Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Re: Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Berichtdoor dboomsma » wo nov 06 2013 12:20 pm

Kroontje schreef:Dan zal ik jou een pb sturen vanavond ;)


Bij voorbaat dank!

Gr, Doede
Gebruikersavatar
dboomsma

Forumlid
Berichten: 195


Locatie: Druten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Berichtdoor Kroontje » ma nov 11 2013 10:34 pm

Ik heb het zelf maar uitgeprobeerd op een pc waar het zelfde zich voor deed. En ja het was opgelost ;)

Nu voor mij een weet en voor de gene die het graag wilde weten en waar ik ook een PB naar toe heb gestuurd laten niet van zich horen.

Voor is het duidelijk. Succes ermee :mrgreen:
Kroontje



Onderwerp:

Re: Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Berichtdoor Saturnus » za dec 07 2013 5:19 pm

Kroontje;

Toevallig zag ik het draadje, en heb hetzelfde probleem.

Als u mij dat bestandje wilt toesturen, dan gaarne. Het heeft geen haast, omdat a) mijn oude pc kuren vertoond;
mijn nw. nog geassembleerd moet worden; alle SW geïnstalleerd met adobe CC, etc. maar ik beloof dat ik wel wat van mij zal laten horen.

Hert kan wel een aantal weken duren, maar dat is overmacht

Alvast bedankt
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus
Gebruikersavatar
Saturnus

Forumlid
Berichten: 321


Locatie: Achterhoek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Berichtdoor Kroontje » za dec 07 2013 5:22 pm

PB gestuurd hierover
Kroontje



Onderwerp:

Re: Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Berichtdoor pd5wve » zo feb 16 2014 10:39 am

Na de enorme leuke informatieve lightroom en photoshop workshop waar ik mijn Nik software probleem wederom onder de aandacht had gebracht. Kan ik nu melden dat mijn probleem opgelost is.

Wat was het probleem? Als ik in lightroom werk en ik wilde een plugin van nik gebruiken dan kon ik maar 1 van de pakketten gebruiken. Dus wilde ik een andere plugin moest ik heel veel rare fratsen uithalen om deze tevoorschijn te toveren. Erg vervelend.

Wat was de oplossing! voorinstellingen met deze catalogus opslaan uit vinken. deze is te vinden --- lightroom--voorkeuren--voorinstellingen. Betreft hier de mac software.

Zo simpel en zolang naar gezocht. niemand kon goed de oplossing aandragen. Ik kon dat niet zetten dat ik de enige zou zijn. Maar een helder moment op zondag morgen en veel research is het toch gelukt. met name door een paar tips en filosofieën van een paar leden waaronder Mark (kroontje) waarvoor bijzonder veel dank. is het toch gelukt.
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
http://www.madebywillemfotografie.nl en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem
Gebruikersavatar
pd5wve

Forumlid
Berichten: 285


Locatie: De rijp
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Berichtdoor Alex » ma feb 17 2014 10:18 am

Ik had hetzelfde probleem (zaterdag de oplossing gevonden en zondagochtend doorgevoerd)

Wederom heeft het werken met maar 1 catalogus toch voordelen boven weken met diverse catalogi.

groet,

Alex
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Berichtdoor Ocram » di feb 25 2014 11:55 am

pd5wve schreef:Na de enorme leuke informatieve lightroom en photoshop workshop waar ik mijn Nik software probleem wederom onder de aandacht had gebracht. Kan ik nu melden dat mijn probleem opgelost is.

Wat was het probleem? Als ik in lightroom werk en ik wilde een plugin van nik gebruiken dan kon ik maar 1 van de pakketten gebruiken. Dus wilde ik een andere plugin moest ik heel veel rare fratsen uithalen om deze tevoorschijn te toveren. Erg vervelend.

Wat was de oplossing! voorinstellingen met deze catalogus opslaan uit vinken. deze is te vinden --- lightroom--voorkeuren--voorinstellingen. Betreft hier de mac software.

Zo simpel en zolang naar gezocht. niemand kon goed de oplossing aandragen. Ik kon dat niet zetten dat ik de enige zou zijn. Maar een helder moment op zondag morgen en veel research is het toch gelukt. met name door een paar tips en filosofieën van een paar leden waaronder Mark (kroontje) waarvoor bijzonder veel dank. is het toch gelukt.

Hallo pd5wve.

Had je je oplossing hier https://support.google.com/nikcollectio ... 2259?hl=nl gevonden?

Occasionally, after running a Nik Collection installer, the software may not be installed correctly in Adobe Lightroom 3 or Lightroom 4. This seems to occur because the “Store Presets with Catalog” option in Lightroom's Preferences is checked. This option is in Edit > Preferences > Presets OR Lightroom > Preferences > Presets. Un-checking this box will make all of the plug-ins appear in the Photo > Edit In menu.
Ocram

Forumlid
Berichten: 145



Onderwerp:

Re: Lightroom 4.4 en nik software hele pakket

Berichtdoor Kroontje » di feb 25 2014 5:27 pm

pd5wve schreef:Zo simpel en zolang naar gezocht. niemand kon goed de oplossing aandragen. Ik kon dat niet zetten dat ik de enige zou zijn. Maar een helder moment op zondag morgen en veel research is het toch gelukt. met name door een paar tips en filosofieën van een paar leden waaronder Mark (kroontje) waarvoor bijzonder veel dank. is het toch gelukt.

Mooi om te lezen ;)
Alex schreef:Ik had hetzelfde probleem (zaterdag de oplossing gevonden en zondagochtend doorgevoerd)

Wederom heeft het werken met maar 1 catalogus toch voordelen boven weken met diverse catalogi.

groet,

Alex

Hooguit twee stuks. Eén als Archief met daarin alle jaartallen en dan ééntje van dit jaar ;)

Mooi dat het opgelost is. Moest weer wat terug lezen in een aantal draadjes.
Kroontje




Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten