Nikon d5300 LCD scherm

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Nikon d5300 LCD scherm

Berichtdoor rckkkk91 » zo jul 24 2016 7:33 pm

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met verschillende onderwerpen op dit forum maar nu toch een account aangemaakt omdat ik betreffende probleem niet tegen kom, zowel hier op het forum als op andere media is hier weinig informatie over.

Mijn scherm is kapot van mijn Nikon D5300.

Iemand tips of dit eerder meegemaakt? Kan er verder nergens over vinden. Hij is niet gevallen o.i.d. waardoor dit ontstaan kan zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Groet.
rckkkk91

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 LCD scherm

Berichtdoor ATOR » zo jul 24 2016 7:50 pm

Het lijkt er op alsof de bovenste laag glas/kunststof losgeraakt is van de laag er onder.

Verdwijnt het als je er op duwt?
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 LCD scherm

Berichtdoor rckkkk91 » zo jul 24 2016 7:53 pm

ATOR schreef:Het lijkt er op alsof de bovenste laag glas/kunststof losgeraakt is van de laag er onder.

Verdwijnt het als je er op duwt?


Ja, het beweegt/veranderd als ik erop duw. Daarnaast is het begonnen aan de linker kant - bij het draai/kantel mechanisme - en breidt zich uit...
rckkkk91

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 LCD scherm

Berichtdoor StanR » zo jul 24 2016 8:03 pm

Ik zie dat je er een grip onder hebt zitten, heeft het beeldscherm wel voldoende ruimte? Op de foto lijkt het net of het beeldscherm gekneld zit, ik vraag het omdat Nikon zelf geen grips maakt voor de D5x00 serie.
StanR

Forumlid
Berichten: 31



Onderwerp:

Re: Nikon d5300 LCD scherm

Berichtdoor gijs sandberg » zo jul 24 2016 8:07 pm

Beste R,
Ik zou gewoon even contact opnemen met Nikon (email of 0900-1callnikon, kantooruren).
re: waardoor dit ontstaan kan zijn.
Er zijn vele mogelijk redenen, bedenk ook dat een kamera in de tas te hard gestoot kan zijn, zonder dat de eigenaar dat merkt.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 LCD scherm

Berichtdoor rckkkk91 » zo jul 24 2016 8:11 pm

StanR schreef:Ik zie dat je er een grip onder hebt zitten, heeft het beeldscherm wel voldoende ruimte? Op de foto lijkt het net of het beeldscherm gekneld zit, ik vraag het omdat Nikon zelf geen grips maakt voor de D5x00 serie.


Beeldscherm heeft naar mijn idee voldoende ruimte, hij kan namelijk worden gedraaid en gekanteld en daar zijn geen problemen mee.

Batterygrip is van het merk Jupio. Zou het daar dan mee te maken kunnen hebben? Ik zal de grip eens er af laten.

Heb de camera al in 2014 gekocht dus geen garantie meer helaas.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
rckkkk91

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 LCD scherm

Berichtdoor rckkkk91 » zo jul 24 2016 8:15 pm

gijs sandberg schreef:Beste R,
Ik zou gewoon even contact opnemen met Nikon (email of 0900-1callnikon, kantooruren).
re: waardoor dit ontstaan kan zijn.
Er zijn vele mogelijk redenen, bedenk ook dat een kamera in de tas te hard gestoot kan zijn, zonder dat de eigenaar dat merkt.
Groeten, Gijs


Daar heb je gelijk in Gijs, ik zal morgen een email proberen te sturen, kan ik gelijk de foto's mee sturen. Bedankt voor je antwoord.
rckkkk91

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 LCD scherm

Berichtdoor StanR » zo jul 24 2016 9:55 pm

Als het beeldscherm niet klemt als het plat tegen de body aanligt dan zal de grip de oorzaak waarschijnlijk niet zijn. Je klapt het scherm wel dicht (lcd naar binnen) als je de camera opbergt?
StanR

Forumlid
Berichten: 31




Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten