d40 of d50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

d40 of d50

Berichtdoor water-man » do jan 18 2007 5:31 pm

hallo

ik ben een leek op het gebied van spiegelreflex camera's

maar heb mijn ogen laten vallen op de d40, na heel veel info en testen hierover gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet helemaal uit wat ik moet doen.

een ding staat vast, de d40 is een dijk van een camera voor een beginner als ik,

wat ik er mee wil doen is gewoon leuke plaatjes schieten die een erg goede kwaliteit hebben, verder zal ik niet gauw mijn foto's opblazen naar een a3 formaat. wat ik belangrijker vind is dat hij snel is en zonder hier een functie voor aan te zetten ook foto's door blijft schieten totdat je de knop los laat.

wat is nou slim om voor de d40 te gaan of toch zijn oudere broer de d50.

aan de d80 durf ik nog niet te denken aangezien deze buitne mijn budget ligt

alvast bedankt voor alle info

mvg

mark
water-man



Onderwerp:

Berichtdoor dragon2 » do jan 18 2007 6:00 pm

dragon2



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » do jan 18 2007 9:13 pm

Het maakt wat betreft de kwaliteit van 'het beeld' niet zo heel veel uit of je een D40 of een D50 aanschaft. Het grootste verschil tussen beide camera's is dat je met een D40 alleen gebruik kunt maken van AF-S lenzen. Dit zijn lenzen met de AF-motor in de lens. Hiermee sluit je voor jezelf het gebruik van veel mooie Nikon lenzen uit. Met een D50 heb je dus de beschikking over meer lenzen. Alle Nikon Autofocus lenzen zullen werken op een D50.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Dennisdeboer » do jan 18 2007 9:26 pm

als beginneling raad ik de d40 aan, die is net effe wat simpeler dan de d50.
en misschien ook ietsje wat gebruiksvriendelijker vanwege het grotere lcd scherm.
de d40 bied 3 scherpstel punten en de d50 5 scherpstelpunten.
ook heeft de d40 geen lcd scherm boven op de camera, dat de d50 wel heeft.