Kapotte flitser /autofocus D70?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Kapotte flitser /autofocus D70?

Berichtdoor oostdam » vr okt 06 2006 11:34 pm

Sinds en aantal dagen weigert de ingebouwde flitser op het toestel dienst te doen. In de automodus klapt de flitser wel uit, maar flitst niet, terwijl deze het wel zou moeten doen.Dit geldt ook voor alle andere standen.

Tevens laat het autofocus systeem geen geluidssignaal horen na scherpstellen (wel ingeschakeld op toestel).Laat zich echter wel scherpstellen.

Weet iemand wat om deze problemen op te lossen of is dit een serieus defect, welke bij het Nikon servicepunt zou moeten worden opgelost?
Problemen komen momenteel niet zo goed uit, ivm geboorte van dochter........heb ik weer! :evil:

groet Patrick
oostdam



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » za okt 07 2006 12:11 am

Geen geluidsignaal, staat de autofocus toevallig niet op AF-C? op deze stand is er geen geluid te horen.

Dat de flits niet werkt , daar heb ik geen goed gevoel bij. Ik denk dat een reset ook niet veel zou uitmaken.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor luc » za okt 07 2006 5:33 pm

Altijd eerst de camera een volledige reset geven door met een potlood puntje het schakelaartje onder op de D70 boven het vuilnis bak icoontje eventjes in te drukken.

Werkt je flitser dan nog niet dan kun je wel stellen dat er iets mis is.

Door een reset kun je wel bepaalde instellingen kwijt raken houd daar dus rekening mee.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » zo okt 08 2006 1:10 pm

luc schreef:Altijd eerst de camera een volledige reset geven door met een potlood puntje het schakelaartje onder op de D70 boven het vuilnis bak icoontje eventjes in te drukken.

Werkt je flitser dan nog niet dan kun je wel stellen dat er iets mis is.

Door een reset kun je wel bepaalde instellingen kwijt raken houd daar dus rekening mee.

Luc.


Hoe zit het met de Firmware....gaat deze ook terug naar de fabrieks instellingen?
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » zo okt 08 2006 4:49 pm

Natuurlijk niet, die blijft zoals hij is. Alleen alle instellingen gaan terug naar de stand zoals hij uit de doos kwam.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor oostdam » zo okt 08 2006 9:48 pm

Bedankt voor de tips. Momenteel ligt het toestel bij de dealer. Daar hadden ze het probleem niet eerder gezien, dus het advies om toestel naar het nikon service punt te sturen.

Tip van Luc nog niet geprobeerd: resetten.
Kan gelukkig a.s. maandag nog even, want toestel wordt dinsdag pas verstuurd.

groet Patrick
oostdam



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » zo okt 08 2006 10:15 pm

The-Boss schreef:Natuurlijk niet,


Met natuurlijk niet, lijkt het of ik een stomme vraag stelde.
Misschien zijn prom's of eprom wel terug te zetten in zijn oorspronkelijk fabrieks instellingen. Ik ga er van uit dat in zo digi camera iets dergelijks zit.

even voor de duidelijkheid PROM staat voor Programmable Read Only Memory

EPROM:Erasable Programmable Read Only Memory
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » zo okt 08 2006 10:44 pm

SPIKE schreef:
The-Boss schreef:Natuurlijk niet,


Met natuurlijk niet, lijkt het of ik een stomme vraag stelde.


Hij was niet zo bedoeld hoor, er zijn namelijk geen domme vragen. :lol: :lol: :lol:
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor oostdam » ma okt 09 2006 8:12 pm

Vandaag bij de dealer geweest en tips voorgesteld. Alles geprobeerd,zowel de af-s en c stand als de reset functie.

Hetleek erop dat de reset functie de oplossing zou zijn. Echter na een aantal keer wel te hebben geflitst en autofocus te hebben doorlopen met signaal, weigerde kamera opnieuw. Probleem is blijkbaar groter dan het in eerste instantie leek.
Morgen wordt kamera verstuurd en dan maar wachten.......6-8 weken ???? :cry: :cry: :cry:

Groet Patrick
oostdam



Onderwerp:

Berichtdoor Harry » ma okt 09 2006 9:52 pm

Wellicht een overbodige vraag,maar is de accu in orde ?
Succes en groeten ,
Harry.
Nikon D300s,AF-S nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5, AF-S VR Nikkor 70-200mm f/1:2.8G, MF Nikkor 28mmf/2
AF Nikkor 35 f/2D, AF Nikkor 50mmf/1.8 D,AF Nikkor 85mmf/1,8 D,SB 800
NCN lid nr.586
Gebruikersavatar
Harry

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Oostzaan
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » ma okt 09 2006 10:10 pm

oostdam schreef:
Morgen wordt kamera verstuurd en dan maar wachten.......6-8 weken ???? :cry: :cry: :cry:

Groet Patrick


Even met je NPS pasje zwaaien :)
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor oostdam » wo okt 11 2006 8:21 pm

Harry,volgens mij zijn accu's OK, nl.ben in bezit van twee stuks. Deze allebei opgeladen en geprobeerd. Niet gelukt.
Bedankt.

Groet Patrick
oostdam



Onderwerp:

Berichtdoor Annechien » do okt 19 2006 9:14 pm

Hoi Patrick, ik het probleem met je flitser inmiddels opgelost? Ik heb nl hetzelfde, en heb weinig zin mijn camera voor weken kwijt te zijn.
Gr Annechien
Annechien



Onderwerp:

Berichtdoor oostdam » do okt 19 2006 11:44 pm

Hallo Annechien,

Ik heb uiteindelijk,nadat ik alle tips had geprobeerd, het toestel naar het Nikon service punt gestuurd. Baal echter wel ontzettend. Altijd op de momenten wanneer je een product van Nikon echt nodug hebt, is er weer wat aan de hand: Nikon F80 kapot voor vakantie Canada, Lens 18-70 Dx kapot voor vakantie Nieuw Zeeland en nu dit probleem bij de geboorte van mijn dochtertje. Ik begin zo langzamerhand een beetje spuugzat van Nikon te worden. Misschien toch maar eens overstappen op ander merk.

Succes met het oplossen van het probleem

Groet Patrick
oostdam




Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten