Nikon D50??

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Nikon D50??

Berichtdoor radamex » do jul 14 2005 11:07 am

Ik heb sinds twee weken een nikon D50. Ik ben er erg tevreden over maar het mijn eerste spiegelreflexcamera. Wat zijn de ervaringen van jullie, waar moet ik op letten en wat moet ik weten?!

gr.
radamex



Onderwerp:

Berichtdoor gijs sandberg » do jul 14 2005 12:17 pm

Welke lens/zen heb je erbij?

Ik had vorige week een D50 in de hand, een stevige baksteen lijkt me een prima hulp voor scherpere foto's.

Het Engelstalige manual vermeldt ten onrechte dat er een mogelijkheid tot scherpte-diepte controle is.

Het is de moeite waard na te zoeken of je (net als de D70) CR-2 batterijen in een speciale houder (MS-D70) kunt gebruiken als de accu leeg is. Het is niet in het D50 manual vermeld!!

Groeten, Gijs Sandberg
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma aug 01 2005 11:05 am

radamex,

ik ben ook benieuwd welke lenzen je hebt op je D50. Heb je de hele D50-kit gekocht? Dus met de 18-55mm en 55-200mm?

Zelf heb ik de camera alleen oppervlakkig bekeken, wat foto's gemaakt met de 18-55 en de 55-200, op een SD-kaart (...lang leve de multi-kaart-lezers...), en mijn indruk is dat de D50 niet onder doet voor de D70. Het beeld kan alleen maar beter worden naar mate de lenzen die je gebruikt ook 'beter' zijn. De 18-55mm vind ik 'even goed' als de 18-70mm DX-Nikkor, dus een behoorlijk donkere tunnel waar je doorheen kijkt, Vreemd genoeg is de 55-200mm rond 105mm acceptabel, een beetje hetzelfde als de 28-200mm G Nikkor.

Wat erg grappig is, is de P-stand waarin je het best kinderen zou kunnen fotograferen. Zelfs Canon heeft naar mijn weten niet zo'n stap gezet om een camera specifiek uit te rusten met een kind-vriendelijke P-stand. De Canon EOS-serie is toch debet aan de enigszins vage iconografie van P-standen.

In vergelijking met de Canon EOS 300D (waar ik meteen bij moet zeggen dat het de enige Canon D-SLR is waar ik foto's mee heb gemaakt), voelt de D50 erg goed aan. Waar de Canon erg plastic is, is de D50 een beetje klein (kan ook een voordeel zijn) maar voelt het echt als een Nikon.

Laat eens weten wat jouw ervaringen tot nu toe zijn met de D50!

vr.gr.
Marco
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Dvijfnul » za aug 27 2005 8:26 am

Heb de (europese) D50 sinds enkele weken met de 18-55. Voor het prijsverschil van de europese en nederlandse kit koop je drei jaar garantie bij.
De 55-200 haal ik er ook nog bij. Schijnt erg goed te zijn voor zijn prijs (199 euri).
Heb inmiddels circa 1000 foto's geschoten en ben er zeer over te spreken. De camera komt op sommige punten zelfs beter uit de testen dan de D70. Groter scherm, aanmerkelijk minder ruis bij hogere ISO waarden (zie dpreview).
Dvijfnul



Onderwerp:

D50

Berichtdoor BUG322 » za jan 14 2006 7:15 am

Hallo allemall dit is mijn eerste bericht
Ik ben overgestapt van een Coolpix SQ welke helaas nu even kapot is naar een echte camera de nikon D50 :)

Ik ben er tot nu toe vreselijk tevreden mee wel een heel verschil met zo'n pocket camera.
Ik heb hem nu gewoon met een kitlens 18-55 welke tot nu toe redelijke resultaten geeft.

Ik ben wel op zoek naar een redelijk betaalbare tele lens.
Ik doe van alles met mijn camera waaronder het fotograferen van mijn kinderen welke nu lekker scherp in beeld komen .
en snel deze camera is razend snel de beweging die ik moet maken om mijn camera te richten is trager als de opstart tijd van de camera.

Ook ben ik blij met de d lighting functie in de software.
Ik heb laats in het midden van de nacht op de hei met een statief gestaan.
sluiter 30 seconden open gericht op de sterren.
Het resultaat was waanzinnig er kwamen ongeloofelijk veel sterren tevoorschijn. Na Dlighting gaven de sterren nog verschillende kleuren en kwam het lanschap te voorschijn.

Van de zomer wil ik luchtvaart shows langsgaan met een goede betaalbare telelens ik hoop daar goede shots te maken. Iets wat erg teleurstellend is met een pocket camera.

groetjes

Marco"BUG322"Jansen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » za jan 14 2006 9:01 am

Hoi Marco,
zoveel sterren, zelfs in de schemering, hier noemen we dat gewoon stof in de camera. Lees het laatste clubblad hier maar eens op na.
Heb je net een nieuwe, terug naar de leverancier, voor garantie.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » za jan 14 2006 9:31 am

Dat is geen stof dat is een opgelichte nachtfoto :)
die puntjes zijn echt sterren
de tweede foto is niet opgelicht.

dit is D-Lighting techniek
hier nogmaals de eerste foto zonder Dlighting de rode gloed is stads verlichting

Afbeelding
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » za jan 14 2006 11:24 pm

Hoi Marco
je hebt gelijk, ik was volkomen abuis vanochtend. Stof geeft een zwarte stip op een wit vlak. En dit is andersom.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor deleukefietser » zo jan 15 2006 9:05 am

Hallo,
Heb sinds een week een Nikon D50, gisteren naar een mountainbiketocht geweest en toch een kleine 100 foto's gemaakt, mijn eerste gevoel is indrukwekkend.

Via deze link kan men de foto's bewonderen:
http://blog.seniorennet.be/deleukefietser/

Uw mening is altijd welkom.
deleukefietser




Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten