D40 in de "aanbieding"

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

D40 in de "aanbieding"

Berichtdoor Cees » vr mar 30 2007 5:20 pm

"Zag net de NRC van vandaag, achterop het eerste katern staat een paginagrote advertentie voor de D40 met 18-55 versie 2 lens. Adviesprijs €699.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Dddddddddddddddddddddddddddd 40 ????????????

Berichtdoor George Fennes » vr mar 30 2007 5:28 pm

Cees, je gaat toch niet de D40 promoten? :twisted:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor AdriaanH » vr mar 30 2007 10:16 pm

Eueueuh...., wat is er mis aan het promoten van de D40?
Blijf het objectief bekijken, nietwaar?

Adri
AdriaanH



Onderwerp:

Berichtdoor MvBoetzelaer » vr mar 30 2007 10:50 pm

Ja, Nikon heeft er een prijs mee gewonnen.

Afbeelding

Advertentie stond vanochtend ook paginagroot achterop het eerste katern van de Volkskrant. En zo'n prijs moet meteen uitgevent worden natuurlijk.

@George: ook een D40 is Nikon en dus is het op dit forum toegestaan deze camera te promoten :wink:

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

objectief bekeken

Berichtdoor George Fennes » vr mar 30 2007 11:04 pm

Hoi Adri,

Ik probeer het juist objectief te bekijken en daarom zie ik die D40(x) totaal niet zitten.

Ik heb het al eens eerder uitgelegd, maar wil ik nog wel een keer doen hoor.

Probeer die camera eens vast te houden, ik heb zelf geen extreem grote kanden, maar je hebt er geen grip op, ligt niet fijn in de hand.

Mijn dochters hebben kleine handen en ook zij zeggen, nee Pa dat is niks voor ons, houdt gewoon niet fijn vast.

Het moet een instap camera zijn.

Dus mensen die weinig geld willen/kunnen spenderen, zouden deze camera moeten kopen.

Ja de gewone D40 met kitlens valt nog mee, maar ga nu een lichtsterke objectieven kopen?
Je schrikt je lam, het moeten AF-S objectieven zijn, gemiddeld 1600 euro per stuk.

Dan schiet je toch je doel voorbij van instapcamera.

Als ze er nu een motertje in hadden gezet, had ik daar vrede mee gehad, maar nu nee.

Juist vanwege de objectieven probeer ik het objectief te bekijken en zeg ik NEE.

Als ik nu hoor dat de D40x heel dicht bij de D80 ligt qua prijsstelling, geef mij de D80 dan maar.

Maar iedereen is natuurlijk vrij om te denken wat hij wil.

Ik heb het niet over de plaatjes die de D40 produceerd, daar is niets mis mee, maar mijn plaatjes moeten wel betaalbaar blijven.

En Marnix, natuurlijk is iedereen welkom op het forum zelfs met een D40 of een Coolpix, heb ik geen enkele moeite mee.

Maar ik zou niemand de D40 aanbevelen vanwege de bovengenoemde rede.

Als iemand van te voren zeker zou weten dat hij/zij niets anders wil dan plaatjes schieten met de kitlenzen en daarom de D40 zou nemen, zeg ik ja dat zou kunnen.

Maar wie weet van te voren dat hij niet verder wil groeien?

Ik vind het een slechte zaak om van te voren allerlei beperkingen in te bouwen, waardoor je niet verder kan, zeker niet als je portemonnee niet toereikend is.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op vr mar 30 2007 11:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

niet kwaad bedoeld hoor

Berichtdoor George Fennes » vr mar 30 2007 11:09 pm

Sorry Adri, Ik zag net pas toen ik mijn bericht gepost had, dat jij een D40 hebt.

Daar had ik niet op gelet, maar zoals ik al aangaf met de plaatjes die de D40 produceerd is niets mis en dat meen ik ook, maar om bovengenoemde rede zou ik iemand eerder een D50/70s adviseren.

Maar wel heel veel fotoplezier toegewenst hoor en voel je a.u.b. niet aangevallen door mijn opmerkingen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: objectief bekeken

Berichtdoor GdP » vr mar 30 2007 11:38 pm

George Fennes schreef:Hoi Adri,


Probeer die camera eens vast te houden, ik heb zelf geen extreem grote kanden, maar je hebt er geen grip op, ligt niet fijn in de hand.

Mijn dochters hebben kleine handen en ook zei zeggen, nee Pa dat is niks voor ons, houdt gewoon niet fijn vast.


Groetjes George :D



Ik denk dat de D40 bedoeld is voor gebruikers die er nooit een andere lens op zullen zetten dan de kit-lens. En ik denk dat er toch velen zijn waar dit voor opgaat. Maar voor iemand die van fotografie een hobby wil maken lijkt mij deze camera ongeschikt. :oops:

En George je hebt gelijk, als je een camera in je handen neemt moet het wel een goede grip hebben, en het mag best wel wat wegen. :(

Ik heb bij één van de bijeenkomsten van de NCN eens z’n digitale camera in me handen gehad, dat dink woog helemaal niets! Ik heb de camera maar weer heel snel terug gelegd op de tafel met de gedachte: ‘hier kan gewoon niets bruikbaars in zitten’. :( :oops:

Tot mijn verbazing ontdekte ik op dit forum dat er mensen zijn die instaat bleken uit z’n onnozele camera ook nog nette foto’s te halen. :(

Met vr. gr.,

Gerrit :)
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor AdriaanH » za mar 31 2007 10:09 pm

En zo blijkt iedereen z'n eigen voorkeur/overtuiging/mening te hebben. Geen probleem, gelukkig kan dat in dit land.

Aanvankelijk ging ik voor de D70/D80. Maar ik moet bekennen dat dit qua budget niet uit kwam. Begin januari dit jaar: D40: €550, D80: €1050 en da's toch een aardig verschil.

Wat mij overtuigde was de kwaliteit van de plaatjes, zowel zonder als met (SB-400) flits. De verkoper vertelde me dat de D40 engine (vrijwel) identiek was aan die van de D80, en derhalve meer geavanceerd dan die van de D50/D70.

Gek genoeg heb ik totaal geen problemen met het compacte formaat van de D40. Ik heb niet van die kleine handen, hanteer de camera zoals vroeger toen je nog geen AF had: rechterhand op de grip, linkerhand onder de lens. Geen enkel probleem, echt niet!

In de discussie over het lage gewicht van de hedendaagse camera's kan ik me wel vinden in de eerdere meningen. Maar ja, het is vandaag-de-dag allemaal kunststof en geen degelijk ijzerwerk meer.
Voor mij is de oplossing het gebruik van mijn statieven. Vooral de eenpoots is mijn favoriet.

In mijn beleving is de factor tevreden-zijn-over-wat-je hebt het meest belangrijke. Het kan best zijn dat ik in de toekomst de overstap maak naar de D90 of misschien zelfs de D300, maar voorlopig ben ik dik tevreden met m'n D40!

Groeten,

Adri
AdriaanH



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » za mar 31 2007 11:38 pm

AdriaanH schreef:In mijn beleving is de factor tevreden-zijn-over-wat-je hebt het meest belangrijke. ............................, maar voorlopig ben ik dik tevreden met m'n D40!

Groeten,

Adri



En zo is dat! En daar gaat het om!

Met vr. gr.

Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor cstr1 » zo apr 01 2007 8:09 am

Ook ik ben dik tevreden met mijn D40 en sinds gisteren een 55-200 mm lens erbij gekocht en de plaatjes worden nog mooier. Aangeschaft in januari, al heel veel foto's gemaakt maar ik blijf me verbazen.
Gebruikersavatar
cstr1

Forumlid
Berichten: 289


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: objectief bekeken

Berichtdoor Mirella » ma jul 23 2007 8:02 pm

[quote="GdP"][quote="George Fennes"]Hoi Adri,

En George je hebt gelijk, als je een camera in je handen neemt moet het wel een goede grip hebben, en het mag best wel wat wegen. :(

Persoonlijk ben ik juist erg blij met het lichte gewicht van de D40. Als je de camera op vakantie wilt gebruiken en er dus een hele dag mee rond sjouwt, vind ik een laag gewicht eerder een voordeel dan een nadeel.
Mirella



Onderwerp:

Berichtdoor dirk-jan boon » ma jul 23 2007 8:16 pm

persoonlijk liever echt iets degelijks in mijn handen waar ik meer vrijheid heb in de lensen keuze en dan maar geen meer megapixel . het topmodel heeft ook maar 4.1 MP en de mijne 6.1 MP en voor mij is het groot zat en heus kan je daar groter dan a3 mee vergroten hoor maar snap wel dat er mensen zijn die voor het gemakkelijke en het kleinere gaan
dirk-jan boon



Onderwerp:

Re: objectief bekeken

Berichtdoor GdP » ma jul 23 2007 9:03 pm

Mirella schreef:
GdP schreef:
George Fennes schreef:Hoi Adri,

En George je hebt gelijk, als je een camera in je handen neemt moet het wel een goede grip hebben, en het mag best wel wat wegen. :(

Persoonlijk ben ik juist erg blij met het lichte gewicht van de D40. Als je de camera op vakantie wilt gebruiken en er dus een hele dag mee rond sjouwt, vind ik een laag gewicht eerder een voordeel dan een nadeel.


Hallo Mirella,

Een lichte camera heeft als nadeel dat het moeilijker is hem goed stil te houden tijdens het afdrukken. Maar als je dat weet , dan kies je gewoon wat kortere sluitertijden.
Maar zeker, wanneer je de hele dag met z’n camera moet rondsjouwen, dan is het wel zo plezierig wanneer hij niet te veel weegt.

Met vr. gr.,

Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Roberto » ma jul 23 2007 11:12 pm

Ook ik heb grote handen en naast dat hier een gat in zit, heb ik ze ook het liefst gevuld. Ik vind de D40 absoluut geen slechte camera... integendeel. Ik kan niet met zo'n kleine body overweg... noem het geen grip idd! Alleen zou ik dan voor die poen voor een Pentax gaan... oei, wat zeg ik nu en wel hier?!

hihihihihihi

mzzl

Robbert
Roberto



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » di jul 24 2007 9:34 am

Gisteren in het MM krantje (mijn nekharen gaan al overeind staan bij die naam van die winkel) D40 + 18-55 lens € 399,- (na € 90, cashback).
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten