Updaten firmware Nikon D5600

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Updaten firmware Nikon D5600

Berichtdoor Bennie » vr aug 10 2018 9:13 pm

Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum, maar niet nieuw met mijn Nikon camera. Toch loop ik even tegen een ding aan. Op mijn vakantieadres wilde ik graag via Snapbridge foto's overzetten naar mijn tablet. Echter konden de camera en de tablet geen verbinding met elkaar maken, noch met mijn smartphone. Ik kwam er achter dat mijn camera een firmware update nodig had. Met een volle accu heb ik deze drie kwartier geleden gestart, maar de status op het scherm is nog steeds hetzelfde als toen hij begon namelijk: een waarschuwingsbericht dat ik de camera niet moet uitschakelen en dat het "enkele minuten" zal duren. Ook het balkje is nog niet in beweging gekomen.

Hoort dit zo?

Ben
Bennie

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Updaten firmware Nikon D5600

Berichtdoor Richard » vr aug 10 2018 10:24 pm

Nee volgens dit filmpje wat alle stappen laat zien: https://www.youtube.com/watch?v=X1h9zK-2WEo
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3575


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Updaten firmware Nikon D5600

Berichtdoor Bennie » vr aug 10 2018 10:50 pm

Richard schreef:Nee volgens dit filmpje wat alle stappen laat zien: https://www.youtube.com/watch?v=X1h9zK-2WEo


Deze stappen heb ik inderdaad exact gevolgd. Het valt mij wel op dat als ik mijn SD kaart formatteer en ik het open op de computer het een extra mapje naast het DCIM mapje gemaakt heeft namelijk een Nikon map. Daarin nog een mapje met D5600 en verder is het leeg.
Bennie

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Updaten firmware Nikon D5600

Berichtdoor Peter » za aug 11 2018 7:31 am

Als het goed is staat er een bestand dat eindigt op 'bin' op je SD kaart?.
Dat bestand moet in de root van je SD kaart staan.
Dus bovenaan en niet verstopt in een submapje
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Updaten firmware Nikon D5600

Berichtdoor Bennie » za aug 11 2018 2:29 pm

Peter schreef:Als het goed is staat er een bestand dat eindigt op 'bin' op je SD kaart?.
Dat bestand moet in de root van je SD kaart staan.
Dus bovenaan en niet verstopt in een submapje


Klopt. Dit .bin bestandje heb ik gewoon op de SD kaart gezet en niet in een andere map. Vervolgens stop ik de SD kaart in de camera, ga ik naar de firmware versie en klik op update. Ik accepteer dat ik van 1.02 naar 1.03 ga en ga naar het volgende scherm. Daar lijkt hij te blijven hangen, want al laat ik hem 2 uur staan, het balkje loopt niet vol en hij update dus niets.
Bennie

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Updaten firmware Nikon D5600

Berichtdoor Marten » za aug 11 2018 3:10 pm

Dat is dus nu een dag geleden en je zult inmiddels de camera wel hebben uitgezet. Een dag wachten heeft geen zin.
De camera opnieuw aanzetten. Werkt alles nog? Kijken welke firmware er op staat.
Is dat nog steeds de oude firmware, dan een ander kaartje nemen en in de camera formatteren. Daarna het *.bin bestand in de root zetten en opnieuw proberen te updaten zoals aangegeven.( met volle accu.)
Lukt het dan nog niet (blijft hij weer hangen) dan wordt het een retourtje Beverwijk vrees ik.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten