D3100: welke lens zal ik er als 1e lens bijkopen?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3000, D3100, D3200, D3300, D5000, D5100, D5200, D5300 en D5500

Onderwerp:

Re: D3100: welke lens zal ik er als 1e lens bijkopen?

Berichtdoor dboomsma » vr apr 22 2011 10:38 am

Hoi Aily,

Waar ik 3j geleden mee zat, is wat jij nu ook doormaakt. Eerst wil je graag een lens die alles kan. Je maakt veel foto's, je gaat ze evt. nabewerken met Aperture of Lightroom. Gestaag groeit je nieuwsgierigheid en interesse in andermans foto's en apparatuur. Waarom? Omdat je mooie foto's van anderen ziet die jij niet zo makkelijk kunt maken. Je verdiept je erin en praat en leest er veel over. Althans, zo kwam het bij mij dat ik een lichtgevoeligere en vooral ook scherpere lens wilde. Een jaar later volgde nog zo'n lens. En nu zit ik weer in zo'n fase: wat zou ik nog meer voor lenzen willen (macro, groothoek, supertele....).

Stijl, waarover je praat, is iets anders dan techniek. Echt mooie foto's kan ik nog steeds niet maken, maar het ligt niet aan de apparatuur die ik bezit. Het zijn meer mijn creatieve vaardigheden die mij beperken. Héél mooie foto's maken veel kost tijd en veel oefening, of je moet er talent voor hebben natuurlijk.

Ik hoop dat je hieraan iets hebt. De 18-105 lijkt mij overigens een geschikte lens om mee te starten. Mijn vermoeden is dat jij daaraan veel meer hebt dan dure lichtgevoelige lenzen. Dan kun je, afhankelijk van interesse en budget, volgend jaar wellicht een volgende lens erbij kopen.

Gr, D.
dboomsma

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Aily » vr apr 22 2011 11:57 am

Hoi Henk!

Dank voor je antwoord! Ik ga inderdaad een boek kopen, dat is een goed idee! En ik ga morgen naar cameraland, hopelijk is het met het lekkere weer dan heel rustig i/d zaak!! :-) Dank je wel!

Groeten,
Aily
Aily

Onderwerp:

Berichtdoor Goodje » vr apr 22 2011 3:01 pm

Aily schreef:Hoi Henk!

Dank voor je antwoord! Ik ga inderdaad een boek kopen, dat is een goed idee! En ik ga morgen naar cameraland, hopelijk is het met het lekkere weer dan heel rustig i/d zaak!! :-) Dank je wel!

Groeten,
Aily

Denk niet dat het op zaterdag rustig is, ook niet met het mooie weer en voor uitleg en tijd moet nooit op zaterdag in een winkel zijn, alleen voor een snelle koop is de zaterdag geschikt. :ugeek:
PS Ik ben tot nu toe erg tevreden met mijn zetje :wink2:
Goodje

Onderwerp:

Berichtdoor Aily » vr apr 22 2011 4:51 pm

Hey Guys!

Just to let you know, omdat jullie me zo goed van advies hebben voorzien (wat ik niet allemaal heb opgevolgd, een leek en dan ook nog eigenwijs :wink: ): kom net terug van de winkel en heb de D5100 gekocht!!! Met 18-105 Nikon VR. Kan mn geluk niet op!!! Ook nog een mooi tasje erbij en een goede SD kaart. Jullie begrijpen, ik eet deze Pasen crackers met pindakaas!

:lol: :lol: :lol:

Fijne pasen!

Grts!
Aily

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » vr apr 22 2011 4:53 pm

Reken op droge boterhammen alle komende feestdagen. De ervaring leert dat er nog wel eens een objectiefje, flitsertje en zo bij komt...

Veel plezier met je aanwinst! Plaats wat foto's; je bent een van de weinige (de enige?) op het forum die deze camera al heeft.
Patrick Flickr Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Aily » vr apr 22 2011 4:55 pm

Ja dat is goed!! Ik ga naar New York volgende week, dus daarna zal ik wat foto's plaatsen!! Ik heb er nu alleen 1 van mijn bezwete rode hoofd in de winkel ;-)
Aily

Onderwerp:

Berichtdoor Goodje » vr apr 22 2011 5:46 pm

Aily schreef:Hey Guys!

Just to let you know, omdat jullie me zo goed van advies hebben voorzien (wat ik niet allemaal heb opgevolgd, een leek en dan ook nog eigenwijs :wink: ): kom net terug van de winkel en heb de D5100 gekocht!!! Met 18-105 Nikon VR. Kan mn geluk niet op!!! Ook nog een mooi tasje erbij en een goede SD kaart. Jullie begrijpen, ik eet deze Pasen crackers met pindakaas!

:lol: :lol: :lol:

Fijne pasen!

Grts!

Heb je een sponsor gevonden :wink2: want deze lag toch ver boven je budget wat je eerst beschreef :?:
Maar denk dat het een juiste keus was, als je nu een camera wil kopen en je het kan betalen, maar realiseer je dat binnen een twee tal maanden wel gezakt is in prijs en daar niet over gaan zeuren want wie de eerste dagen een nieuw model koopt betaald de jachpot :ugeek:
Heeeeeel veeeeeel plezier met je nieeeeuwe speeeeeltje :D
Goodje

Onderwerp:

Berichtdoor Bak » vr apr 22 2011 7:30 pm

Aily schreef: Jullie begrijpen, ik eet deze Pasen crackers met pindakaas!Grts!

Je hebt voorlopig toch geen tijd voor een uitgebreide maatijd :mryellow: .
Veel plezier ermee (en ook in New York).
Bak

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”