Portretfotografie, hulp gezocht!

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Portretfotografie, hulp gezocht!

Berichtdoor ingestoop » ma jan 14 2013 2:02 pm

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en nieuw in de spiegelreflex fotografie. Sinds een aantal weken heb ik de Nikon D3100 in mijn bezit. Ik gebruik hem vooral voor de fotografie van mijn kinderen. Ik heb alleen de standaard lens die erbij geleverd werd. Nu wil ik graag iets uitbreiden zodat ik mooiere foto's kan maken en niet zo dicht op het onderwerp hoef te staan.
Ook zou ik heel graag zelf mooie portretfoto's willen maken (zoals in een studio).
Allereerst welke lens raden jullie me aan zodat ik met mijn wensen uit de voeten kan. Mijn budget is niet enorm en het is niet voor professioneel gebruik.
Is het mogelijk om een externe flitsset aan te sluiten op mijn camera? En hoe gaat dit dan in zijn werk?

Bedankt voor jullie hulp!
ingestoop



Onderwerp:

Re: Portretfotografie, hulp gezocht!

Berichtdoor Daniel123 » ma jan 14 2013 2:10 pm

Hoi,
Welkom op het forum, misschien moet je je nog ff voorstellen op de beroemde voorstel plek.

Vraagje, wat voor lens heb je op dit moment in bezit?

Groetjes
Daniel
Gebruikersavatar
Daniel123

Clublid
Berichten: 698


Locatie: Rotterdam

Onderwerp:

Re: Portretfotografie, hulp gezocht!

Berichtdoor ingestoop » ma jan 14 2013 2:14 pm

ik heb de NIKON D3100 + 18-55mm VR DX Kit gekocht.
ingestoop



Onderwerp:

Re: Portretfotografie, hulp gezocht!

Berichtdoor breimer » ma jan 14 2013 2:46 pm

wat wil cq kun je uitgeven?

ik heb een collega die ook de 18- 55 vr had en een nikon af-s 18-200vr wilde gaan kopen( 600 euro)
de af-s 18-105 vr nikon geadviseerd, heeft ze gekocht en is er zeer tevreden over!

dit objectief kost iets minder dan 200 euro.
is geschikt voor portret. heeft een breed bereik.