keuze

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor Vincent » di okt 17 2017 7:09 pm

Tsja... er zijn altijd mensen te vinden die het anders doen...

Maar nu zijn beide manieren aan bod gekomen en kan TS zelf een goede afweging maken ;-)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor kleijberg » wo okt 18 2017 9:39 pm

Mijn gedachten gang was, dat ik met een dx camera ook mijn macro standaard kan laten zitten ,of zie ik dat verkeerd.Een tweede fx behoort ook tot de mogelijkheden
kwestie van euro,s
nikon D810, 24-70 2.8 . 70-200 2.8. en nog wat los spul
Gebruikersavatar
kleijberg

Forumlid
Berichten: 103


Locatie: Diever
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor Tzigane » do okt 19 2017 10:05 am

Je wilt een tweede camera dus, geen backup body.

Wat denk je ermee te winnen? Je kan natuurlijk voor elke lens een camera kopen, maar je wilt dus gaan slepen met een extra camera zodat je niet van lens hoeft te wisselen? En dan hou je voor je macro fotos nog eens mindere kwaliteit over ook omdat je een oudere camera gbruikt, het kan aan mij liggen maar ik zie het niet!
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor Vincent » do okt 19 2017 1:09 pm

Ik zou in dat geval dus een D7200/D7500 kopen. Of een (eventueel tweedehands) D800/D810. Dan lever je niet of nauwelijks in in kwaliteit en heb je wel het gemak van 2 bodies.

Juist bij macro zijn de detials belangrijk en wil je dus niet gaan inleveren in pixeldichtheid... Anders sta je, zoals ik in mijn voorbeeld al aangaf, nog de helft van de tijd te wisselen omdat je dat geweldige macroshot liever met je D810 maakt.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor JHS » za okt 21 2017 8:45 pm

Ik ben een amateur, wist m'n lange lijf afgelopen zaterdag tijdens de herdenkingsdienst voor onze burgemeester in het concertgebouw in het persvak te frommelen. D800 en 24-70 op de man.
Naast mij een 15-tal pro's, waaronder de bekendste society-fotograaf van Nl en een in sommige kringen bekende/beruchte fotograaf waarvan ik de naam niet ga noemen. Voor je het weet vliegen de kogels door de ramen.
De verdeling Nikon/Canon was +/- 50/50. Ik zag lui met 2 D3s'en, 2 D800's, 2 D5's (allen met 24-70 en 70-200) en zelfs 1 met een smartphone. :?
De enige reden voor mij om een extra body aan te schaffen is om een 2e lens paraat te hebben.
Kan best wat croppen, de 70-200 was welkom geweest.
Heb geen enkele haast en wacht de ervaringen met de D850 af.
In het voorjaar maar eens een weekend een D850 en het volgende weekend een D5 huren.
Afhankelijk van het nieuwe belastingregime zien we dan wel verder. :wink:
Nikon D800, 24-70, 70-200, rugzak en Meindl schoenen.
Met vriendelijke groet,
Henk
JHS

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor Ivan10 » za okt 21 2017 9:57 pm

JHS schreef:Naast mij een 15-tal pro's, waaronder de bekendste society-fotograaf van Nl en een in sommige kringen bekende/beruchte fotograaf waarvan ik de naam niet ga noemen.

En hoe ging het er aan toe? Veel duwen en trekken of rustig?
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor JHS » zo okt 22 2017 4:20 pm

Geen duwen en trekken, de beroeps kennen elkaar allemaal geruime tijd. Wellicht speelde mee dat er een man of 5 politie in burger om ons heen stond.
De uitvaartleider vroeg ons geen foto's te maken van de weduwe en de kinderen, iedereen hield zich daar zonder morren aan. 1 fotograaf rende weg om 100 m. verderop een foto van de stoet te maken, werd direct door een agent getackeld.
Heb 2 van de fotografen eerder ontmoet en een praatje met ze gemaakt en zorg ervoor dat mijn 2 meter lijf niet in de weg staat van diegenen die er hun boterham mee verdienen. Mijn aanwezigheid werd gedoogd.
Nikon D800, 24-70, 70-200, rugzak en Meindl schoenen.
Met vriendelijke groet,
Henk
JHS

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor Marten » zo okt 22 2017 5:37 pm

JHS schreef:Ik ben een amateur, wist m'n lange lijf afgelopen zaterdag tijdens de herdenkingsdienst voor onze burgemeester in het concertgebouw in het persvak te frommelen.

Had je het idee dat er nog niet genoeg mensen met camera's waren die deze herdenkingsdienst kwamen verstoren?
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor JHS » zo okt 22 2017 6:53 pm

Ik waardeer je bijdragen op dit forum, vind bovenstaande een sip en sneu bericht. Van verstoring door mij of door andere fotografen en cameraploegen was geen enkele sprake.
Ik heb vrijdag 13-10-17 2 uur in de rij gestaan om mijn respect te tonen, was jij er ook?
Nikon D800, 24-70, 70-200, rugzak en Meindl schoenen.
Met vriendelijke groet,
Henk
JHS

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor Marten » zo okt 22 2017 8:02 pm

Nee, ik was er niet, maar vond mijn eigen manier om te herdenken.
Dat was inderdaad niet door mij met een camera "in het persvak te frommelen".
-----------------------
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor JHS » zo okt 22 2017 10:04 pm

Beste Marten,
het schijnt je nogal dwars te zitten dat ik zaterdag 14-10-17 op enig moment in een persvak voor het concertgebouw heb gestaan.
Je insinueert nu dat dat de manier is waarop ik Eberhard van der Laan heb herdacht.
Wederom wat sip en sneu en geheel bezijden de werkelijkheid.
Waar heb je last van?
Ik woon aan de Leidsegracht, waar woon jij? :wink:
Nikon D800, 24-70, 70-200, rugzak en Meindl schoenen.
Met vriendelijke groet,
Henk
JHS

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor JurjenF » di okt 24 2017 3:27 pm

Dit gaat echt helemaal nergens over...........
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor Patrick » di okt 24 2017 4:22 pm

En laten we dat zo houden. Slotje?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor JHS » di okt 24 2017 5:49 pm

Wat mij betreft, maar wie ben ik, mag er een slotje komen.
Ik ben de woensdag nadat Eberhard van der Laan zijn werkzaamheden heeft neergelegd met mijn echtgenote naar de Herengracht gelopen om langdurig te applaudisseren en samen met zo'n 1500 A'dammers het "Aan de Amsterdamse grachten" te zingen. Dat was meer dan indrukwekkend.
Marten, heb aangegeven dat ik zijn bijdragen op dit forum over het algemeen waardeer, begon over verstoring van de herdenkingsdienst nu ik mij in het persvak heb "gefrommeld". Van verstoring was geen enkele sprake. Het is dan een in Leiden aangeleerde gewoonte om in de verdediging te schieten. Je laat immers niet met je sollen. Daar gaat het over.
Aangemeld op dit forum in 2015, ben ik vooral een lezer, vind het jammer dat mijn eerste berichten door een enkeling negatief worden opgevat.
Met vriendelijke groet, Henk
PS Ik weet niet of Marten ook in Mokum woont, hij is na afspraak welkom op de Leidsegracht.
Lopen we samen met camera een rondje Jordaan en drinken een keiltje, misschien kunnen we wat glaswerk uitwisselen.
Laatst gewijzigd door JHS op di okt 24 2017 6:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D800, 24-70, 70-200, rugzak en Meindl schoenen.
Met vriendelijke groet,
Henk
JHS

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: keuze

Berichtdoor henkk » di okt 24 2017 5:51 pm

Liever het OT-gedeelte verwijderen (dat was so wie so beter geweest voor een PM discussie). Ik heb nog niet gezien dat TS er al uit is met z'n oorspronkelijke vraag.

Edit: toegevoegd het stukje tussen haken.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4935


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten