d3000 kit

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie

Onderwerp:

d3000 kit

Berichtdoor pastess12 » wo feb 16 2022 7:20 am

geachte leden
ik ben echt een leek
ik heb gisteren een Nikon d3000 kit gekregen maar weet er bijna niks van nu wil ik foto's maken op auto maat of m stand maar krijg veel ruis heb al in menu gekeken en daar de iso of ruis staat nu op 100 proberen in te stellen weet ook dat ik de kit lens 18-55 niet op f2. kan zetten zoals ik gelezen heb maar hoe kan ik de camera zo instellen dat ik veel minder ruis krijg hoe moet ik handelen heb al van alles naar gezocht het gaat hier eigenlijk om portret zowel buiten en binnen als het met deze lens kan waar moet ik opletten
dank u wel

vriendelijke groet
pastessa12
pastess12

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: d3000 kit

Berichtdoor justme » wo feb 16 2022 10:24 am

Staat AUTO ISO-gevoeligheid toevallig aan? in te setllen in het menu ( met links het camera symbool, tweede van boven )

De camera laat namelijk voor het maken van de foto de ingestelde iso waarde ( vb ISO 100 ) zien, maar kan deze na het meten ( vlak voor het afdrukken ) verstellen naar gelang de lichtmeting.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: d3000 kit

Berichtdoor henkk » wo feb 16 2022 10:33 am

Welkom Pastessa nieuw forumlid!

In afwachting van de antwoorden die ongetwijfeld zullen komen op je vraag: je kunt je hier voorstellen: viewforum.php?f=16

Voor een nieuw gekregen camera zou ik zeggen, probeer een reset door tegelijk op beide knoppen met een groene stip te drukken. Dan beginnen op automaat stand, na enige ervaring op A (diafragma voorkeuze).

En kijk eens hier voor informatie en tips: https://imaging.nikon.com/support/digitutor/d3300.html Dit is dan wel geen d3000 maar veel zal vergelijkbaar zijn.

Succes!

Groeten, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: d3000 kit

Berichtdoor Ad B » wo feb 16 2022 11:05 am

Hoi Pastessa,

Zoals henkk hierboven al beschreef, begin rustig aan, héél rustig aan.
Als je als beginneling alles al meteen wilt proberen te beheersen, blijf je veel te lang tegen een muur aanlopen.
En ontneem je jezelf het plezier van fotograferen.
Begin op de automatische stand, stel van tijd tot tijd af en toe wat in om te proberen...
Belangrijk, weet dan vooral wát je instelt, zodat je altijd weer gemakkelijk terug kunt.
Gun jezelf de tijd om een toestel te leren kennen...
D'r zijn ook andere dingen die niet in één dag gebouwd zijn... :o
:prost:
Ad B
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: d3000 kit

Berichtdoor pastess12 » wo feb 16 2022 3:22 pm

oke bedankt zal het direct eens nakijken
pastess12

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten