D70 en flitser Nikon SB24

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D70 en flitser Nikon SB24

Berichtdoor paulh » za feb 03 2007 12:44 pm

Hallo,
Ik kocht juis een 1 jaar oude D70. Ik bezat nog een flitser SB24.
Ik lees in de handleiding dat die bruikbaar is. MAAR ik krijg hem langs geen kanten geïnstalleerd op de D70. Wel op het flitsersvoetje boven de camera maar ...FOUTE synchronisatie. Alle shots zijn STERK overgelicht. En de letter "F" van focus blijft pinken op mijn led.

Hulp aub!

met VEEL dank,

Paul
paulh



Onderwerp:

Berichtdoor Roelof » za feb 03 2007 12:58 pm

De SB-24 kan gebruikt worden met de D70, maar daar houdt het mee op, je kunt hem niet gebruiken met iTTL (het belichtingssysteem vd D70) je moet de boel dan handmatig bijsturen.
Je kunt beter een SB800 of SB600 aanschaffen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor tsf182 » za feb 03 2007 1:06 pm

Hoi Paulh,

Je sb-24 is prima bruikbaar op de D70. Je zet de flitser op "A" en stelt het diafragma op de D70 in zoals aangegeven in de LCD van de flitser. Let op dat de gevoeligheid van 200 iso op de flitser is ingesteld. Maak in eerste instantie drie opnamen, waarbij je het diafragma varieerd. Liever iets onderbelicht dan overbelicht. Onderbelichting kun je iets corigeren in de pc, overbelichting niet zo makkelijk. Een paar jaar geleden had je niet anders dan zo te werken...in principe is de stand "A" automatisch genoeg voor veel flitswerk.

groet,

Theo
tsf182




Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten