plots forse prijsdaling D90.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Pixelke » di nov 03 2009 8:07 pm

Na maanden praktisch ongewijzigd gebleven is de prijs van de D90 plots 150 euro omlaag gedoken. Ik kan hem nu bij de fotograaf hier om de hoek voor 919 euro kopen met de 18-105 VR lens. Dit terwijl het vorige week nog 1069 euro was. Na enkele sites te hebben afgeschuimd heb ik ook daar een forse prijsdaling kunnen vaststellen.
Is er een nieuw model in aantocht, waardoor de prijs plots naar beneden duikt?
Dit maakt voor mij het dilema of ik nu een D5000 of een D90 ga kopen alleen maar eenvoudiger. Door het nog kleinere prijsverschil ga ik nu definitief voor de D90. Door familiale omstandigheden is mijn DSLR aankoop enkele maanden uitgesteld, maar nu doe ik mezelf een D90 kado voor de kerst.
Pixelke



Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor strangeartefact » di nov 03 2009 8:42 pm

Wat ik weet is dat 1069 verleden week veels teveel was, 919 daarentegen..
Check hier eens zou ik zeggen!
http://tweakers.net/pricewatch/222259/n ... 0-kit.html
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Melliw » di nov 03 2009 9:08 pm

€ 847,- bij Cameranu.nl :wink:
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.
Gebruikersavatar
Melliw

Clublid
Berichten: 2346


Locatie: IJsselmuiden
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor ReneG » di nov 03 2009 9:50 pm

De losse D90 body is 676 euro bij Konijnenberg, 848 met de 18-70 AF-S (is die nog nieuw te leveren?). D90 met tamron 17-50 f/2.8 zelfs nog onder de 1000 euro! Vreemd genoeg zie ik nergens de combinatie met de 18-105. Wel zie ik een combi 18-105, 70-300VR en D90 voor 1239 euro. Dat is ook niet duur.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Léon Obers » di nov 03 2009 10:01 pm

Sinterklaas en Kersttijd heh. Dan willen de fabrikanten nog gauw wat omzet draaien voor het einde van het jaar zodat de jaarcijfers niet te dramatisch zijn als ze na dit economisch slecht jaar gepresenteerd moeten worden.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor pdc_2 » wo nov 04 2009 8:21 am

Losse body 619 bij Foka...!! :shock:
pdc_2

Forumlid
Berichten: 101


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Crusty » wo nov 04 2009 10:59 am

pdc_2 schreef:Losse body 619 bij Foka...!! :shock:


Dat zag ik ook al. Hoewel hij gisteren of eergisteren voor 649 (uit mijn hoofd) stond. Mij komt het in ieder geval goed uit, ik wilde misschien deze week eindelijk mijn nieuwe camera aanschaffen. (Maar goed dat ik nog een tijdje gewacht heb..)
Het viel me trouwens ook op bij Foka, dat ze niet standaard meer de D90 icm een Nikon 18-200VRII lens verkopen, beiden los natuurlijk nog wel. En ik kan daar ook de 18-105Vr lens niet meer vinden onder de objectieven. Zou er toch wat nieuws aankomen...
Crusty



Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor pdc_2 » wo nov 04 2009 11:38 am

Crusty schreef:
pdc_2 schreef:Losse body 619 bij Foka...!! :shock:


Dat zag ik ook al. Hoewel hij gisteren of eergisteren voor 649 (uit mijn hoofd) stond. Mij komt het in ieder geval goed uit, ik wilde misschien deze week eindelijk mijn nieuwe camera aanschaffen. (Maar goed dat ik nog een tijdje gewacht heb..)
Het viel me trouwens ook op bij Foka, dat ze niet standaard meer de D90 icm een Nikon 18-200VRII lens verkopen, beiden los natuurlijk nog wel. En ik kan daar ook de 18-105Vr lens niet meer vinden onder de objectieven. Zou er toch wat nieuws aankomen...


Bedoel je deze?

http://www.foka.nl/site/nikon-d90-nikon ... -6126.html
pdc_2

Forumlid
Berichten: 101


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Pixelke » wo nov 04 2009 1:05 pm

Het gaat hier wel om winkels in Belgie hé. De prijzen liggen bij ons wat hoger dan in Nederland. Dat heeft alles te maken met het feit dat in Belgie verplicht een garantie van twee jaar op de toestellen moet gegeven worden. Ik ga mijn camera kopen bij Art&Craft in Gent.
Online heb ik een beetje schrik van. Als alles goed gaat, geen probleem, maar als er iets aan het toestel scheelt, dan beginnen de problemen.
Geef mij maar een betrouwbare winkel waar je in geval van pech altijd terecht kunt.
Pixelke



Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor ReneG » wo nov 04 2009 1:30 pm

Pixelke schreef:Het gaat hier wel om winkels in Belgie hé. De prijzen liggen bij ons wat hoger dan in Nederland. Dat heeft alles te maken met het feit dat in Belgie verplicht een garantie van twee jaar op de toestellen moet gegeven worden. Ik ga mijn camera kopen bij Art&Craft in Gent.
Online heb ik een beetje schrik van. Als alles goed gaat, geen probleem, maar als er iets aan het toestel scheelt, dan beginnen de problemen.
Geef mij maar een betrouwbare winkel waar je in geval van pech altijd terecht kunt.


Foto Konijnenberg heeft ook een zaak in Turnhout. De belgische prijzen zijn slechts 1% hoger (BTW verschil) dan de prijzen op de NL site. Als je bij hen online bestelt kun je dus wel naar de winkel voor garantie. Je kunt hem ook gewoon daar bestellen en/of kopen. Dan heb je toch de goedkopere 'online' prijs en geen van de risico's waar je je zorgen om maakt. Ik kom regelmatig bij die zaak en wordt altijd keurig netjes behandeld. Ook een gevalletje retour wat ik kortgeleden had werd keurig netjes opgelost. Misschien dus het overwegen waard.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Crusty » wo nov 04 2009 3:19 pm

pdc_2 schreef:
Crusty schreef:
pdc_2 schreef:Losse body 619 bij Foka...!! :shock:


Dat zag ik ook al. Hoewel hij gisteren of eergisteren voor 649 (uit mijn hoofd) stond. Mij komt het in ieder geval goed uit, ik wilde misschien deze week eindelijk mijn nieuwe camera aanschaffen. (Maar goed dat ik nog een tijdje gewacht heb..)
Het viel me trouwens ook op bij Foka, dat ze niet standaard meer de D90 icm een Nikon 18-200VRII lens verkopen, beiden los natuurlijk nog wel. En ik kan daar ook de 18-105Vr lens niet meer vinden onder de objectieven. Zou er toch wat nieuws aankomen...


Bedoel je deze?

http://www.foka.nl/site/nikon-d90-nikon ... -6126.html


Dat is inderdaad de kit met de lens die ik bedoelde. Ik bedoelde echter, dat ik de lens LOS niet meer vind onder objectieven. Vond ik persoonlijk een beetje vreemd...
Crusty



Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Pixelke » wo nov 04 2009 8:44 pm

Kan ik met de 18-105VR over een all-round lens spreken, of heeft hij daarvoor net niet genoeg zoom in huis. Het is mijn bedoeling om me in het begin tot deze lens te beperken.
Pixelke



Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Eric-DH » wo nov 04 2009 10:07 pm

Pixelke schreef:Kan ik met de 18-105VR over een all-round lens spreken, of heeft hij daarvoor net niet genoeg zoom in huis. Het is mijn bedoeling om me in het begin tot deze lens te beperken.


Ja hoor. Lijkt me een prima lens om mee te beginnen.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Gebruikersavatar
Eric-DH

Forumlid
Berichten: 281


Locatie: Den Haag

Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Mynick » vr nov 13 2009 5:14 am

Pixelke schreef:Het gaat hier wel om winkels in Belgie hé. De prijzen liggen bij ons wat hoger dan in Nederland. Dat heeft alles te maken met het feit dat in Belgie verplicht een garantie van twee jaar op de toestellen moet gegeven worden.

Of je nu in NL, DE, FR..... koopt ze zijn allemaal verplicht 2 jaar garantie te geven, dit is een Europese wetgeving,
Dus je redenering van duurder in België gaat niet op, heb zelfs gemerkt dat het soms niet duurder is vb fotokonijn D90 Body NL € 649.00 en BE € 639,57(prijzen op moment van schrijven), zelfs de redenering ivm btw stelsel gaat ook niet meer op.
Voor garantie kan je steeds rechtstreeks terecht bij fabrikant in eigen land, je hebt de winkel niet nodig hiervoor(wel je factuur en garantiekaart).

Ik ben momenteel de prijzen van NL, BE, DE, FR aan gadeslaan voor mijn aanschaf einde deze maand en moet zeggen dat de prijzen sterk gedaald zijn, op ebay worden tweedehands toestellen voor meer geveild dat je beter een nieuw aanschaft. En momenteel staat de D90 + Nikkor 18-105mm VR in belgie het goedkoopst bij konijn wel zelf afhalen, bij cameratop100 staat deze het goedkoopste €809 + €22 = €831 met verzending naar BE
Verzending kosten word door velen vergeten, men kijkt steeds zonder verzending, ten zei je er zelf achter gaat(vergeet je brandstof niet)


strangeartefact schreef:Check hier eens zou ik zeggen!
http://tweakers.net/pricewatch/222259/n ... 0-kit.html

Nu daar staan niet de goedkoopste prijzen vermeld, je moet een aantal prijsvergelijk site's zoeken en dan heb je ook meerdere aanbieders.
Mynick



Onderwerp:

Re: plots forse prijsdaling D90.

Berichtdoor Gobert » vr nov 13 2009 9:01 am

Mynick schreef:
Pixelke schreef:Het gaat hier wel om winkels in Belgie hé. De prijzen liggen bij ons wat hoger dan in Nederland. Dat heeft alles te maken met het feit dat in Belgie verplicht een garantie van twee jaar op de toestellen moet gegeven worden.

Of je nu in NL, DE, FR..... koopt ze zijn allemaal verplicht 2 jaar garantie te geven, dit is een Europese wetgeving,
Dus je redenering van duurder in België gaat niet op, heb zelfs gemerkt dat het soms niet duurder is vb fotokonijn D90 Body NL € 649.00 en BE € 639,57(prijzen op moment van schrijven), zelfs de redenering ivm btw stelsel gaat ook niet meer op.
Voor garantie kan je steeds rechtstreeks terecht bij fabrikant in eigen land, je hebt de winkel niet nodig hiervoor(wel je factuur en garantiekaart).

Ik ben momenteel de prijzen van NL, BE, DE, FR aan gadeslaan voor mijn aanschaf einde deze maand en moet zeggen dat de prijzen sterk gedaald zijn, op ebay worden tweedehands toestellen voor meer geveild dat je beter een nieuw aanschaft. En momenteel staat de D90 + Nikkor 18-105mm VR in belgie het goedkoopst bij konijn wel zelf afhalen, bij cameratop100 staat deze het goedkoopste €809 + €22 = €831 met verzending naar BE
Verzending kosten word door velen vergeten, men kijkt steeds zonder verzending, ten zei je er zelf achter gaat(vergeet je brandstof niet)


strangeartefact schreef:Check hier eens zou ik zeggen!
http://tweakers.net/pricewatch/222259/n ... 0-kit.html

Nu daar staan niet de goedkoopste prijzen vermeld, je moet een aantal prijsvergelijk site's zoeken en dan heb je ook meerdere aanbieders.




Voor garantie dien je je in principe bij de verkopende partij te melden. Hij is formeel degene die de garantie afgeeft met recht van regres op de fabricant/importeur.

Wat die twee jaar betreft heb je gelijk. Nikon Nederland zit met haar 1-jaar garantiebeleid gewoon fout.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Gebruikersavatar
Gobert

Clublid
Berichten: 1619


Locatie: Omgeving Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten