Foto niet meer zichtbaar na gebruik Lightroom Flickr Plug-in

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Foto niet meer zichtbaar na gebruik Lightroom Flickr Plug-in

Berichtdoor MarcB » ma okt 23 2017 8:25 pm

Afgelopen week zag ik dat een van mijn foto's niet meer zichtbaar was op het NCN forum. In plaats van de foto zag ik onderstaande afbeelding met de tekst "This photo is no longer available".

Afbeelding09. Autumn colors Monti Simbruini National Park / 3 / Abruzzo / Italy by Marc Bezembinder, on Flickr


De foto die ik geplaatst had was echter ongewijzigd op mijn Flickr pagina. Ik vond dit dus enigszins merkwaardig en ben dan ook verder gaan zoeken. De veroorzaker blijkt een klein detail te zijn!

Zodra je in Lightroom een kleine wijziging maakt zoals het toevoegen van een Tag aan een foto, wordt deze informatie geupdate naar je Flickr pagina door de Lightroom Flickr Plug-in. Echter, door deze update veranderd ook de link naar de foto op je Flickr pagina. Als je nu deze foto ook op het NCN forum hebt staan is het gevolg dus dat de foto niet meer zichtbaar is en je dus zo'n witte afbeelding te zien krijgt. Het wijzigen van de link in het bericht op het NCN forum kan na enige tijd niet meer en zal je de webmaster moeten benaderen om dit te laten corrigeren.

Ofwel, maak geen wijzigingen meer in Lightroom als je gebruik maakt van de Flickr Plug-in en je foto's reeds gepubliceerd zijn. Ook al is het maar zoiets kleins als een Tag.... :!:
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto niet meer zichtbaar na gebruik Lightroom Flickr Plug-in

Berichtdoor MartinT » ma okt 23 2017 11:04 pm

Goede info Marc!
dank
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten