foto's opslaan op camera

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

foto's opslaan op camera

Berichtdoor Darkrose » zo jan 07 2018 12:58 pm

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en nieuw met Nikon. Ik heb hiervoor een Pentax gehad. Nu kon ik bij deze camera mijn foto;s direct in mapjes met data laten opslaan. Als ik ze dan op de computer zette stonden ze dus op de SD kaart al in mappen op data gesorteerd. Is er ook een mogelijkheid om dit zo in te stellen bij Nikon? Ik kan het namelijk niet vinden.
Darkrose

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: foto's opslaan op camera

Berichtdoor Patrick » zo jan 07 2018 1:09 pm

Dat kan niet (makkelijk). Dat lijkt me ook niet echt nodig. Je kan dat bij het importeren van je foto's automatisch doen. Bijvoorbeeld met het gratis Nikon Transfer dat bij Nikon View NX zit. Of in Lightroom bijvoorbeeld.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: foto's opslaan op camera

Berichtdoor Darkrose » zo jan 07 2018 3:57 pm

Dank je wel voor je reactie.
Dan ga ik dat eens proberen
Darkrose

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: foto's opslaan op camera

Berichtdoor fransST » vr mar 16 2018 9:59 pm

Je vraag is mij niet helemaal duidelijk.
Misschien bedoel je dit :
Ik kan in mijn camera via het menu kiezen : "actieve map" en daar meerdere mappen maken van max. 5 karakters.
Zaak is dan wel bij de verschillende gelegenheden, de " actieve map " aan te passen.
Heb ik bij verschillende gelegenheden foto's gemaakt, kan ik ze op deze manier ook per map/ gelegenheid overzetten op de PC.
Bij het overzetten naar de PC stop ik de SD kaart in het kaartslot van de PC en via verkenner zet ik de gewenste foto's in de daarvoor aangemaakte map op de PC.

Frans
D5600+ Nikkor AF-S 18-200 1:3.5 - 5.6 G VRII ED + Nikkor AF-S micro 85 1:3.5 G ED + SB 600
Gebruikersavatar
fransST

Forumlid
Berichten: 34


Locatie: Lommel
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten