Wie kan mij helpen meer uit LR4 te halen?

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Re: Wie kan mij helpen meer uit LR4 te halen?

Berichtdoor jan » do dec 20 2012 7:47 pm

Gertje schreef:Wat ik graag zou willen weten is welke bewerkingen op een dergelijke foto als ik heb geplaatst een ieder zou uitvoeren. Ik heb het dan niet over master changes, maar gewoon over de basisbewerking om de foto ff wat strakker, beter belicht, scherper, etc te krijgen. Ik ben over mijn resultaat best tevreden maar weet gewoon dat dit beter kan. En dat betere resultaat wil ik wel eens zien en natuurlijk weten aan welke hendels er daarbij is getrokken :D

Gertje, Misschien is het dan praktisch om het originele, RAW, bestand ergens te plaatsen die men kan downloaden. Ik heb het nu gedaan met deze foto maar zoals ik al schreef het is een klein bestand, 411Kb.
Overigens ik zie je foto's niet meer staan in dit draadje.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
jan

Bestuurslid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gertje » do dec 20 2012 7:50 pm

jan schreef:
Gertje schreef:Wat ik graag zou willen weten is welke bewerkingen op een dergelijke foto als ik heb geplaatst een ieder zou uitvoeren. Ik heb het dan niet over master changes, maar gewoon over de basisbewerking om de foto ff wat strakker, beter belicht, scherper, etc te krijgen. Ik ben over mijn resultaat best tevreden maar weet gewoon dat dit beter kan. En dat betere resultaat wil ik wel eens zien en natuurlijk weten aan welke hendels er daarbij is getrokken :D

Gertje, Misschien is het dan praktisch om het originele, RAW, bestand ergens te plaatsen die men kan downloaden. Ik heb het nu gedaan met deze foto maar zoals ik al schreef het is een klein bestand, 411Kb.

Doe ik Jan, ben nog niet echt bekend met flickr maar dat lossen we op. RAW komt eraan!
Gertje

Forumlid

Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor DannySan » do dec 20 2012 7:52 pm

Kom maar op met dat raw-bestand, wil ik best bewerken en dan inclusief beschrijvingen weer terugplaatsen.
DannySan

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor jan » do dec 20 2012 7:54 pm

Gertje schreef:
jan schreef:

Doe ik Jan, ben nog niet echt bekend met flickr maar dat lossen we op. RAW komt eraan!

Plaats'm in bijvoorbeeld dropbox en plaats de link hier.
Jan
jan

Bestuurslid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » do dec 20 2012 8:01 pm

Ik snap het niet, er is al twee keer een prima aanbeveling gedaan voor een Lightroom boek van Scott Kelby. Dat is een goede basis. Het trucje leren van een ander n.a.v. een raw-bestand lijkt nuttig maar draagt m.i. weinig bij aan echt begrip van wat zo'n programma wel en niet kan. Een programma als NX2, Lightroom of Photoshop onder de knie krijgen vereist nu eenmaal veel tijd.
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gertje » do dec 20 2012 8:49 pm

Skippy schreef:Ik snap het niet, er is al twee keer een prima aanbeveling gedaan voor een Lightroom boek van Scott Kelby. Dat is een goede basis. Het trucje leren van een ander n.a.v. een raw-bestand lijkt nuttig maar draagt m.i. weinig bij aan echt begrip van wat zo'n programma wel en niet kan.

Het is toch niet verboden om twee sporen tegelijk te bewandelen. Ik ben erg content met de aanbevelingen van het boek van Scott Kelby en dat zal ik ook zeker gaan aanschaffen. Je hebt mij niet zien schrijven dat ik dat een onzin reactie vind. Maar, als je een nieuwe body koopt ga je als NCN lid toch OOK de handleiding lezen EN je stelt hier op het forum vragen hoe je het meeste en beste uit je camera kunt halen.
Gertje

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gertje » do dec 20 2012 8:52 pm

jan schreef:Plaats'm in bijvoorbeeld dropbox en plaats de link hier.

Voila...https://www.dropbox.com/s/7vzrkwo9xsq7pr6/DSC_1662_01.NEF

Ben benieuwd en dank voor de genomen moeite
Gertje

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gertje » do dec 20 2012 8:54 pm

DannySan schreef:Kom maar op met dat raw-bestand, wil ik best bewerken en dan inclusief beschrijvingen weer terugplaatsen.

Eat it RAW DannySan.. :lol:.https://www.dropbox.com/s/7vzrkwo9xsq7pr6/DSC_1662_01.NEF
Gertje

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » do dec 20 2012 9:02 pm

Gertje schreef:
Skippy schreef:Ik snap het niet, er is al twee keer een prima aanbeveling gedaan voor een Lightroom boek van Scott Kelby. Dat is een goede basis. Het trucje leren van een ander n.a.v. een raw-bestand lijkt nuttig maar draagt m.i. weinig bij aan echt begrip van wat zo'n programma wel en niet kan.

Het is toch niet verboden om twee sporen tegelijk te bewandelen. Ik ben erg content met de aanbevelingen van het boek van Scott Kelby en dat zal ik ook zeker gaan aanschaffen. Je hebt mij niet zien schrijven dat ik dat een onzin reactie vind. Maar, als je een nieuwe body koopt ga je als NCN lid toch OOK de handleiding lezen EN je stelt hier op het forum vragen hoe je het meeste en beste uit je camera kunt halen.

Zeker is dat niet verboden maar dan was het wel zo duidelijk geweest als je dat even gemeld had als reactie bij de desbetreffende tips.
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gertje » do dec 20 2012 9:12 pm

Skippy schreef:maar dan was het wel zo duidelijk geweest als je dat even gemeld had als reactie bij de desbetreffende tips.

En daar heb je helemaal gelijk in en daar zal ik in het vervolg zorgvuldiger in moeten zijn! :oops:
Mijn excuus en ik ga mijn (forum) leven beteren.
Gertje

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » do dec 20 2012 9:15 pm

Gertje schreef:
Skippy schreef:maar dan was het wel zo duidelijk geweest als je dat even gemeld had als reactie bij de desbetreffende tips.

En daar heb je helemaal gelijk in en daar zal ik in het vervolg zorgvuldiger in moeten zijn! :oops:

OK Gert, geen probleem verder hoor. Succes met je LR ontdekkingsreis!
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gertje » do dec 20 2012 9:18 pm

Skippy schreef:
Gertje schreef:

OK Gert, geen probleem verder hoor. Succes met je LR ontdekkingsreis!

Thanks. Gaat lukken met de boeken en het forum
Gertje

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor DannySan » do dec 20 2012 9:27 pm

Gertje schreef:
DannySan schreef:Kom maar op met dat raw-bestand, wil ik best bewerken en dan inclusief beschrijvingen weer terugplaatsen.

Eat it RAW DannySan.. :lol:.https://www.dropbox.com/s/7vzrkwo9xsq7pr6/DSC_1662_01.NEF

Gedownload, ga er morgenochtend even mee aan de slag!
DannySan

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Gertje » do dec 20 2012 9:34 pm

DannySan schreef:
Gertje schreef:

Gedownload, ga er morgenochtend even mee aan de slag!

Succes en alvast bedankt voor de genomen moeite!
Gertje

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor jan » do dec 20 2012 10:34 pm

Gertje, ik heb je een PB gezonden.
Jan
jan

Bestuurslid

Contacteer:

Terug naar “Fotobewerking en archivering”