Live view knopje D5500 werkt traag, hoe zou dit kunnen?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

Live view knopje D5500 werkt traag, hoe zou dit kunnen?

Berichtdoor Felicia » za mar 23 2019 9:58 am

Een tweede vraag van mijn kant in dit forum:

Ik heb de Nikon D5500 nu enkele jaren en het valt mij op dat de knop voor live view niet meer zo snel reageert als in het begin. Ik schakel live view regelmatig in ivm de films die ik maak. In het begin gebruikte ik het knopje en per direct schakelde hij over van het ene naar het andere. Ideaal want schakelen tussen fotograferen en filmen moet soms gewoon heel snel gebeuren om geen moment te missen.

Nu valt het mij steeds vaker op dat hij enkele seconden nodig heeft om te reageren op mijn handeling. Ik gebruik het knopje en de camera reageert niet direct waarop het even lijkt alsof hij het helemaal niet doet. Dan opeens als je wacht doet hij het wel maar de reactie van de camera is erg traag.

Is dit nu al slijtage?? Dat zou toch niet moeten kunnen?! Of zijn hier mensen die dit probleem herkennen en er wellicht een oplossing voor weten.

Alvast enorm bedankt voor jullie reactie.

met vriendelijke groeten,
Felicia
Felicia

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Live view knopje D5500 werkt traag, hoe zou dit kunnen?

Berichtdoor Ivan10 » di apr 09 2019 10:15 pm

Misschien Nikon Service in Beverwijk vragen wat dit kan zijn. Erg vervelend.
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Live view knopje D5500 werkt traag, hoe zou dit kunnen?

Berichtdoor Felicia » di apr 09 2019 11:05 pm

Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat je voor dit soort zaken zo'n service punt was. Fijn!
Het lijkt tot nu toe op te zijn gelost met een ander ( wel een soortgelijk) kaartje.
Al blijf ik het vreemd vinden omdat het kaartje naar mijn weten nog vrij nieuw was.
Ik blijf het een en ander nog even testen en jullie tips neem ik van harte zodat ik hopelijk zeker weten kan vinden waar het nu aan ligt.
Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties en mochten er mensen nog langs komen met ook dit probleem dan hoor ik evengoed erg graag wat en hoe dit bij jou werd veroorzaakt.

MET vriendelijke groeten,
Felicia
Felicia

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten