vraag over losse flitsers

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

vraag over losse flitsers

Berichtdoor weter183 » zo apr 09 2006 9:25 am

hallo ik heb sinds een paar maand een nikon d50 in mijn bezit
maar wil er een losse flitser bij kopen maar nu is mijn vraag welk merk of type kan ik het beste aanschaften
weter183



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » zo apr 09 2006 9:59 am

Ik geen verstand van flitsers, maar de SB 600 en 800 is de meest geschikte keus.

Kost wel wat maar dan heb je ook iets :)

Ik moet zeggen ik gaan nog aardig uit de voeten met de pop up flits.
Met zijn 11 meter bereik vult hij veel in.

Beter als wat ik op pocket camera's heb gezien.

Als ik genoeg geld heb koop ik er ook een SB600 maar het is nog geen must.
Ik ga eerst voor die licht sterke 50 mm 1,8
:)

groetjes

Ok en dan nu de experts
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » zo apr 09 2006 11:31 pm

Ik ben geen expert, maar ik had zoiets van, ik ga voor een Nikon flitser, maar ik hoor bij andere mensen ook wel eens het merk Metz vallen…maar ik heb me niet zo verdiep in dit merk. Vroeger zag ik wel veel Nikon fotograven rondlopen met staafflitsers van Metz, maar nogmaals ik heb geen ervaring met dat merk. Maar misschien hebben andere meer ervaring met de huidige Metz flitsers.
Suc6 met je keuze
En ook ik ga binnenkort voor een 50 mm 1.8 glaswerk, en zo duur zijn deze lensjes niet, en eerlijk…als je dit lensje in je handen heb begrijp je ook waarom zo goedkoop. Maar het resultaat is wat telt, en niet het uiterlijk zal ik maar zeggen.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma apr 10 2006 11:52 am

als je alle functies van de D50 wilt benutten, zeker wat betreft de flitsfuncties, dan kun je eigenlijk alleen maar een SB600 of SB800 overwegen.

Metz maakt inderdaad ook 'digitale flitsers' maar ik vraag me af in hoeverre deze geschikt zijn voor het flitssysteem van Nikon zelf, en dan met name de 'intelligente TTL modi'
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor luc » ma apr 10 2006 11:57 am

Sigma maak tegenwoordig ook flitsers die Nikon i-TTL ondersteunen.
maar volgens mij bieden ze weer geen ondersteuning voor CLS.
Dus niet de mogelijkheid om draadloos te flitsen ed.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor The_Groninger » ma apr 10 2006 1:29 pm

De Sigma Electronic Flash EF 500 DG ST zou je kunnen gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee maar ben misschien wel van plan om deze aan te schaffen, daar deze bijna de helft goedkoper is dan de SB-600.
http://www.sigma-photo.com/flashes/flas ... sp?id=3256
The_Groninger



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » ma apr 10 2006 2:34 pm

Dag Forumvrienden,

Ik zou erop letten of functies als iTTL, draadloos flitsen (slave mode flitser) etc. worden ondersteund. Goede met de hand instelbare flits kan ook handig zijn etc.

Verder zou ik deze link over guide numbers (richtgetal) lezen. De opmerking dat het richtgetal ook samenhangt met brandpuntslengte (naast gevoeligheid, diafragma en afstand) is nuttig.

Amadeus Gould
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor a3sfoto » ma apr 10 2006 9:09 pm

Metz ondersteund veel functies die Nikon ook heeft.
Ook het iTTL van Nikon.
Op de site kun je een selectie maken welke functies je wilt en de site zoekt de goede flitser bij.
Ander voordeel. Ze werken met adapters waardoor de flitser ook op meerdere camera's te gebruiken is.

Succes
a3sfoto




Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten