Software fotobewerking

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Software fotobewerking

Berichtdoor ceesgr » di sep 26 2006 5:52 pm

:?: Een brandende vraag voor mij is;

Welke fotobewerkingsprogram moet ik gebruiken bij de camera D-200
Ik werk zowel met RAW als met JPEG, vernomen dat Photoshop Elements ook met RAW is te bewerken maar daar lees ik niets over!?
Wie O wie kan een amateur zoals ik mijzelf zie, hiermee helpen en als het even kan een naslagwerk daarover. En, gaarne alles in het Nederlands.
Cees
ceesgr



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » di sep 26 2006 6:06 pm

De Adobe Raw-converter werkt ook in Elements, maar mist de mogelijk om een aantal foto's te laden en om te zetten, dus foto voor foto inlezen en omzetten.

Verder zijn er nog Nikon Capture en Capture NX, Adobe Lightroom, PSP X en Xl, teh Gimp, Picasa.

Gewoon een paar trail versies proberen en dan je keus maken.
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » di sep 26 2006 6:30 pm

Cees, zie pb
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » wo sep 27 2006 1:05 am

Kijk ook eens naar Bibble: http://www.bibblelabs.com
Ben daar zeer tevreden over.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo sep 27 2006 6:43 am

hjanssen schreef:De Adobe Raw-converter werkt ook in Elements, maar mist de mogelijk om een aantal foto's te laden en om te zetten, dus foto voor foto inlezen en omzetten.

Verder zijn er nog Nikon Capture en Capture NX, Adobe Lightroom, PSP X en Xl, teh Gimp, Picasa.


Met mijn Elements 3 kan ik wel een hele map van Nef omzetten naar JPG, en dat in verschillende kwaliteiten.

Met Picasa kun je volgens mij geen Nef bestanden lezen en of bewerken. Picasa is een redelijk eenvoudig bewerkingspakket. Leuk om eens te beginnen. Als je verder wilt, dit pakket van je pc wissen.

Op mijn site staat nog een handleiding voor Picasa.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ceesgr » wo sep 27 2006 5:13 pm

Marten schreef:Cees, zie pb


Wat houdt dat in?
ceesgr



Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » wo sep 27 2006 5:24 pm

Dat Marten je een PB ofwel Persoonlijk Bericht heeft gestuurd. Kun je lezen door in de menubalk bovenaan het forum te klikken bij 'u heeft 1 nieuw bericht'

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... lder=inbox
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » do sep 28 2006 8:33 am

Hans Braakhuis schreef:Met Picasa kun je volgens mij geen Nef bestanden lezen en of bewerken. Picasa is een redelijk eenvoudig bewerkingspakket.


Picasa is inderdaad een erg makkelijk programma voor de beginnende digitale fotograaf. Het pakket kan RAW files lezen, hoewel ik verwacht dat niet de allerlaatste Nikon types worden ondersteund. De D70(s) in ieder geval wel.

http://picasa.google.com/support/bin/an ... topic=1042

De RAW conversie van Picasa is niet de allerbeste. In combinatie met een camera als de D200 zou ik gaan voor andere in deze thread genoemde pakketten.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten