Digital workflow …. Wat gebruiken jullie eigenlijk ???

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » di feb 14 2006 8:37 am

luc schreef:Niks illegaals aan.
Je kunt het praktish overal downloaden(als je de weg een beetje weet) en installeren als je een beetje handig bent.


Je bent naief of je maakt een grapje... 8)
Als iedereen illegale kopien gaat gebruiken houden fabrikanten geen budget over om de produkten te verbeteren.

Maar het is inderdaad een interessant experiment om OSX op een 'normale' PC te installeren. Het betreft dan uiteraard een (illegale) aangepaste Tiger/10.4 installatie DVD voor Intel. Het kernel is voor die gelegenheid vervangen door de open source Darwin variant omdat de 'echte' Tiger niet draait op een Intel machine zonder Apple hardware chip-identificatie.

Ik geef er de voorkeur aan om OSX op een legale manier te gebruiken op mijn Mac Mini en binnenkort een Macbook Pro. Apple hardware is toch een tandje beter en mooier gestyled dan wat je kan kopen bij de PC-boer op de hoek.

En het is heerlijk digi-doka-en op een Mac. Dat zeker... :-D
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor luc » di feb 14 2006 10:27 am

Je bent naief of je maakt een grapje...
Als iedereen illegale kopien gaat gebruiken houden fabrikanten geen budget over om de produkten te verbeteren.


Ik maak altijd grapjes maar ik ben zeker niet naief.:D

Het draait zelfs native op bepaalde specifieke pc hardware.

Apple heeft weinig meer te verbeteren als ze al hun produkten inkopen bij Intel .. en daar gaat het wel naartoe .. Apple bouwd dus straks goedkoop cloontjes van pc's in een mooie kast die ze vervolgens duur proberen te verkopen aan naive gebruikers.

Veel mensen zien Apple nog steeds als een hardware gericht bedrijf maar eigenlijk is het al lang niet meer zo.
Trek maar eens een G4 of G3 kast open en kijk wat je ziet. Normale IDE schijven, PCI sloten en een AGP slot en jawel je kunt er gewoon normaal pc geheugen in prikken en dat werkt ook nog gewoon. Wat blijft er over aan echt specifieke Apple hardware, een mainboard en een CPU veel meer is het niet.

Je hebt het ook over "als iedereen". Ten eerste zal dat niet snel gebeuren
en kun je daar ook een andere visie over hebben.

In het computer wereldje gaat het blijkbaar om kwantiteit aan zieltjes te winnen die als thuisgebruikers jou besturings systeem verkiezen boven dat van een ander om wat voor uiteenlopende redenen dan ook.
De kans dat dus diezelfde zieltjes het besturings systeem zakelijk verkiezen wordt dan dus ook vanzelf groter en dat is juist waar de meeste winst te behalen is.
Nu heeft Apple gelukkig zich zelf op dat kruispunt Hardware/software bedrijf gezet mede door het uitbrengen van een DTK versie van Tiger voor X86 hardware. Je kunt jezelf daarbij afvragen wat hun werkelijke intenties daarbij waren.

En ja het is een geweldige digi doka maar dat zeker niet alleen. Internetten is op X86 hardware eindelijk net zo snel of zelfs nog sneller als op bijv. op een XP pc met vergelijkbare hardware. iets waar ik mezelf altijd aan stoorde bij een Apple.

En alles ziet er natuurlijk veel beter uit ...

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten