nikon D70S

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

nikon D70S

Berichtdoor dany10 » za okt 14 2006 6:23 pm

DAG ? het is een nikon d70s met lens 28-80 geworden hopelijk heb ik een goeie keus gemaakt :lol: . nu leren met werken hè :D :lol:
zo dezze is
[img][img]http://img520.imageshack.us/img520/161/dscn0651nw1.th.jpg[/img][/img]
dany10



Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » za okt 14 2006 6:30 pm

Prima keus, alleen was misschien de AF-S 18-70/3.5-4.5G ED een betere keus geweest al was het alleen maar vanwege de grotere beeldhoek.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor dany10 » za okt 14 2006 9:09 pm

ja maar de deze was er bij maar naar verloop van tijd ga ik mij toch eens een andere bij kopen maar mij dan eerst hier eens informeren want hier zitten mannen ( vrouwen ) met veel meer ervaring en dat is dan weeral goed voor mij . want ik zal daar nog moeilijk genoeg mee hebben.
:lol: :oops:
dany10



Onderwerp:

D70S: actiefoto's

Berichtdoor gertM » zo okt 15 2006 4:51 pm

Hoi,

ik ben een volledige amateur op het gebied van fotograferen. Toch heb ik mij een D70S aangeschaft omdat ik als webmaster van een voetbalclub in de Belgische eerste divisie deftige actiefoto's wilde maken. Ik heb er een AF-Nikkor 28-80 lens en een AF Nikkor 70-300 lens bij.

In de stadions is er behoorlijke weinig licht en daarom stel ik de ISO in op 1600 maar toch krijg ik wazige actiefoto's. Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen ? Wat doen jullie ?
gertM



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » zo okt 15 2006 5:19 pm

Waarschijnlijk bewegingsonscherpte. Oplossing: lichtsterkere lens, niet op Auto of P, maar op A en dan wel je sluitertijd in de gaten houden, op een statief of éénpoot werken.
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor shearer » ma okt 16 2006 5:41 pm

Goeie keus!! :)

Ik heb ook een Nikon D70S en ben er erg blij mee...

Groet,


ShEaReR
shearer



Onderwerp:

Berichtdoor marc621 » di okt 17 2006 1:25 am

hjanssen schreef:...........niet op Auto of P, maar op A en dan wel je sluitertijd in de gaten houden....


Of wel in P blijven, en dan met je duim het selectiewieltje onder het LED-schermpje draaien totdat je een snelle(re) tijd hebt. Werkt super.

Succes.

Marc
marc621




Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten