Motorized slider Konova & Z50 remote control

Discussies over fotografie met spiegelloze camerasysteem met een DX-formaat sensor

Onderwerp:

Motorized slider Konova & Z50 remote control

Berichtdoor Bobjectief » do mei 20 2021 11:30 am

Als fotograaf gebruik ik D850 (D800, D700) met heel veel plezier. Sedert iets meer dan een jaar, waag ik mij aan video capture met de Z50, die hiervoor uitermate geschikt is. Hij werkt prima op de Ronin DJI gimbal via een usb kabeltje. Maar deze week kocht ik een motorized slider van Konova P1 KMS S2. Om Timelapse opnamen met deze slider te maken, is een verbindingskabeltje nodig tussen de camera en de motor van de slider. De camera wordt dan bestuurd door de slider die tijdens de timelapse opnames het camerastandpunt wijzigt tussen twee opnames. https://konovaphoto.com/products/konova-shutter-release-cable In dit aanbod van Konova, vind ik geen aansluiten voor de Z50 - heeft iemand een oplossing?
Bobjectief

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Motorized slider Konova & Z50 remote control

Berichtdoor Ronald53 » do mei 20 2021 12:49 pm

De Z7 en Z6 staan er wel tussen. 10:1 dezelfde aansluiting als de Z50. Als je daarover twijfelt ga dan even bij de accessoires van die camera's kijken. Hebben ze dezelfde afstandsbediening(kabel), dan zit je goed. Zo zou ik het doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Motorized slider Konova & Z50 remote control

Berichtdoor Bobjectief » vr mei 21 2021 10:22 am

Dankjewel voor de suggestie, ga ik zeker eens natrekken!
Bobjectief

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Z30, Z50 en Zfc”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten