Foto's laten afdrukken

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Foto's laten afdrukken

Berichtdoor Tobipol » do mar 08 2018 11:19 am

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje na te denken om foto's af te laten drukken. Ik heb alleen weleens gehoord dat bij het afdrukken de foto nog eens automatisch belicht wordt voor je. Dus als je een nachtelijke hemel fotografeert, dan belichten ze de foto bij het afdrukken naar veel te licht. Dus ze laten de foto gewoon automatisch belichten, zodat je mislukte foto's nog steeds goed kunt gebruiken, denk ik. Als het niet duidelijk is, weet ik ook niet meer hoe ik het moet uitleggen.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Of misschien een bedrijf dat dit niet doet?

Alvast bedankt!
Tobias
Tobipol

Forumlid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's laten afdrukken

Berichtdoor Johan v. V. » do mar 08 2018 6:22 pm

Tot nu toe heb ik andere ervaringen. Wanneer ik foto’s laat afdrukken krijg ik ze (ongeveer) zoals ik ze aanleverde. Ik heb het verhaal zoals jij meldt ook nog nooit gehoord. Lijkt me een broodje aap.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's laten afdrukken

Berichtdoor ReneG » do mar 08 2018 7:04 pm

Veel fotoservices bieden een mogelijkheid aan tot al-dan-niet-automatische 'correctie' of 'optimalisatie'. Bij sommige staat dat default aan, bij anderen uit. Wat ze doen hangt van de service af. Dus vaak kun je kiezen.

Maar dat ze de hele belichting dramatisch veranderen lijkt me ook een broodje aap. Al kan het natuurlijk zo zijn dat er een keer iets fout gaat, maar dat wil niet zeggen dat dat standaard zo is. Wel zijn er betere en mindere foto afdrukservices.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten