Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Hans Braakhuis » do apr 19 2012 6:57 am

Uit het persbericht:

"Met de nieuwe Nikon D3200 kan iedereen schitterende foto's maken
Nikon introduceert de D3200, een nieuwe, zeer gebruiksvriendelijke spiegelreflexcamera op instapniveau met een verbeterde hulpstand en Full HD-videofunctie. Met deze prachtige camera liggen schitterende foto's van hoge kwaliteit en films van bioscoopkwaliteit binnen ieders bereik.

Marina Gurevich, productmanager bij Nikon Europe, legt uit: "De D3200 is de opvolger van de D3100, de bestverkopende digitale spiegelreflexcamera in Europa . Het is een krachtige camera die een superieure beeldkwaliteit levert, met een ongelofelijk aantal megapixels en ook nog eens Full HD-video. Voor nieuwkomers op het gebied van D-SLR-fotografie is het maken van schitterende foto's nu nog eenvoudiger, dankzij de hulpstand waarmee je door middel van duidelijke instructies en afbeeldingen stapsgewijs door het fotografieproces wordt geleid. Dit is de ideale camera voor mensen die op een eenvoudige manier prachtige beelden willen vastleggen van de dingen die voor hen belangrijk zijn, zoals hun gezin of avontuurlijke reizen."

Iedereen kan met een spiegelreflex fotograferen
De D3200 is perfect voor mensen die foto's en video's van hoge kwaliteit willen maken. Of je nu net een baby hebt gekregen of op het punt staat een grote reis te maken, door de eenvoudig te begrijpen functies van de D3200 kun je prachtige foto's maken, zelfs als je nog nooit eerder een spiegelreflexcamera hebt gebruikt.

De hulpstand, bekend van de populaire D3000 en D3100, beleeft nu zijn derde generatie en heeft belangrijke verbeteringen ondergaan waarmee je nu nog sneller de creatieve opties begrijpt, doordat je stapsgewijs door het hele proces wordt geleid. Parallel daaraan geven Assist Images (hulpafbeeldingen) visuele voorbeelden om je te laten zien wat het effect van instellingen op je beeld is. Een prachtig vervaagde achtergrond bij portretten of haarscherpe foto's van je spelende kinderen zijn zo een fluitje van een cent. Ook zijn er nieuwe onderdelen aan de geavanceerde bediening toegevoegd, bijvoorbeeld om je te helpen het rood in een zonsondergang extra naar voren te laten komen of om onscherpte te verminderen.

Het automatische onderwerp-herkenningssysteem analyseert nauwkeurig het onderwerp dat je wilt vastleggen en past de scherpstelling, belichting en witbalans aan voor een optimaal resultaat. En, als je liever wilt dat de camera het werk voor je doet, is er ook een reeks automatische functies zoals automatische onderwerpselector in de livebeeld- en onderwerpstanden, die de best mogelijke instellingen voor je kiest.'


Afbeelding

Van de Nikon NL site:

" Geen ervaring met digitale spiegelreflexcamera's? De hulpstand laat u met behulp van voorbeeldafbeeldingen en duidelijke instructies zien hoe u in enkele eenvoudige stappen fantastische foto' s kunt maken.

DX-formaat CMOS-sensor van 24,2 MP: leg scherpe, gedetailleerde beelden vast met de CMOS-sensor met 24,2 megapixels. Grote afdrukken zien er schitterend uit en u kunt beelden uitsnijden zonder dat details verloren gaan.

Ga aan de slag met filmen: maak met D-film filmopnamen die u graag wilt delen. Dankzij de grote beeldsensor en hoge ISO-gevoeligheid van de camera kunt u bij elk soort licht scherpe Full HD-videoclips (1080p) vastleggen.

Hoge ISO (100-6400): maak fantastische foto' s bij weinig licht of scherpe opnamen van bewegende onderwerpen. De camera kent een automatische ISO-instelling en de lichtgevoeligheid is uit te breiden tot ISO 12800.

Haarscherp 11-punts autofocussysteem: profiteer van snelle en nauwkeurige autofocusdekking voor het gehele beeld, ongeacht of het onderwerp zich niet in het midden bevindt, snel beweegt of volstrekt onvoorspelbare bewegingen maakt.

Draadloze mobiele adapter: gebruik de optionele WU-1a om beelden direct vanaf de D3200 over te zetten naar een smartphone of tablet en te delen of om de camera op afstand te bedienen via uw smartapparaat*.

EXPEED 3: Nikon's snelle en krachtige beeldverwerkingsengine biedt een snelle werking, opvallend heldere beelden met een uitstekende kleurreproductie en verbeterde filmopnamen.

Systeem voor onderwerpherkenning: laat de D3200 u helpen prachtige beelden vast te leggen. Nikon's systeem voor onderwerpherkenning analyseert het onderwerp waarvan u een opname maakt en past de scherpstelling, de belichting en de witbalans aan voor optimale resultaten.

Continu-opnamen van 4 bps: maak actiefoto's met een hoge snelheid van vier beelden per seconde en leg vluchtige bewegingen of gezichtsuitdrukkingen exact op het juiste moment vast.

Fotoretoucheermenu: verbeter uw foto's in de camera met diverse hulpmiddelen en effecten. Retoucheeropties zijn onder meer Formaat wijzigen, Snel retoucheren en Rechtzetten. Tot de effecten behoren Selectieve kleur, Kleurenschets en Miniatuureffect, dat verre onderwerpen op schaalmodellen doet lijken.

Actieve D-Lighting: leg meer details vast in lichtomstandigheden met een hoog contrast. Met Nikon's actieve D-Lighting worden de details in zowel donkere als lichte delen automatisch vastgelegd voor schitterende beelden met een natuurlijk contrast.

Slimme autofocus voor films: profiteer van continue autofocus (AF) tijdens het opnemen van D-films. Dankzij fulltime servo-AF (AF-F) en AF met onderwerp volgen blijft de scherpstelling tijdens het vastleggen van bewegende onderwerpen gehandhaafd. Gezichtprioriteit-AF is ideaal voor het filmen van gebeurtenissen, omdat u zich kunt ontspannen en de camera kunt laten scherpstellen op gezichten.

Uitgebreide filmopties: u kunt Full HD-films (1080p) met 30p, 25p en 24p opnemen en de camera ondersteunt ook het gebruik van Nikon’s ME-1 stereomicrofoon. Met de bewerkingsfuncties in de camera kunt u taken uitvoeren zoals het instellen van het begin- en eindpunt van uw film. Een mini-HDMI-uitgang maakt weergave op een HDTV mogelijk.

NIKKOR-objectieven: profiteer van de legendarische NIKKOR-objectieven van Nikon om beelden met levendige kleuren, een opvallend contrast en scherpe details vast te leggen of om te experimenteren met filmeffecten. Gebruik snelle objectieven met een vaste brandpuntsafstand voor prachtige portretten, micro-objectieven voor close-ups op ware grootte of teleobjectieven voor verre onderwerpen.

Plezierig te gebruiken: dankzij de lichte camerabody en het superieure ergonomische ontwerp is de D3200 uiterst plezierig om mee te fotograferen. Een stevige grip zorgt ervoor dat de camera comfortabel is vast te houden. Speciale knoppen voor veelgebruikte functies zoals D-film of livebeeld zorgen voor een gemakkelijke bediening.'


Afbeelding
de WU-1a

Afbeelding
en zo past de wifi op het camerahuis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op do apr 19 2012 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor C-A » do apr 19 2012 7:25 am

Ik wil een blauwe
C-A



Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor pixelpeter » do apr 19 2012 7:48 am

Voor mijn nieuwe D400 reken ik dan toch wel op 36 Mp :)
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Gebruikersavatar
pixelpeter

Forumlid
Berichten: 355


Locatie: Hillegom
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor woudew » do apr 19 2012 8:04 am

Mijn camera heeft geen hulpstand :(

Even serieus: mooie instapcamera. Ik hoop dat hiermee weer veel nieuwe Nikonianen erbij komen.
Gebruikersavatar
woudew

Forumlid
Berichten: 471


Locatie: Zwolle
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Genster » do apr 19 2012 8:07 am

(Wanneer) wordt deze camera in jouw Excel-bestand opgenomen Hans?
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor george013 » do apr 19 2012 8:22 am

Volgens de D800 Technical Guide kan meer mepapixels het einde zijn van de spiegelreflex. Mijn interpretatie.
En kan meer megapixels geen instapmodel zijn gezien het benodigde dure glaswerk. Ook mijn interpretatie.

http://www.nikonusa.com/en_US/o/Y6wrkA9OU_z04IreazIXl_22UII/PDF/D800_TechnicalGuide_En.pdf
Static Subjects ...........................................................................1
Lesson 1: Use a Tripod .................................................................. 2
Lesson 2: Use Live View ............................................................... 3
Lesson 3: Don’t Stop Aperture Down Too Far ...................... 5
Same Shot, No Live View ............................................................. 6


George
george013



Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Skippy » do apr 19 2012 8:22 am

Eindelijk een LCD-scherm met knappe resolutie; 3 inch 921.000. Indrukwekkende specs voor een instap-dslr.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor iBub » do apr 19 2012 8:54 am

Ik heb naast mijn D700 ook een D3100 (voor mijn vrouw natuurlijk! 8) ) en ik moet zeggen dat het gewoon een beregoede camera is. Mede door zijn lage gewicht en afmetingen neem ik hem graag mee. Natuurlijk heeft de D3100 niet de robuustheid en de grip van de D700 maar als je ziet wat voor een plaatjes eruit komen in standaard situaties kan ik de D700 gewoon thuislaten. Zeker als ik het juiste glas erop schroef.

Enige nadeel is dat bij het filmen het scherpstellen een probleem is, ik hoop dat ze dit nu goed hebben kunnen oplossen.

Als ze de ruis bij hogere ISO nu ook aangepakt hebben is deze D3200 echt een toppertje, niet alleen voor de instappers.


Gerard
iBub



Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Skippy » do apr 19 2012 8:55 am

iBub schreef:Ik heb naast mijn D700 ook een D3100 (voor mijn vrouw natuurlijk! 8) ) en ik moet zeggen dat het gewoon een beregoede camera is. Mede door zijn lage gewicht en afmetingen neem ik hem graag mee. Natuurlijk heeft de D3100 niet de robuustheid en de grip van de D700 maar als je ziet wat voor een plaatjes eruit komen in standaard situaties kan ik de D700 gewoon thuislaten. Zeker als ik het juiste glas erop schroef.

Enige nadeel is dat bij het filmen het scherpstellen een probleem is, ik hoop dat ze dit nu goed hebben kunnen oplossen.

Als ze de ruis bij hogere ISO nu ook aangepakt hebben is deze D3200 echt een toppertje, niet alleen voor de instappers.


Gerard

Hoe is de kitlens, m.n. in de hoeken?
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor iBub » do apr 19 2012 9:01 am

Kitlens gebruik ik niet. Heb de 18-105 erop.

Maar meestal pak ik de 20 of 50mm en die zijn prima :wink:

Gerard
iBub



Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Genster » do apr 19 2012 9:43 am

iBub schreef:... Als ze de ruis bij hogere ISO nu ook aangepakt hebben is deze D3200 echt een toppertje, niet alleen voor de instappers.


Gerard


Op dat gebierd presteert de D3100 volgens mij al beter dan mijn D90 :D
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Steven » do apr 19 2012 9:46 am

Nou Nikon pakt aardig door met de MP-race... Mooie specs en vast ook mooie beelden. :)
Steven



Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Galloper » do apr 19 2012 11:33 am

Als mijn dochter die rode ziet wil ze vast niet meer mijn "oude" D3100 :(
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Hans Braakhuis » do apr 19 2012 12:32 pm

Met zo'n nieuwe camera heb je het maar druk. Geen informatie vooraf ontvangen en wat er vanochtend was, was of niet goed, of niet leesbaar.
De eerste mail van Nikon kwam dan wel om 06:13 uur maar leek niet compleet.
Elders op dit forum is ook al info over de nieuwe f1,8 AFS 28 G te lezen, was voor mij ook weer een verrassing.

Aanvulling dus: De D3200 is verkrijgbaar vanaf 15 mei. De verkoopadviesprijs van de body bedraagt €599,-. Andere sites vermelden ook wel 549, maar dat lees ik bij Nikon niet terug.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: D3200 met 24,2 Mp

Berichtdoor Ocram » do apr 19 2012 12:39 pm

Het is een mooie instapcamera. Bravo Nikon. :D

Echter ik heb gevoel dat de D3200 meer concurreert in hun eigen Nikon instap lijn (D5100 en in mindere mate Nikon-1 systeem) dan andere merken.

De 24,2 MP is voor instappers natuurlijk lekker. Kwa marketing wel te verstaan. Hoe meer MP hoe beter, volgens de gemiddelde consument die regelmatig kiekjes maakt met hun compact camera en/of iPhone. Echter hoeveel instappers gaan hun foto's in super grote posters uitprinten. Hoeveel instappers zullen gaan croppen? Oh ja wat ik ook regelmatig lees bij de 36 MP monster genaamd D800 is goede objectieven gebruiken. Daar valt de 18-55 vast niet onder :wink2: :wink2:

Dan de prijs. Adviesprijzen: 599 voor de body. 699 met 18-55VR. Uiteraard zullen de straatprijzen goedkoper zijn. Dat is voor een 24,2 MP een koopje (kijk vooral naar de prijzen van de Sony A77 en A65). Echter ik zie prijzen van de D5100 met 18-55VR al vanaf 499. En de J1 met 10-30 f/3.5-5.6 + 10 f/2.8 al vanaf 518 euro. Ik denk dat instappers niet alleen naar de prijs zullen gaan kijken, het aantal MP zal ook wel meetellen. Hierdoor zou de D5100 wel eens in de knel komen. De D5100 zou kwa prijs verder naar beneden moeten :wink2:

Overgens de WU-1a wifi-adapter is slim bedacht. Draadloos foto's versturen van je camera naar een smartphone of tablet is echt van deze tijd :D
Alleen jammer dat Apple fan boys zoals Ken Rockwell lopen te "zeuren" dat je een Android-app nodig moet hebben. :roll:

Optional WU-1a Wireless Mobile Adapter ($59.95, late May 2012) works only with Android doo-dads, making it useless for most of us.


Er komt vast wel een iOS uit. :)
Ocram

Forumlid
Berichten: 145




Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten