Gebruik digitale (dvd) achtergronden

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Gebruik digitale (dvd) achtergronden

Berichtdoor Piepenholleke » ma jul 17 2017 11:10 am

Beste leden,

Zijn er onder u mensen die gebruik maken van digitale (dvd) achtergronden of in het verleden daarvan gebruik hebben gemaakt?
Zo ja, dan verneem ik graag jullie ervaring.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Gebruik digitale (dvd) achtergronden

Berichtdoor ATOR » ma jul 17 2017 12:31 pm

Om goed een portretfoto met een andere achtergrond(foto) te combineren is het belangrijk dat het perspectief, het licht, de kleuren en het scherpteverloop goed matchen. Allemaal zaken die je in de hand hebt als je zelf de achtergrondfoto's maakt maar wat bij gekochte foto's nog maar de vraag is. Samengestelde foto's zijn pijnlijk fake als het niet goed zit.

Zelf zou ik nooit een DVD kopen met standaard (clichématige) achtergronden. Als je een camera en/of Photoshop hebt maak je ze veel beter en origineler zelf. Tenzij je helemaal niet van foto's maken houdt, dan besteedt je dat natuurlijk uit :D

Los daarvan moet je het leuk vinden om een goed natuurlijk ogend masker te maken. Dat is elke keer toch meer werk dan ik denk.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Gebruik digitale (dvd) achtergronden

Berichtdoor Piepenholleke » do jul 20 2017 1:23 am

Ator,

Bedankt voor jouw reactie. Meen enkele punten die jij noemt te herkennen in samengestelde foto's. Daarom blijf ik maar bij de ouderwetse achtergronden.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten