NIKON brengt Limited Edition Zfc uit in samenwerking met HERALBONY

Discussies over fotografie met spiegelloze camerasysteem met een DX-formaat sensor

Onderwerp:

NIKON brengt Limited Edition Zfc uit in samenwerking met HERALBONY

Berichtdoor Tony D » do sep 12 2024 2:41 pm

Afbeelding
    Vandaag introduceert Nikon met trots een speciale editie van de Nikon Zfc-camera in samenwerking met het Japanse HERALBONY. De Nikon | HERALBONY Zfc editie komt in bijzondere ontwerpen die zijn gecreëerd door verschillende kunstenaars van HERALBONY Co., Ltd. Deze exclusieve editie is verkrijgbaar via de officiële Nikon Store (http://www.nikon.nl).

HERALBONY is een Japanse kunstorganisatie die de huidige normen en cultuur uitdaagt door middel van kunst. Nikon werd geïnspireerd door de Radiate Your Colour-missie van HERALBONY en de uitgebreide gelicentieerde kunstcollectie gemaakt door neurodiverse kunstenaars. Een gedeelde visie leidde tot deze samenwerking. De Zfc heeft een uniek ontwerp, waarmee Nikon niet alleen wil inspireren om unieke momenten vast te leggen en tot uitdrukking te brengen, maar ook om individuen te stimuleren hun eigen unieke identiteit te laten zien.

In deze samenwerking selecteerden Nikon en HERALBONY vier kunstwerken uit meer dan 2.000 stukken van de gelicentieerde HERALBONY-collectie om de exclusieve ontwerpen van de Zfc te maken. De speciale editie met uniek ontwerp is nu beschikbaar.

Over HERALBONY
    HERALBONY is een Japanse kunstorganisatie die samenwerkt met neurodiverse kunstenaars en kunstenaars met een beperking. De organisatie heeft als missie om het imago van leven met een beperking te veranderen. HERALBONY beheert de auteursrechten van meer dan 2.000 kunstwerken die door diverse kunstenaars zijn gemaakt en verwerkt deze in verschillende bedrijfsdomeinen. De organisatie biedt een duurzaam, zakelijk platform voor kunstenaars en faciliteert talrijke samenwerkingen met bedrijven.
    De organisatie is actief op diverse vlakken. Naast hun eigen merk HERALBONY dat een nieuwe levensstijl met kunst promoot om sociale verandering te stimuleren, biedt HERALBONY creatieve productie met kunstlicenties en trainingsprogramma's voor werknemers om initiatieven op het gebied van diversiteit en inclusie binnen bedrijven te ondersteunen. In hun eigen kunstgalerie in Morioka, Japan, de HERALBONY GALLERY, worden ook nieuwe normen en culturen door middel van kunst tentoongesteld.
    HERALBONY streeft ernaar vooroordelen die de wereld om ons heen verdelen te overstijgen en de kunstenaars op alle mogelijke manieren onder de aandacht te blijven brengen. Meer informatie: https://www.heralbony.jp/en

Deze speciale camera's zijn vanaf 19 september te bestellen in de Nikon Store. Ze worden, in zowel zwarte als zilveren body-kleur, geleverd samen met een 28mm f/2.8 SE objectief voor € 1369,-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Tony D

Moderator

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIKON brengt Limited Edition Zfc uit in samenwerking met HERALBONY

Berichtdoor Peter » do sep 12 2024 9:20 pm

fleurig.., :-)
Peter

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » do sep 12 2024 9:38 pm

Prijzenswaardig initiatief van Nikon. Een leuke afwisseling van het traditionele uiterlijk. Ik ben benieuwd of op dit forum een aankoop van een van deze gemeld gaat worden.
Skippy

Moderator

Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor MarcoEos70D » vr sep 13 2024 10:59 am

Wat ontzettend leuk dit! Ziet er gaaf uit, en je hebt eens iets anders in je handen.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
MarcoEos70D

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Tom » za sep 14 2024 8:42 am

Nu maar hopen dat ze dit niet van het standaard Nikon rubber gemaakt hebben.
Tom

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » za sep 14 2024 9:47 am

Wat is daar mis mee Tom? Te glad? Dan is het waarschijnlijk geen rubber maar kunststof.
Skippy

Moderator

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » za sep 14 2024 9:48 am

Plaatjes met bovenaanzicht

Afbeelding
Skippy

Moderator

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Tom » za sep 14 2024 4:06 pm

Skippy schreef:Wat is daar mis mee Tom? Te glad? Dan is het waarschijnlijk geen rubber maar kunststof.

De kwaliteit die me na jaren nog steeds blijft teleurstellen. Het kan ook kunststof zijn, ik weet niet wat het is. Voor mijn gevoel was het vroeger wel erger dan nu, maar zelfs met een Z body heb ik het probleem gehad.
Tom

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » za sep 14 2024 5:05 pm

Vroeger (??) gebruikte Nikon rubber dat niet bestand was tegen het zuur van onze blanke westerlingenhandjes. Ik heb diverse bodies (laten) voorzien van een vers stukje rubber destijds. D300s en D700 in ieder geval, maar daarvoor volgens mij ook al. Ik weet niet of dat nog steeds zo is; ik heb jarenlang slechts sporadisch met Nikon gefotografeerd. Ik heb het idee dat wat op de Zf zit een ander soort materiaal is. Bovendien raak je het amper aan als je een grip erop hebt (en dat heeft bijna iedereen!).

Dit lijken me camera's die vooral ook bij verzamelaars in de vitrinekast komen te staan.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Patrick

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Peter » za sep 14 2024 9:52 pm

nou, hier huppelt nog in de familie een D90 en D300s rond, Geen enkel probleem met die rubbers Patrick

Was jij je handel wel goed ? :-)
Peter

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » za sep 14 2024 10:18 pm

De camera's gaan niet in een sopje hoor... :wave:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Patrick

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » za sep 14 2024 10:24 pm

Nou dat zeg je nou maar als je blijkbaar overmatig snel versleten rubbers hebt gehad is het wellicht verstandig na een fotouitje even het rubber rond de grip te reinigen voordat zweet etc. kan inwerken. En nagels op tijd knippen.
Skippy

Moderator

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » za sep 14 2024 11:22 pm

Ik was niet de enige hoor. Het was destijds een regelmatig terugkomend onderwerp op dit forum...
Patrick

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » zo sep 15 2024 8:52 am

Weet ik nog, het is ook een algemeen bedoeld advies.
Skippy

Moderator

Contacteer:

Terug naar “Z30, Z50 en Zfc”