Lightroom 6.2 heeft bugs

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Lightroom 6.2 heeft bugs

Berichtdoor ATOR » do okt 08 2015 9:44 pm

Je kunt maar beter even wachten met de update van Lightroom naar 6.2. Er zitten wat vervelende bugs in. Misschien heb je geluk en draait het bij jou goed, maar misschien heb je pech en crasht LR elke keer na 30sec. Beter maar even wachten dus.

Je wordt wel met je neus op je afhankelijkheid van LR gedrukt als het programma waar je al je foto's mee beheert en bewerkt het ineens niet meer doet. Ze zullen het ongetwijfeld wel fixen maar toch.

Het is voor mij de tweede keer dat een LR CC update helemaal mis gaat. De vorige keer startte LR op alsof het de eerste keer was zonder mijn preferences en presets en kon ik geen foto's meer toevoegen aan mijn LR catalogus. Dat kostte behoorlijk wat tijd om alles weer goed te krijgen.
ATOR

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 6.2 heeft bugs

Berichtdoor Skippy » do okt 08 2015 9:49 pm

Ben je bij CC verplicht om over te gaan naar de laatste versie of kan je die even in de wacht zetten?
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Cookie1397 » do okt 08 2015 9:59 pm

Hallo Luc.
Bij mij is het zo dat de adobe CC app (windows 10) aangeeft dat er updates zijn, ik kan er zelf voor kiezen om deze al dan niet uit te voeren.

Groet Ed
Cookie1397

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor ATOR » do okt 08 2015 10:00 pm

Je kunt inderdaad wachten met de update.

Van de adobe site:
Update on Lightroom 2015.2 / Lightroom 6.2 Release

The Lightroom team wanted to let the community know that we’re investigating some critical performance and crasher bugs, and will be issuing an update shortly to address them.

bron

Ik ga terug naar 6.1 en neem me voor om voortaan eerst even de kat uit de boom te kijken voordat ik upgrade.
ATOR

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » do okt 08 2015 10:09 pm

Verstandig. Auto's, vliegtuigen, software etc. het wordt tegenwoordig onder grote (tijd)druk gemaakt. Missers zijn bijna onvermijdelijk. Hm, doet me er aan denken dat ik recent een net geïntroduceerde auto heb besteld, ik ben dus ook niet consequent. Nog een "geluk" dat er een half jaar levertijd op zit :huh:
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » do okt 08 2015 10:24 pm

Ik werk zelf op een QA afdeling waar software getest wordt. Als zulke eenvoudig te vinden problemen aanwezig zijn in je nieuwe release dan doe je iets niet goed... :shock:
Patrick Flickr Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » do okt 08 2015 10:27 pm

Haastige software is zelden goed. Maar inderdaad slordig dat Adobe dit laat gebeuren. Misschien moeten ze maar eens wat meer mensen op de testfase zetten.
Skippy

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » do okt 08 2015 11:06 pm

Ze zetten juist teveel mensen aan het testen: hun klanten! :twisted:
Patrick Flickr Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ATOR » vr okt 09 2015 1:42 am

In de tijd voor CC hadden ze meestal een pre-release versie, die mensen op eigen risico konden uittesten, en brachten ze daarna pas de gebugfixte definitieve versie uit. Volgens mij doen ze dat sinds CC niet meer. Dat is jammer want daarmee waren dit soort kritische bugs wel boven water gekomen voordat de update als officiële release de deur uitgaat.
ATOR

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Braincake » vr okt 09 2015 2:01 pm

Ik heb sinds begin deze week ook een Lightroom CC abbonnement en mij is opgevallen dat het synchroniseren met de mobiele app niet werkt.
Het leek me een leuke optie om eens uit te proberen, maar als ik wil synchroniseren in Lightroom op de PC dan krijg ik de melding dat ik geen internetverbinding heb.

Kent iemand dit probleem?
Of gebruikt niemand de sync mogelijkheden van Lightroom? :roll:
Braincake

Forumlid

Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ATOR » za okt 10 2015 11:32 am

Adobe heeft het crash probleem gefikst en excuses aangeboden voor de slechte release.

http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/2015/10/lightroom-6-2-release-update-and-apology.html
ATOR

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom 6.2 heeft bugs (zwarte jpegs??)

Berichtdoor JaapV » wo okt 21 2015 9:47 pm

Ik had deze maand mijn LR CC nog niet gebruikt. Wel argeloos even ok gegeven voor twee updates, vrij kort na elkaar. Nu blijkt mij gisteren dat elke nieuwe export (lees: omzetting naar jpeg) resulteert in een zwart beeld.
Dat wil zeggen: die geëxporteerde jpegs kan ik met b.v. Irfanview prima bekijken, maar niet binnen Lightroom en dan is de lol er snel af.

Is er iemand die heel toevallig dit euvel al eens heeft meegemaakt in LR en (nóg toevalliger) daar dan ook nog een vlotte remedie voor weet??

Er is nog meer mis: wanneer ik LR vervolgens afsluit, dan gaat het natuurlijk eerst de automatische backup draaien, maar blijft het vervolgens actief in de achtergrond. Ik kan het dan pas weer opstarten nadat ik de computer opnieuw heb opgestart. LR weet dan ook niet meer dat er vlak daarvóór al een backup is gemaakt en gaat bij afsluiten opnieuw aan de backup. Een gezellig lusje dus.

Anders moet ik me maar snel tot Adobe richten, maar dat is weer zo'n gedoe...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
JaapV

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Brutus » do okt 22 2015 10:51 am

Op de site van Scott Kelby is ook het een en ander te vinden over de problemen in de laatste Lightroomupdate.
http://lightroomkillertips.com/
Groet,
Bert
Brutus

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor ATOR » do okt 22 2015 12:47 pm

Mijn liefde voor Lightroom is door de laatste updates behoorlijk afgekoeld. Ik ga me vooral irriteren aan de logheid. In PS kan ik moeiteloos werken aan een 64 MP afbeelding met 50 lagen. LR begint al te kreunen en steunen als ik van een enkel 36 MP plaatje een 100% preview op het scherm wil krijgen, sinds de laatste update duurt het soms een paar seconden voordat een slider beweegt of een invulveld actief word na het klikken.

Ik ben regelmatig aan het experimenteren met LR settings om de performance wat op te krikken en heb alle instellingen uitgeprobeerd maar het voelt alsof ik iemand van 500KG over een hindernisbaan aan het duwen ben. LR heeft zelfs een SSD helemaal voor zichzelf alleen, previews worden niet meer weggegooid. De raw cache is 50GB maar toch wordt elke preview in het development window opnieuw berekend, wat staat er dan in de cache?

Dan nog de kleine dingen zoals de Dehaze functie waarvan ik het resultaat onbruikbaar vind: teveel verzadiging en te diepe zwarten.

Het help ook niet dat mijn wacom intuos pro regelmatig het vermogen verliest om in LR te rechtsklikken.

Een goed programma staat niet in de weg van wat je wilt doen, LR is daarin behoorlijk waardeloos geworden :problem:

Zo, ik ben uitgeraasd :P
ATOR

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Peter » do okt 22 2015 2:47 pm

goed zo...

reden voor mij om bij 5.5. te blijven, ik mis dan wel enkele functies maar het zij zo.
Alle updates hoger dan 5.5. gaven in meer of mindere mate problemen.
Peter

Clublid

Contacteer:

Terug naar “Fotobewerking en archivering”