Aperture 3

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Re: Aperture 3

Berichtdoor Bak » zo apr 24 2011 1:50 am

Moest ook eerst even goed kijken, het lijkt alsof je de € 200,00 versie moet kopen als je aan het eind van je proeftijd bent. Uiteindelijk heb ik de trialversie laten staan en de installatie van de betaalde versie van € 62,99 direct via de app-store uitgevoerd. Ging prima. Alleen in Finder de naam van de library veranderd van 'trial library' naar 'library'. Maakt voor het gebruik niet uit, maar vond het zo suf staan dat ik bij het openen trial zag staan terwijl ik betaald had.
Op deze manier ben je dus niets kwijt, hij gebruikt gewoon de library die je al hebt gemaakt en ook eventuele add-ons blijven beschikbaar en functioneel inclusief eigen instellingen.

Ik heb ook de trial van Lightroom geprobeerd en die leek me vergelijkbaar, voor Aperture gekozen vanwege de zeer gunstige prijs.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aperture 3

Berichtdoor John Hoenen » zo apr 24 2011 7:56 am

Nu weet ik het ook niet meer. :shock:

Als je op de Apple store site kijkt spreken ze over een upgrade naar 3.1.2. als je versie 3 al hebt.
Zo is het mij ook verteld in de Apple store in Maastricht.
Als ik in Aperture op buy klik, kom ik op een pagina uit die weer andere prijzen hanteert en spreken over een upgrade voor 99 euro en de volledige versie voor 199 euro.

http://store.apple.com/nl/serialsoftware?product=D4855.

Neemt uiteraard niet weg dat ik het advies ter harte zal nemen en me eens verder ga verdiepen in dit gebeuren :wink2:

Bedankt voor de tips.

Gr. John.
Laatst gewijzigd door John Hoenen op zo apr 24 2011 9:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aperture 3

Berichtdoor John Hoenen » zo apr 24 2011 9:13 am

En dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken.

Zojuist Aperture voor 62.99 euro gedownload en geïnstalleerd, werkt perfect zelfs de plug-ins zijn meegenomen.

Hartelijk dank voor de informatie :wink2:

Gr. John.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aperture 3

Berichtdoor John Hoenen » di mei 31 2011 10:36 pm

Zo..dat is mooi.

Afgelopen weekend een 2e Apple maar dan in 27" aangeschaft.
Het vrouwtje heeft nu de 21,5".

Ik miste natuurlijk wel Aperture die netjes op de 21,5" geïnstalleerd was.
Dus maar even de 30 dagen trial versie gedownload op de nieuwe Mac.

Daarna ook maar even geprobeerd de update voor de volledige versie te downloaden, en ja hoor, Apple gaf aan dat ik al eerder betaald had en de volledige versie gewoon kon downloaden.
:D

Gr. John.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten