Toevoegen GPS informatie aan NEF-bestand

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Toevoegen GPS informatie aan NEF-bestand

Berichtdoor NicoS » di jul 26 2016 7:25 pm

Aan een aantal foto's, opgeslagen in het NEF format heb ik via het Nikon programma View NX-i GPS locatie-informatie toegevoegd. De aanvullende informatie wordt niet verwerkt in het NEF bestand maar per foto opgeslagen in een onderliggende map met de naam NKSC_PARAM . Deze map bevat per foto een *.nksc bestand.

Hoe krijg ik het originele NEF bestand gecombineerd met het nksc bestand? Met andere woorden, een NEF bestand met de toegevoegde GPS informatie. Met View NX-i al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Met vriendelijke groet,

Nico
NicoS

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Toevoegen GPS informatie aan NEF-bestand

Berichtdoor iJoost » wo jul 27 2016 9:20 am

Als je dat wilt moet een een GPS-je gebruiken die via de tienpolige connector rechtstreeks op de camera is aangesloten. Zoiets:

http://di-gps.com/shop/di-GPS-Professional

NEF's pas je niet aan. Nooit. Zelfs niet als je een programma kunt vinden wat dat kan. ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Toevoegen GPS informatie aan NEF-bestand

Berichtdoor gijs sandberg » wo jul 27 2016 10:18 am

Beste Ij,
Oneens.
ViewNX in release 2 kan uit een GPX bestand locaties wel netjes in de NEF file opslaan.
(natuurlijk onder voorwaarde dat de kamera compatible is met VNX2).
De menu-optie heet in de engelse versie van VNX2 LogMatching.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten