Upgrade van D60 naar?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor Rigollem » ma mar 21 2016 4:25 pm

Ik heb in september voor dezelfde keuze gestaan en resoluut voor de D7200 gegaan, voor volgende redenen:

- nieuwste DX (D500 bestond toen nog niet)
- buffer in RAW - ik doe soms eens sportevenement (mountainbike, cyclo cross,...)
- Wi-Fi - gebruik ik toch vaak als ik niet onmiddellijk achter mijn PC geraak om snel eens een foto op groter scherm (iPad/iPhone) te bekijken

Deze site toont het best de verschillen.
D7200, Sigma 17-50MM f/2.8, Nikon 50mm f/1.4, Tamron 70-300, SB-900
Rigollem

Forumlid
Berichten: 41


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor rsn114 » ma mar 21 2016 4:50 pm

Rigollem schreef:Ik heb in september voor dezelfde keuze gestaan en resoluut voor de D7200 gegaan, voor volgende redenen:

- nieuwste DX (D500 bestond toen nog niet)
- buffer in RAW - ik doe soms eens sportevenement (mountainbike, cyclo cross,...)
- Wi-Fi - gebruik ik toch vaak als ik niet onmiddellijk achter mijn PC geraak om snel eens een foto op groter scherm (iPad/iPhone) te bekijken

Deze site toont het best de verschillen.


Gaat die buffer zoveel schelen? (Ik fotografeer soms bij rally's)
Wifi ben ik niet echt nodig.
rsn114

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor Tzigane » ma mar 21 2016 4:54 pm

Schiet je je buffer vol met je huidige camera? Ik denk niet dat het veel uitmaakt.
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor rsn114 » ma mar 21 2016 4:56 pm

Tzigane schreef:Schiet je je buffer vol met je huidige camera? Ik denk niet dat het veel uitmaakt.


Nee, maar een D60 is kwa snelheid van fps ook niet te vergelijken met een D7100 of D7200
rsn114

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor Tzigane » ma mar 21 2016 5:00 pm

Tja, voel je als je fotografeert wel eens de behoefte om langer dan anderhalve seconde achter elkaar te knallen?
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor rsn114 » ma mar 21 2016 5:03 pm

Tzigane schreef:Tja, voel je als je fotografeert wel eens de behoefte om langer dan anderhalve seconde achter elkaar te knallen?


Ik weet niet of jij wel eens bij een rally hebt gefotografeerd?, dan hou je hem wel langer vast ja, dus laten we zeggen 5/15 foto's per auto die langs komt?
rsn114

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor Tzigane » ma mar 21 2016 5:10 pm

Nope, totaal geen ervaring mee! Als je op die manier foto's wilt maken is de keuze duidelijk, dan komt die 35 file buffer erg van pas. :)
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor Tony D » ma mar 21 2016 9:34 pm

Ik heb die keuze ook uitgezocht en ik heb toch voor de 7200 gekozen als opvolger voor mijn d90
Je schaft niet zo vaak een nieuwe body aan, dus je koopt iets wat weer voor jaren mee moet gaan.
Toen heb ik dus voor de laatste nieuwe model gekozen en niet de iets mindere 7100.
Ok, de d500 werd toen net aangekondigd maar die gaat fors over mijn (en zo te zien ook jouw) budget.
Ik heb dus voor state of the art in DX gekozen.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2773


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: RE: Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor imaginary_nl » ma mar 21 2016 9:53 pm

rsn114 schreef:
Tzigane schreef:Tja, voel je als je fotografeert wel eens de behoefte om langer dan anderhalve seconde achter elkaar te knallen?


Ik weet niet of jij wel eens bij een rally hebt gefotografeerd?, dan hou je hem wel langer vast ja, dus laten we zeggen 5/15 foto's per auto die langs komt?

Ik heb al zoveel (drag)races gefotografeerd...maar op een uitzondering na (crash, opblazen motor) zijn het er nooit meer dan 3 tot 5 achter elkaar.
Ik zou wat aan je timing werken, scheelt ook een boel foto's uitzoeken! [emoji6]
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor Cyrus » ma mar 21 2016 11:59 pm

@rsn114: s.v.p. niet het complete voorgaande bericht quoten, een bericht beantwoorden zonder te quoten is voldoende... in dit topic zijn reeds 6 onnodige quotes verwijderd. Alvast dank! Het moderatie-team
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor Rigollem » wo mar 23 2016 11:38 am

Ik fotografeer soms mountainbikers die op één rij achter elkaar rijden, en deze passeren soms aan hoge snelheden (+ 30 km/u) voorbij mijn lens, en ik heb al eens ééntje gemist omdat de D7200 nog aan het wegschrijven was.
D7200, Sigma 17-50MM f/2.8, Nikon 50mm f/1.4, Tamron 70-300, SB-900
Rigollem

Forumlid
Berichten: 41


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Upgrade van D60 naar?

Berichtdoor Sjeik1981 » do mar 31 2016 9:32 pm

Ik heb voor twee jaar terug de 7100 gekocht met grip. Werkt prima fotografeerr ook rally en motocross kan zelfs bog prima met Iso 8000. Twee tips koop edn lichtsterke lens en een twee tal goede SD m
Kaarten. Heb zelf de lexar pro erin zitten buffer loopt dan niet vol op Jpeg.
Sjeik1981

Clublid
Berichten: 7


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten