Probleem standenknop D3100

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor Goodje » ma jul 11 2011 1:41 pm

MariekeP schreef:Bedankt voor al jullie reacties.
In het menu had ik beide zaken al terug gezet, heeft dus niet geholpen.
Lens had ik er ook al opnieuw opgezet, nog een keer geprobeerd, geen resultaat.
En het resetten zoals in de laatste post staat, lukt me niet. Kan dat knopje niet vinden.
Dus blijft over om toch terug te gaan naar de winkel. Dat ga ik morgen maar doen, dadelijk eerst maar bellen.
Baal er zo van en snap er niets van. Als ik de standenknop draai, pakt hij sommige wel, sommige niet en sommige geeft hij anders aan. Op het scherm staat de knop dan anders afgebeeld (bijv. kwartslag gedraaid) als hoe hij staat. Lastig uit te leggen dit.


Ik snap wat je bedoeld en ik denk dat het echt alles al gebrobeerd heb zoals het moet want ik zie beide zaken staan, daar bedoel je toch mee beiden menu opties

De standaardinstellingen van de D3100 herstellen
De D3100 biedt geen reset met twee knoppen. Als u een reset wilt uitvoeren, moet u handmatig de desbetreffende optie kiezen in het opnamemenu en het setup-menu. Druk hiervoor op 'Menu', selecteer het opnamemenu en blader door de opties tot 'Herstel opname-opties' is gemarkeerd. Druk op OK, markeer 'Ja' en druk nogmaals op OK. Herhaal dit voor het setup-menu.
Goodje



Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor MariekeP » ma jul 11 2011 2:27 pm

Goodje schreef:Ik snap wat je bedoeld en ik denk dat het echt alles al gebrobeerd heb zoals het moet want ik zie beide zaken staan, daar bedoel je toch mee beiden menu opties

De standaardinstellingen van de D3100 herstellen
De D3100 biedt geen reset met twee knoppen. Als u een reset wilt uitvoeren, moet u handmatig de desbetreffende optie kiezen in het opnamemenu en het setup-menu. Druk hiervoor op 'Menu', selecteer het opnamemenu en blader door de opties tot 'Herstel opname-opties' is gemarkeerd. Druk op OK, markeer 'Ja' en druk nogmaals op OK. Herhaal dit voor het setup-menu.

Dit is inderdaad wat ik heb gedaan.
Laatst gewijzigd door MariekeP op ma jul 11 2011 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MariekeP



Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor MauritsD » ma jul 11 2011 3:48 pm

Naast de reset, kun je ook nog even checken of alle knoppen die in meerdere standen kunnen blijven staan in dezelfde stand staan als de fotos hierboven:
- LiveView schakelaar rechtsachterop
- schuifje naast modewiel op P (voorste)
- objectief er even af en weer op
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Gebruikersavatar
MauritsD

Clublid
Berichten: 1468


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor Goodje » ma jul 11 2011 4:05 pm

amateurt schreef:Naast de reset, kun je ook nog even checken of alle knoppen die in meerdere standen kunnen blijven staan in dezelfde stand staan als de fotos hierboven:
- LiveView schakelaar rechtsachterop
- schuifje naast modewiel op P (voorste)
- objectief er even af en weer op

:?: ???????????????????????????? :?:
Goodje



Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor MauritsD » ma jul 11 2011 4:42 pm

Goodje schreef:
amateurt schreef:Naast de reset, kun je ook nog even checken of alle knoppen die in meerdere standen kunnen blijven staan in dezelfde stand staan als de fotos hierboven:
- LiveView schakelaar rechtsachterop
- schuifje naast modewiel op P (voorste)
- objectief er even af en weer op

:?: ???????????????????????????? :?:

begrijp je iets niet? :)

Dit zijn typisch het soort dingen die kunnen verhinderen dat je naar een andere mode kunt schakelen of dat de ontspanknop niet reageert
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Gebruikersavatar
MauritsD

Clublid
Berichten: 1468


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor MariekeP » ma jul 11 2011 5:18 pm

amateurt schreef:Naast de reset, kun je ook nog even checken of alle knoppen die in meerdere standen kunnen blijven staan in dezelfde stand staan als de fotos hierboven:
- LiveView schakelaar rechtsachterop
- schuifje naast modewiel op P (voorste)
- objectief er even af en weer op


LiveView schakelaar staat goed.
Schuifje naast modewiel, geen idee welke je hier mee bedoelt. Kan ook geen P vinden.
Objectief had ik er al af gehad, maakt geen verschil.
MariekeP



Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor Goodje » ma jul 11 2011 5:29 pm

amateurt schreef:
Goodje schreef:
amateurt schreef:Naast de reset, kun je ook nog even checken of alle knoppen die in meerdere standen kunnen blijven staan in dezelfde stand staan als de fotos hierboven:
- LiveView schakelaar rechtsachterop
- schuifje naast modewiel op P (voorste)
- objectief er even af en weer op

:?: ???????????????????????????? :?:

begrijp je iets niet? :)

Dit zijn typisch het soort dingen die kunnen verhinderen dat je naar een andere mode kunt schakelen of dat de ontspanknop niet reageert

Heb je het hele draadje gelezen? :?:
- LiveView schakelaar rechtsachterop Daar kan je niks anders mee dus kan niet verkeerd staan :!:
- schuifje naast modewiel op P (voorste)Voorste is een S, dit is alleen voor 1 of meerdere foto's en of timer of sluiter open houden GEEN invloed op functie knop. :!:
- objectief er even af en weer op Was reeds benoemd en aangegeven dat het niet gewerkt had :!:
Goodje



Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor MauritsD » ma jul 11 2011 6:24 pm

Goodje schreef:Heb je het hele draadje gelezen? :?:

Ja helemaal gevolgd en denk dat ik begrijp wat de vraag is

Goodje schreef:- LiveView schakelaar rechtsachterop Daar kan je niks anders mee dus kan niet verkeerd staan :!:

Net ff op mn D7000 gechecky, dacht dat ie naar rechts bleef staan bij aanzetten. Je kan nooit weten of dat invloed heeft op de modeschakelaar (ontwerpfoutjes e.d.)

Goodje schreef:- schuifje naast modewiel op P (voorste)Voorste is een S, dit is alleen voor 1 of meerdere foto's en of timer of sluiter open houden GEEN invloed op functie knop. :!:

Moet inderdaad S zijn (had niet goed op de foto gekeken). Bij mijn camera werkt de ontspanknop niet als die op afstandsbediening staat. Zo zou het kunnen zijn (bedoeld of onbedoeld) dat de modedial niets doet in een 1 van die standen of dat de software in de war is geraakt.

Goodje schreef:- objectief er even af en weer op Was reeds benoemd en aangegeven dat het niet gewerkt had :!:

was al genoemd, enkel voor volledigheid.

Waar het mij om gaat, is dat de huidge camera's voor een groot deel software zijn. Software kan in de war raken of fouten bevatten. Als je alles (ook heel gekke afhankelijkheden) wilt uitsluiten, is het m.i. niet onverstandig naast de factory reset ook alle mechanische schakelaars die in meerdere standen kunnen staan ook weer even terug te zetten naar de 'standaard' instelling.

Ik zou het voor de zekerheid in ieder geval doen; niet omdat ik denk dat t waarschijnlijk is, maar wel omdat het mogelijk is!
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Gebruikersavatar
MauritsD

Clublid
Berichten: 1468


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor MariekeP » vr jul 15 2011 9:34 pm

Sorry voor de late reactie, maar ben pas vandaag naar de winkel terug geweest. Waarschijnlijk is het een software fout. Zij hadden het nog niet eerder gezien. Camera wordt nu opgestuurd naar Nikon. Moest er rekening mee houden dat ie 2,5 tot 4 weken weg blijft. Reperatie valt gelukkig wel onder de garantie.
MariekeP



Onderwerp:

Re: Probleem standenknop D3100

Berichtdoor Sharon » di sep 26 2017 12:40 am

Dit onderwerp is al een tijdje geleden, maar helaas voor mij zeer relevant.
Ik ben op dit moment op vakantie en sinds gisteren komen de standen van mijn knop niet overeen met de informatie die ik op de monitor zie staan.
De onderstaande problemen doen zich voor:
* De camera flitst soms op de knopstand "niet flitsen".
* De "Guide" optie werkt niet.
* Kopstand "niet flitsen", Portret en Landschap geven op de monitor allemaal de optie Portret weer
* Knopstand "Kinderen", "Sport" en "Planten" geven op de monitor allemaal de optie Sport weer
* Knopstand "M" en "A" geven op de monitor allebei "M" weer
* Knopstand "S" en "P" geven op de monitor allebei "P" weer
Alleen "Auto" en "Nachtportret" worden weergegeven zoals de bedoeling is.

Ik heb de handelingen die in dit draadje genoemd zijn, uitgevoerd maar dit haalt niets uit.
Ben op dit moment helaas niet in de gelegenheid om naar mijn eigen fotowinkel te gaan.
Door het verloop van de tijd, is er wellicht inmiddels een oplossing....????
Alvast bedankt voor de hulp.
Sharon

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten