm

henkk schreef:Maar of je hiervoor dus de Z-vatting nodig hebt, vraag ik me af (anders dan bij groothoekiger lenzen). Er zit nog wel wat ruimte achter het achterste lenselement.
Neemt niet weg dat de ontwikkeling doorgaat en dat is natuurlijk goed.

Die ruimte is bedoeld voor de 1.4x en 2.0x teleconverters die inmiddels ook zijn uitgebracht. Die teleconverters steken voor een deel in die ruimte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nikon Z body's met het nodige lichtsterk glaswerk ervoor.

Flickr : http://www.flickr.com/photos/petercdejong/
Facebook : https://www.facebook.com/peter.c.dejong
Gebruikersavatar
PeterWeter

Forumlid
Berichten: 159


Locatie: Lelystad
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Verbaast dat ik de lens al twee dagen in handen heb. Ik dacht dat ik pas eind september aan de beurt zou zijn.

Berichtdoor henkk » do sep 03 2020 10:58 pm

Qua ruimte klopt dat want de z-converters steken nogal uit.
Maar zou dan prioriteit zijn gegeven aan toepassing van converters boven de basiskwaliteit van de lens?
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten