Breaking waves

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor ATOR » wo mei 18 2016 10:22 pm

Als je niet eens weet wat voor muziek het is lijkt het me erg lastig om een passende hoes te maken. Als ik een hoes zie wil ik wel dat die iets zegt over de muziek die er gemaakt wordt. Vlammend skelet met gitaar dat zegt wat over de muziek die je idealiter zou kunnen verwachten.

Bij dit beeld kan ik me geen muziek voorstellen. Een schreeuwende holbewoner in een jute zak met cape, zwaaiend met een ketting in een wel erg wazige zee. Staat hij golven te breken met een ketting? Met moderne lettertypes die niet zo passen bij het middeleeuwse beeld. Dit is geen platenhoes die ik uit een krat zou halen.


Het lijkt me beter om eerst met de band een bij de muziek passend concept uit te werken voordat je aan de hoes begint. Zodat je er meer inhoud en richting aan kunt geven en je een goed sfeerbeeld geeft van wat er aan muziek in die hoes zit.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor ReneG » wo mei 18 2016 10:47 pm

Ik vind de nieuwste versie ook niet aansprekend (en kan er ook niets van maken). Het is alsof die persoon totaal niet in de plaat past. De gezichtsuitdrukking is ook nogal vreemd.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor Wally118 » vr mei 20 2016 1:44 pm

De nieuwe versie vind ook ik niet echt geweldig.
Ik sluit me volledig bij ATOR aan, het lijkt me het handigste om eerst eens te weten te komen wat voor soort muziek ze nu precies gaan maken. Bij de eerste 2 hoezen had ik het gevoel van stevige rock á la Iron Maiden, maar bij je nieuwste creatie heb ik helemaal geen gevoel bij welk muziekgenre de hoes thuis hoort...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 903


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor Frank B » vr mei 20 2016 3:05 pm

Dank voor jullie reacties. Laatste versie was ik zelf ook al niet happy mee. 1e versie was nav van gesprek met mijn neef door mij uitgewerkt als concept: iemand of iets die met een gitaar de golven breekt. Uiteindelijk heb ik voor een skelet gekozen ipv persoon. De compagnon van mijn neef had echter in de tussentijd een foto van zichzelf laten maken als een soort mozes met ketting en dit geplaatst/verwerkt in een opzetje via photoshop. Deze hebben ze mij uiteindelijk toegestuurd en daar heb ik even snel een variant op gemaakt en hier geplaatst als versie 2. Maar ook deze versie heeft het niet gehaald ( te hoog mozes gehalte vond men.. ;) tja, als je je ook zo laat fotograferen ;) ik heb dan ook aangegeven hier verder niet veel mee te kunnen en ze denken nu na over hoe verder.
Gebruikersavatar
Frank B

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor justme » vr mei 20 2016 3:20 pm

waarom geen fotoshoot in de branding/zee?
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor Frank B » vr mei 20 2016 3:31 pm

Geen geld voor
Gebruikersavatar
Frank B

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor justme » vr mei 20 2016 3:38 pm

in de tijd die je kwijt bent aan fotoshop had je wellicht al een aardige foto kunnen hebben, met een beetje golfslag, maar wellicht denk ik te eenvoudig
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor Frank B » vr mei 20 2016 3:49 pm

Uurtje photoshop, niet meer hoor. Bovendien liefdewerk oud papier. Jammer dat men zelf kiest voor oude man in jutezak. Dit had anders gekund zonder veel kosten.
Gebruikersavatar
Frank B

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor ATOR » vr mei 20 2016 5:42 pm

Het vervelende van gratis iets doen is dat jouw tijd/werk vaak meteen als waardeloos wordt gezien.

Reken maar dat ze met een goed uitgewerkt idee zouden komen en ze zelf al een hoop tijd gestoken zouden hebben in kleding en andere benodigdheden, als jouw albumcovertarief €500 zou zijn. Diezelfde inzet zou ik van hen minimaal willen zien voor gratis.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Breaking waves

Berichtdoor Frank B » vr mei 20 2016 9:13 pm

Wat inspiratie voor de volgende keer :). http://youtu.be/ixX0dakTN2E
Gebruikersavatar
Frank B

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten