Photoshop cc 2015

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Photoshop cc 2015

Berichtdoor Etienne2 » wo aug 03 2016 7:52 am

Beste
Sinds ik photoshop cc gebruik kom ik tot de vaststelling dat mijn bewerkte foto's een witte rand hebben. Deze is te zien in de bewarende map waar ik bewerkte foto's bewaar als miniatuur.
Bij de cs5 was dit niet het geval, en kon je onmiddelijk de nefs en de jpegs van elkaar onderscheiden.
Ter informatie: werk op een imac.
Wie heeft hier raad of ervaring mee?
Mvg.
Gebruikersavatar
Etienne2

Forumlid
Berichten: 252


Locatie: Belgie (Limburg).
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Photoshop cc 2015

Berichtdoor iJoost » wo aug 03 2016 9:23 am

Dat is het verschil tussen de thumbnail die MacOS zelf aanmaakt en die Photoshop aanmaakt. Dus even instellen in Photoshop dat bij het opslaan een thumbnail aan gemaakt moet worden? Overigens kun je ook zelf een thumbnail op een bestand zetten, of weer weghalen. Appeltje-I en dan linksboven het icoontje rechtstreeks bewerken (copy/paste of delete). En je kunt in de finder ook per folder aangeven of MacOS wel/niet thumbnails moet aanmaken. Mogelijkheden genoeg... ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Photoshop cc 2015

Berichtdoor Etienne2 » wo aug 03 2016 10:13 am

Ga ik straks eens uitzoeken, moet nu even weg.
Hopelijk is dit de oplossing, vind de witte rand vervelend, daar ik in mijn mappen tumbnails heb ingesteld, en is het onderscheid tussen nef en jpegs niet overzichtelijk.
Gebruikersavatar
Etienne2

Forumlid
Berichten: 252


Locatie: Belgie (Limburg).
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Photoshop cc 2015

Berichtdoor iJoost » wo aug 03 2016 10:45 am

De oplossing moet je zelf maar zoeken. Dat moet lukken nu je begrijpt dat er twee soorten thumbnails zijn. De automatisch door de finder gegenereerde thumbnails en die per bestand door een toepassing of door jezelf erop gezet kunnen worden (en ook weer eraf gehaald).

Mogelijkheden genoeg... zoals ik al zei. ;-)
iJoost




Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten