Zie door het bos de bomen niet meer... Welke camera?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Zie door het bos de bomen niet meer... Welke camera?

Berichtdoor Mieke221286 » zo jun 19 2016 9:51 pm

Dag allen,

Ik ben nieuw op het forum en heb even jullie raad nodig.
Ik denk er al langer over na om een spiegelreflexcamera aan te schaffen. Ik neem graag foto's en nu ik een hond heb en dus veel in de natuur ga wandelen, kriebelt het nog meer. Ik ben aan het rondkijken welke camera de beste optie is voor mij, maar zoveel keuze :eek:.

Ik ben een leek / amateur. Het zou mijn eerste spiegelreflexcamera worden. Ik heb dus nog heeeeeel veel te leren, maar ik heb altijd wel interesse gehad in fotografie. Dan wel met mijn 'gewoon' kodakje en gsm tot nu toe :lol: . Ik ben gelukkig leergierig en kan zelf veel info opzoeken, in praktijk experimenteren en ik heb ook wel een aantal kennissen in mijn omgeving die al veel verder staan in fotografie en mij wel willen helpen hierbij.

Ik zal de camera vooral gebruiken tijdens wandelingen. Voor mij persoonlijk is niets leuker dan het plezier van mijn spelende hond op beeld vast te leggen. Ik zal dus vrij veel actiefoto's trekken. Daarnaast wil ik de camera uiteraard ook gebruiken op familiefeestjes, op reis, optredens,... Kortom: allround, maar misschien wel met de nadruk op bewegende beelden in de natuur.

Wat werd mij al aangeraden:
- Sony A58 (vooral voor de actiefoto's)
- Nikon 7000 reeks (vooral voor de actiefoto's)
- Nikon 3200 of Nikon 5200 (goede allround beginnerscamera)

Ook werd mij al te tip gegeven dat de body wel iets doet, maar de lens nog meer bepalend is? Dan is de 18-105 een goede beginnersoptie of ga ik onmiddellijk stapje verder?