We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor Nikkormaat » zo mar 13 2022 5:10 pm

Ik wilde foto's via We Transfer versturen.
Dit lukte mij niet op de gebruikelijke manier van enkele maanden geleden. Het lijkt er op dat het nog uitsluitend kan na inloggen met wachtwoord of een betaalde versie.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het overschrijden van een maximum aan MB. Herkent iemand dit?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor Richard » zo mar 13 2022 5:33 pm

Nee, vrijdag werk gerelateerd gratis gedaan. Moest wel een verificatie code gebruiken die via e-mail is toe gestuurd.

Aanvulling: ik denk dat ik het in een incognito venster heb gedaan. WeTransfer behoort niet tot mijn standaard websites. Standaard begin ik niet standaard sites en zoeken in een incognito venster.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3575


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor Nikkormaat » zo mar 13 2022 5:40 pm

Ik was al gewend aan die verificatie code. Het ging bij mij om 82 MB. Voor gratis verzending wordt op de website een maximum van 2 GB vermeld.
Ik begrijp er niets van, want toen ik daarnet mijn foto's in 4 delen verstuurde verliep het probleemloos.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor Tony D » zo mar 13 2022 6:49 pm

Ik verstuur nog regelmatig grote hoeveelheden foto's over via wetransfer. Tot 2 GB heb je inderdaad tegenwoordig een verificatiecode nodig, maar het gaat altijd probleemloos. Ook afgelopen week nog.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor jan » zo mar 13 2022 9:13 pm

Ik gebruik WeTransfer best wel veel. Ik heb een gratis account aangemaakt (2GB) en dan krijg je ergens de vraag (het is al te lang geleden :) ) of je het voortaan met of zonder verificatie code wilt versturen. Wanneer je aanvinkt "zonder" dan kun je probleemloos versturen. Zoals je voorheen gewend was.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor jan24 » zo mar 13 2022 9:37 pm

Recent ook moeten gebruiken. Hoewel ik nog een account bleek te hebben, wel een verificatiecode ontvangen via de mail. Daarna bruikbaar.
Toch geef ik liever de voorkeur aan Mega-upload. Gratis en geen restrictie van downloaden binnen 7 dagen. Je houdt de controle over hetgeen je upload en wat is geüpload. Je hebt 20 Gb tot je beschikking.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1784


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor justme » ma mar 14 2022 8:12 am

jan schreef:Ik gebruik WeTransfer best wel veel. Ik heb een gratis account aangemaakt (2GB) en dan krijg je ergens de vraag (het is al te lang geleden :) ) of je het voortaan met of zonder verificatie code wilt versturen. Wanneer je aanvinkt "zonder" dan kun je probleemloos versturen. Zoals je voorheen gewend was.


idd even een account aanmaken en dan is het opgelost ( geen verificatie code meer nodig )
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor p.visker » ma mar 14 2022 8:39 pm

Het programma http://www.sendgb.com kan je tot 5Gb verzenden zonder registratie en als je wel een lidmaatschap neem tot 20Gb.
Succes.
Vriendelijke groet,
P. Visker
Gebruikersavatar
p.visker

Regiocoördinator
Berichten: 179


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: We Transfer niet meer zonder wachtwoord of gratis?

Berichtdoor Nikkormaat » ma mar 14 2022 8:43 pm

Tot mijn verbazing lukte het vanmiddag zonder inloggen en met controle getal probleemloos. Ik denk dat ik onbewust iets verkeerd gedaan heb. Dank voor jullie reacties
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Fotobewerking en archivering”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten