sc card voor d50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

sc card voor d50

Berichtdoor joerig1970 » ma jun 19 2006 9:17 pm

is dit een goede geheugenkaart voor een nikon d50
Sandisk 1 GB Ultra II Secure Digital (SD) Memory kaart

en wat is hier een goede prijs voor
joerig1970



Onderwerp:

Berichtdoor rytec » ma jun 19 2006 9:28 pm

Ja, dat is een goede kaart, ik heb er ook zo één en hij is snel omdat er Ultra II op staat.
rytec



Onderwerp:

Berichtdoor Nikon-D50 » ma jun 19 2006 10:57 pm

Ik zou persoonlijk zelf gaan voor de Kingston 133x, oftewel, om in de benaming van Sandisk te blijven de "Extreme III edition". Dat werkt pas snel.

Gr.

Patrick
Nikon-D50



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » ma jun 19 2006 11:34 pm

Het enige verschil tussen een Type I en een Type II Compact Flash geheugenkaart is de dikte van de kaart. De Type II kaart is iets dikker (5mm t.o.v. 3mm):

De Type II kaart is iets dikker dan de Type I kaart Er zijn geen inherente voordelen in grootte, snelheid of anders tussen Type I of II. Van origine werden Type II kaarten gebruikt voor hogere capaciteiten, maar tegenwoordig is dit onderscheid niet meer van toepassing. Controleer altijd of uw camera, kaartlezer of PC Card adapter compatibel is met de kaart die u wilt gaan gebruiken.

link
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor roel » ma jun 19 2006 11:56 pm

Joerig1970 praat over de Secure Digital (SD) kaart, de geheugenkaart die in de D50 moet. Dit terwijl de andere digitale spiegelreflexen van Nikon met een Compact Flash (CF) kaart werken. Dit zijn twee verschillende soorten kaarten; de SD kaart is een stuk kleiner en past dus niet in bijvoorbeeld een D100 of D70. Dit wekt waarschijnlijk verwarring, want SPIKE praat over de CF kaart. Terwijl Joerig1970 een D50 heeft.
Joerig1970, tip: kijk welke maximale schrijf-/leessnelheid jouw camera heeft (staat vast ergens bij de specificaties in de handleiding) en kijk naar de snelheden van de kaarten. Het heeft geen zin een kaart te kopen die twee keer sneller is dan je camera aankan en andersom is natuurlijk een vervelende beperking. Succes met de keuze!
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » di jun 20 2006 8:19 am

Hi Roel

Ik heb zelf een D50 en heb een Apacer 150x kaartje gekocht van een gig, met 15Mb/s schrijf snelheid en 23Mb/s leessnelheid (MyCom, nog geen 40 euro). Ik heb hierbij met name gelet op de schrijf- en lees snelheid. Ik ben van de theoretisch hoogst benodigde snelheid uitgegaan.

Hoop dat je heir wat aan hebt.

Mark
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor roel » di jun 20 2006 6:07 pm

Mark D, bedankt voor je tip, echter Joerig1970 is de vragensteller in deze... ;-)
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Kroko » di jun 20 2006 6:44 pm

Peak SD 150x 2GB €49 bij Powerline Zoetermeer verzendkosten naar België?
Merkloos SD 22Mbps 2GB €39 bij Alternate Ridderkerk +€15,95 verzendkosten naar België

Wat is goed, de prijs? Ik ben tevreden gebruiker van de Peak hierboven beschreven. De garantie gaat echter veel verder bij mijn Dane-Elec XS. In de camera ben ik al tevreden met 60 speed maar tijdens het uploaden naar de PC is sneller erg prettig ;-)

Ja, het is een goede kaart voor je D50

Kroko
Kroko



Onderwerp:

Berichtdoor Harry » di jun 20 2006 7:05 pm

Hallo Joeri,
Die SD kaart kan je ook kopen in de + (plus) uitvoering , die kan je knikken en dan zo in je USB poort doen , heb je geen kaartlezer of een snoertje nodig! :D
Mijn vrouw gebruikt ook zo'n kaart en is daar erg tevreden mee!
Groeten Harry.
Nikon D300s,AF-S nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5, AF-S VR Nikkor 70-200mm f/1:2.8G, MF Nikkor 28mmf/2
AF Nikkor 35 f/2D, AF Nikkor 50mmf/1.8 D,AF Nikkor 85mmf/1,8 D,SB 800
NCN lid nr.586
Gebruikersavatar
Harry

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Oostzaan
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor joerig1970 » di jun 20 2006 11:55 pm

bedankt voor jullie antwoorden

nu kan ik verder
joerig1970



Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » wo jun 21 2006 8:05 am

roel schreef:Mark D, bedankt voor je tip, echter Joerig1970 is de vragensteller in deze... ;-)


Sorry...namen lijken ook allemaal zo op mekaar :roll: Joerig...hoop dat je er wat mee kunt.
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » di jun 27 2006 10:54 pm

om geen nieuw topic te moeten openen zet ik mijn vraag hier maar even onder.
Er is hier bij me in de buurt een SD kaart in de aanbieding voor 17,95
Het is een HP 1GB kaart.
De enigste informatie die er op staat is High speed 60x
Is dit iets?
Qua prijs waarschijnlijk wel maar ik geef liefer 10 euro meer uit als dit een ergerniskaart is.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor joerig1970 » di jun 27 2006 11:30 pm

waar was die aanbieding ergens?
joerig1970



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » di jun 27 2006 11:35 pm

officecentre en alleen geldig a.s. donderdag
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten