Zie door het bos de bomen niet meer... Welke camera?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3000, D3100, D3200, D3300, D5000, D5100, D5200, D5300 en D5500

Onderwerp:

Re: Zie door het bos de bomen niet meer... Welke camera?

Berichtdoor Flandria » di jun 21 2016 5:34 pm

Mieke221286 schreef:Inderdaad keuzes...
Ik ben dan nog zo'n twijfelaar die alles wil afwegen, maar het is zooooo moeilijk :)

a vgastel schreef:Zo je verhaal lezende , zou de 7000 en de 18-105mm een mooi start punt zijn zeker om mee te beginnen .

Jur schreef:Voor een beginner is een Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR een prima optie.

Je zou er ook zomaar overheen kunnen lezen....
Flandria

Onderwerp:

Berichtdoor bcvthul » di jun 21 2016 6:23 pm

Hallo Mieke,

Drie jaar terug liepen we (mijn vrouw en ik) tegen hetzelfde aan. Camera kopen, maar welke....Uiteindelijk werd het een D7000 met de 18-105mm. Een begin. We dachten een super-camera te hebben gekocht maar toen, alles viel tegen...Uiteindelijk lag het allemaal aan de fotograaf (en niet aan het toestel). Nu omhoog krabbelen, veel op het forum rondneuzen en natuurlijk veel foto's maken.

Ik weet niet wat je ervaringen zijn met fotografie. Maar de persoon die de foto's maakt is denk ik het belangrijkste, apparatuur komt op de tweede plaats...

Succes met de keuze en (hopelijk) veel plezier met de fotografie! En mocht het allemaal niet zo lukken gewoon hier op het forum om feedback te vragen.
Nikon D850, Nikkor AF-S 105mm F2.8 G IF-ED VR II , Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC USD, Nikkor AF-S 35mm F1.8 G ED, Nikkor AF-S 50mm F1.8G, Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD, Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD G2
bcvthul

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor JaapV » di jun 21 2016 6:47 pm

richhanz schreef:Gewoon kopen en mee fotograferen! :wink:

Helemaal mee eens. Maar dat geldt in dit geval niet alleen voor een D7100 :wink2:
Keuzes moet je zelf maken. Als iemand anders ze voor je maakt leer je niets.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
JaapV

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Mieke221286 » di jun 21 2016 10:00 pm

Ik besef heel goed dat ik de foto's moet maken en hier dus veel zal moeten op oefenen en de camera en alles er ook rond zal moeten leren kennen. Ik verwacht zeker niet dat ik met een 'betere' camera onmiddellijk perfecte foto's zal kunnen maken. Verre van zelfs!

Keuzes moet ik inderdaad zelf maken, maar wat raad en tips en deze zoektocht helpen wel de keuze te maken.

Ondertussen bod gedaan en ik denk dat we wel tot overeenkomst zullen kunnen komen. Nu even afwachten dus... ;)
Mieke221286

Forumlid

Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Jos » ma jun 27 2016 7:18 am

Koop die set. Het is een prima combinatie. En een vertrouwd adres.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”