D90 en fotografie in het donker

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor JanR » vr jul 29 2011 10:19 am

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, De D7000 voelt toch echt anders aan dan de D90.
De D7000 is ook een tikkeltje zwaarder. Al is die 70 gram nou niet wereldschokkend.

Toch nog even een ander voordeel benoemen en dat is de filmfunctie die sterk verbeterd is tov de D90.
Vooral met zeer weinig licht. Plus dat je nu 20 minuten continu kunt filmen ipv van 5

Maar voor wat betreft lens gebruik de 35mm is voor fotografie in de kroeg eigenlijk een must. Een prachtige lens voor weinig geld. In verhouding dan wel.
JanR

Forumlid
Berichten: 1115


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Lauwaap » za jul 30 2011 8:33 pm

Klopt helemaal! Ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest in Groningen! Prachtig wanneer je een mooi Nikon display ziet groots met verlichting en logo, mooi opgemaakt etc. en je vervolgens je omdraait en je ziet dat de Canons allemaal in een mand waren gemieterd. Nee, ik overdrijf niet. Niet eens gestapeld, maar gewoon als een rommeltje door elkaar :D Nou dat maakt de keuze zeker makkelijker haha.

De d90 is een erg mooie camera, vandaag eens vastgehouden dus! Erg degelijk model zeker vergeleken de wat plasticer 5100 en de 3100. De d7000 is wat zwaarder, en voelt anders aan. Is naar mijn idee wat ''lomper'', maar ook zeker een mooie camera. Toch blijf ik bij de mooie d90!

Heb ook even gekeken naar lenzen bij de MM. De Tamron 17-50mm f2.8 met VC kost daar maar liefst 649 euro!? Ik vroeg me af of ik wel de goede voor me had liggen. Heb ze op internet voor rond de 310 euro gezien bij meerdere winkels namelijk! Erg mooie lens overigens, stevig, voelt kwalitatief aan en ZWAAR! haha.

Ik ben helemaal in de wolken, nog eventjes sparen en dan kan ik los ;)
Gebruikersavatar
Lauwaap

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Emmen

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Cookie1397 » za jul 30 2011 10:09 pm

649 voor en tamron 17-50 vc kan niet kloppen. Hier een link naar kamera-express. 320 voor het objectief zonder beeldstabilisatie en 398 voor het objectief met stabilisatie motor. Zal dus rond deze prijzen moeten liggen
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Lauwaap » zo jul 31 2011 10:33 am

Nee precies dat dacht ik dus ook al, maar heb het dubbel gechecked en het was hem wel met de 649 prijs. Achterlijk, niet kopen dus daar ;)
Gebruikersavatar
Lauwaap

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Emmen

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor jan » zo jul 31 2011 11:04 am

Tja, vragen kan altijd natuurlijk. Maar of het er ook voor wordt betaald dat is natuurlijk wat anders. Ik heb mijn Tamron zonder VC bij Cameratools, http://www.cameratools.nl, gekocht voor € 300,=. Ik lees €377 met VC bij Cameratools.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Huib1968 » zo jul 31 2011 1:30 pm

Hey Lauwaap,

Ik heb net je topic zitten lezen, en zie dat je tot dezelfde conclusie bent gekomen als mij.
Dan heb ik het dus over de D90 en de Tamron.

Het is voor mij nog even sparen, en voor jou kennelijk ook :)
Wanneer ga je de set aanchaffen ?
Huib1968



Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Lauwaap » zo jul 31 2011 5:28 pm

Haha ja ik had ook al in jouw topic gepost dat we maar beter de set samen konden aanschaffen, zodat we misschien nog een lekkere korting konden krijgen om daar weer andere leuke dingen mee te doen. ;) Ik denk dat ik de set ergens in september ga aanschaffen! Ik hoop dat de D90 dan nog wel te koop is en dat ik niet net achter het net vis ;) Wanneer ga jij hem aanschaffen? :)
Gebruikersavatar
Lauwaap

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Emmen

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Huib1968 » zo jul 31 2011 6:06 pm

Lauwaap schreef:Haha ja ik had ook al in jouw topic gepost dat we maar beter de set samen konden aanschaffen, zodat we misschien nog een lekkere korting konden krijgen om daar weer andere leuke dingen mee te doen. ;) Ik denk dat ik de set ergens in september ga aanschaffen! Ik hoop dat de D90 dan nog wel te koop is en dat ik niet net achter het net vis ;) Wanneer ga jij hem aanschaffen? :)


We hebben net een uitgave gehad, en gaan binnenkort op vakantie.
Daarna eens kijken wat er overblijft, en dan hoeveel er nog bij moet.
Zat aan tussen Sept/Nov te denken.

Heb em bij Cameranu.nl gezien, de body en de lens. €549 + €303 = €852,- incl verzenden.
Wil dan nog kijken of er ergens een "echte" winkel is die em voor dat bedrag heeft.
Of een keer bij de MM binnenlopen dan.
Huib1968



Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Patrick » zo jul 31 2011 6:22 pm

Objectieven zijn bij de Mediamarkt altijd (??) veel te duur. Camera's gaan wel, zeker als ze een of andere maffe actie hebben (geen BTW, etc.). Het is in ieder geval verstandig de prijzen van wat je zou willen hebben een beetje te kennen als je er heen gaat. En je vooral geen veel te duur filter laten aansmeren. Ook de verzekeringen die ze erbij aanbieden lijken mij nogal overbodig.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Huib1968 » zo jul 31 2011 6:26 pm

Patrick schreef:Objectieven zijn bij de Mediamarkt altijd (??) veel te duur. Camera's gaan wel, zeker als ze een of andere maffe actie hebben (geen BTW, etc.). Het is in ieder geval verstandig de prijzen van wat je zou willen hebben een beetje te kennen als je er heen gaat. En je vooral geen veel te duur filter laten aansmeren. Ook de verzekeringen die ze erbij aanbieden lijken mij nogal overbodig.


Filter ?
Daar hoef ik toch nog niet mee te beginnen ?
Huib1968



Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor jan » zo jul 31 2011 6:32 pm

Patrick schreef:Objectieven zijn bij de Mediamarkt altijd (??) veel te duur. Camera's gaan wel, zeker als ze een of andere maffe actie hebben (geen BTW, etc.). Het is in ieder geval verstandig de prijzen van wat je zou willen hebben een beetje te kennen als je er heen gaat. En je vooral geen veel te duur filter laten aansmeren. Ook de verzekeringen die ze erbij aanbieden lijken mij nogal overbodig.


De BTW actie bij MM is er ook eentje waar je voor wat betreft losse componenten niet wijzer van gaat worden. Ik had met aanschaf van mijn flitser gewacht tot deze actie en ben hem toen gaan kopen. Kom ik bij de kassa geldt de korting niet op accessoires. De vrouw aan de kassa verwees me naar de voorwaarden voor deze actie en inderdaad...... Ik heb de flitser daar maar gelaten. Had er geen zin meer in ondanks dat ik 3 maanden mijn geduld op de proef had gesteld. Losse objectieven worden ook als losse accessoire aangemerkt dus daarvoor hoef je niet te wachten voor een MM BTW actie.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor JanR » zo jul 31 2011 6:45 pm

Ik zou ook eens kijken naar een tweedehands D90, die zijn best wel gunstig in prijs.
En er zitten hele mooie tussen tegenwoordig.
Er zijn er op dit moment genoeg die overstappen op een nieuwer model.
Laatst gewijzigd door JanR op zo jul 31 2011 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
JanR

Forumlid
Berichten: 1115


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Lauwaap » zo jul 31 2011 6:50 pm

Ik durf daar niet op te vertrouwen. Ik ben liever zeker van de zaak dat het allemaal goed inelkaar steekt. Natuurlijk kan je ook pech hebben met een nieuwe camera, maar de kans is groter dat je bedrogen wordt met een 2e handse. Als de d90 uit de handel zou gaan, ga ik door sparen voor de D7000.
Gebruikersavatar
Lauwaap

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Emmen

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor JanR » zo jul 31 2011 6:53 pm

Hi Hi ben blij dat iemand anders dat bij mij wel deed, anders was ik hem niet kwijtgeraakt. Als je ziet wat de handel er voor inruilprijs tegenover zet.
Dan schieten de tranen echt uit alle gaten die je je maar bedenken kunt :(
Ik heb hem toen weggedaan met 7000 klicks erop. De inkt van de advertentie was nog niet droog en hopla weg.

Maar goed als je nog geen camera hebt is een nieuwe het meest veilige, dat is dan wel weer zo.
JanR

Forumlid
Berichten: 1115


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D90 en fotografie in het donker

Berichtdoor Lauwaap » zo jul 31 2011 6:58 pm

Haha gelukkig zijn er inderdaad mensen die dat doen! Ik koop ook wel eens 2e handse spullen op MP, maar als het gaat om dingen waarbij ik niet goed kan beoordelen of het goed is durf ik het risico niet te nemen. Als ik iemand zou kennen zou ik er wel op durven vertrouwen, maar tegenwoordig kan je niet elk persoon zonder meer vertrouwen ;)
Gebruikersavatar
Lauwaap

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Emmen


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten