Lightroom

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Lightroom

Berichtdoor FrankRobert » za jun 13 2020 4:22 pm

Hallo allemaal,
ik wil, voor het eerst, me bezig gaan houden met fotobewerking. Daartoe heb ik eerst op YouTube de 10 serie " Lightroom Classic in 10 stappen van Pieter DeHaeze gevolgd. Daarna heb ik een (proef)abonnement op Lightroom genomen en wilde aan de hand van de 10 filmpjes op YouTube aan de slag gaan. Tot mijn schrik bleek da tin februari jl een update van Lightroom was verschenen, waarbij het oorspronkelijke programma nogal vergaand is gewijzigd. De hele opmaak en interface zijn veranderd zodat de het 10-stappenplan niet zo veel duidelijk kan maken.
Wie heeft ervaring met de nieuwe update en weet eventueel of er een website en/of boek beschikbaar is voor de nieuwste versie van Lightroom. FrankRobert
FrankRobert

Forumlid
Berichten: 2


Locatie: Nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lightroom

Berichtdoor wadwandelaar » za jun 13 2020 5:32 pm

Mijn advies: koop het boek van Scott Kelby. Leuk en makkelijk te lezen. Als je die uit hebt snap je bijna alles van Lightroom.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lightroom

Berichtdoor Richard » za jun 13 2020 6:07 pm

Zoals het in deze engelstalige film is te zien zijn het uitbreidingen:

youtu.be/PjntV5_CFXk
Dank voor het onder de aandacht brengen, mij waren de uitbreidingen nog niet opgevallen.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3575


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lightroom

Berichtdoor FrankRobert » zo jun 14 2020 11:09 am

Bedankt, Richard voor je advies en snelle reactie. Ik ga het boek vandaag nog bestellen.

Groete,'

FrankRobert
FrankRobert

Forumlid
Berichten: 2


Locatie: Nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lightroom

Berichtdoor Patrick » zo jun 14 2020 3:24 pm

Bedenk ook dat je gewoon dingen kan proberen; je kan niets "stukmaken" omdat je de originele bestanden niet aantast. Een handige feature is een virtuele kopie maken van een foto zodat je meerdere versies kan maken. Makkelijk te maken via <Ctrl>-', maar vast ook via het menu.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aw123456 en 20 gasten