Flickr gewijzigd

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Flickr gewijzigd

Berichtdoor Cor Gortzak » vr apr 04 2014 11:15 am

Wilde vanmorgen naar Flickr gaan om wat foto's te plaatsen gaan plaatsen op het forum.
Moet me toen verplicht aanmelden bij Yahoo.

Nadat ik dat gedaan had kon helemaal niet meer bij mijn vroegere bestanden komen.

Weet iemand hoe ik hier weer bij kan komen.

Het is zeer onplezierig dat ze steeds maar weer met wijzigingen komen en je dan verplicht bent om alles weer opnieuw op te starten.

Cor Gortzak
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Gebruikersavatar
Cor Gortzak

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor CaptainHook » vr apr 04 2014 1:14 pm

Als het goed is heb je een nieuw yahoo account aangemaakt met bijbehorend password.

Vervolgens ga je opnieuw naar flickr.com (voor de zekerheid ff de cookies van dat domein verwijderen), en als flickr om je inloggegevens vraagt, die nieuwe yahoo accountgegevens gebruiken om bij flickr in te loggen.

Ik heb het zelf ook op die wijze gedaan en het werkt prima.

BTW: die melding dat je een nieuw account moest aanmaken, stond er al enige weken, zodra je op flickr wilde inloggen met je oude account gegevens... :wink:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor Arthur Mol » vr apr 04 2014 1:54 pm

Ik gebruik al jaren Google Chrome en log daar op Flickr mee in.. Voor mij blijkt er vooralsnog niets gewijzigd te zijn.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor CaptainHook » vr apr 04 2014 1:56 pm

Het gaat er om, dat flickr een google account of facebook niet meer accepteert om in te loggen op flickr.com. Men wilde per se een yahoo account afdwingen.
Ik heb zelf ook jarenlang een google account gebruikt om in te loggen bij flickr. Dat lukte afgelopen week niet meer.

zie hier: https://www.flickr.com/help/forum/en-us ... 974750055/

@Arthur: dat staat los van de gebruikte browser, of je nou FF, Chrome of IE gebruikt...
En aangezien FF de enige browser is die kleurenprofielen ondersteund, geef ik daar aan de voorkeur m.b.t. het gebruik van flickr.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor jfbat » vr apr 04 2014 2:05 pm

Ach ja, en over een paar maanden kraait Yahoo victorie dat ze zo ontzettend veel nieuwe members hebben. Net als Google met hun Google+ dat langzamerhand verplicht wordt voor elke dienst van ze die je gebruikt.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor Peter » vr apr 04 2014 2:06 pm

Met een bestaand Google account kan ik probleemloos inloggen.

Wat nog is kan veranderen natuurlijk, echter tot nu tot geen probleem
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor Mieke53 » vr apr 04 2014 9:22 pm

Hier ook geen probleem.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor Cyrus » vr apr 04 2014 9:27 pm

Op de nieuwe interface na werkt alles hier nog steeds zoals het al jaren prima doet....
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor Faiz » za apr 05 2014 7:48 am

Bij mij werkt het nog prima (na wat opstart problemen met de nieuwe interface), ik kan nog steeds met mijn Google login de site op. (niet te hard roepen, voor je het weet hebben ze de Google login bij mij er ook uitgeflikkerd :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor CaptainHook » za apr 05 2014 8:34 am

zie hier:
https://help.yahoo.com/kb/flickr/SLN227 ... sions=true
Why do I need to use a Yahoo account to sign in to Flickr?

https://www.flickr.com/help/forum/en-us ... 974750055/
Dear Flickr members,

Starting this month, we will be requesting that everyone use a Yahoo username and password to sign in to Flickr. Eventually, Facebook and Google sign in will be removed. To make the transition immediately, members can get started here (if you already use a Yahoo account this won't apply to you).

Over the next few weeks, if you have been logging in with Facebook and Google IDs, you will be prompted to create a Yahoo username and password when you access your Flickr account. If you already have a Yahoo account, you will be reminded and prompted to use those log-in details.

When you access Flickr with a Yahoo account, you can expect:

- Streamlined sign-in experience - Access the best of Flickr and Yahoo with one account.
- Dedicated service - Yahoo Customer Care can provide full account support.
- The same great Flickr - All the features members know and love are right at their fingertips.

We want to make this change as easy as possible. If you want to know more about the changes, please check out our Help Page.

Thank you for contributing to the Flickr community and we look forward to providing everyone with an even better Flickr experience!

Markus Spiering
Head of Product
Flickr

We're happy to provide support to you here on the Forum, but if you would prefer a phone number and live support, call 1-800-318-0612 for Yahoo Login Help.

We are aware of the issue where the Flickr settings page still shows you are signed in via Google or Facebook after you have set up your Yahoo account. Our engineers are working on this issue and we will update this thread when the fix is complete.
Posted at 12:22AM, 7 March 2014 CEST ( permalink )
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor Cor Gortzak » za apr 05 2014 9:44 am

Afbeelding

Arthur,

Nu is het me wel gelukt om bij mijn foto's te komen in Chrome

Het is me nu uiteindelijk wel gelukt

Bedankt zover

Cor
Laatst gewijzigd door Cor Gortzak op za apr 05 2014 10:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Gebruikersavatar
Cor Gortzak

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor josj » za apr 05 2014 9:55 am

Ben ik blij dat ik niet akkoord ben gegaan met de nieuwe voorwaarden van yahoo,helaas betekende dit voor mij einde flickr.
Ik heb een tijdje geleden een mail gehad of ik daarmee akkoord zou gaan en heb een bezwaar ingediend. Hebben jullie die mail niet gehad ?
josj

Forumlid
Berichten: 216


Locatie: roermond

Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor CaptainHook » za apr 05 2014 10:54 am

@josj:
Waarom ben je blij dat je niet akkoord bent gegaan met die nieuwe voorwaarden?
Alle cloudstorage faciliteiten hebben minpunten, dus blijven er meestal weinig tot geen alternatieven over. En tot nu toe vind ik flickr de minst (!) slechtste van allemaal. In ieder geval zijn er praktisch gezien geen limieten aan het maximum formaat v.d. foto. En dat vind ik belangrijk, zeker met panorama foto's.

ps: nee, ik heb geen mail gehad of ik daarmee (wat?) akkoord zou gaan...
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Flickr gewijzigd

Berichtdoor josj » za apr 05 2014 11:11 am

Sorry ben de mail kwijt,maar iets met bedrijfsvoering en wijzigingen .
josj

Forumlid
Berichten: 216


Locatie: roermond


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten