POLL D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Hoe tevreden ben je over je D7000?

Zeer tevreden
88
57%
tevreden
43
28%
ontevreden
18
12%
zeer ontevreden
5
3%
 
Totaal aantal stemmen: 154

Onderwerp:

POLL D7000

Berichtdoor opdehoek » ma jan 02 2012 7:47 am

Er zijn op het forum zeer veel negatieve berichten over de D7000.
Terwijl ik zelf zeer te spreken ben over de camera en de foto's die ik er mee maak.
Daarom toch eens een poll om te zien of ik nu echt één van de weinigen ben die zeer te spreken is over de D7000.

Wilbert.
opdehoek

Forumlid
Berichten: 9



Onderwerp:

POLL D7000

Berichtdoor D7000newbie » ma jan 02 2012 8:26 am

Zeer tevreden over de D7000 in het algemeen.

De camera is nu wel bij NSP ivm verhelpen van backfocus.

Gr. Marcel
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Gebruikersavatar
D7000newbie

Forumlid
Berichten: 323


Contacteer:

Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor MattvanIJpen » ma jan 02 2012 8:59 am

Erg fijne camera in het algemeen, alleen die van mij geeft een onscherpe waas over alle foto's waardoor ( na een goede test ) ook die van mij naar NSP gaat.
MattvanIJpen



Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor Steven » ma jan 02 2012 10:24 am

Ik heb best wel een tijdje op twee gedachten gehinkelt. Koop ik een D7000 of wacht ik op de D7100/D400/D800 en kijk wat die te bieden hebben. Mede door het onscherpe en backfocus verhaal en de overuren die NSP lijkt te maken dit te verhelpen heb ik besloten nog maar even te wachten op een van de 3 newborns.
Steven



Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor strangeartefact » ma jan 02 2012 10:28 am

Die D7000 maakt nog al wat los..en dat ruim 1 jaar na release.

Laten we maar hopen dat uiteindelijk de teller doorslaat naar tevredenheid bij een ieder ;)

Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor Ener » ma jan 02 2012 10:29 am

Ik ga met Steven mee. Met dat euvel kamp ik ook. Daarom besloten ook nog even te wachten.
Ener

Forumlid
Berichten: 21


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

POLL D7000

Berichtdoor D7000newbie » ma jan 02 2012 10:39 am

Misschien goed om de poll te verbijzonderen.... De tussenstand is nu:

Algemeen:
2 positief
0 negatief

Backfocus:
2 wel probleem en/of in reparatie
0 probleem verholpen na reparatie
0 geen probleem

Gr. Marcel
Nikon D7000 met MB-D11 grip, SB700 flitser, R1C1 macro flitserset, Gitzo statief en monopod.
Nikon objectieven: 10-24mm f/3.5-4.5G | 18-105mm f/3.5-5.6G | 70-300mm f/4.5-5.6G | 35mm f/1.8G | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2.8G Micro | TC-17 convertor
Gebruikersavatar
D7000newbie

Forumlid
Berichten: 323


Contacteer:

Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor Léon Obers » ma jan 02 2012 11:32 am

Ik vond de resultaten van de Poll in het begin dat de draad werd gestart wat vreemd.
Twee gebruikers (reactie 2 en 3) meldden toen problemen met de camera te hebben, terwijl de Poll toen slechts 1 teller gaf van een ontevreden gebruiker. Inmiddels zit de Poll wat verder en is die differentiatie niet meer te maken. Maar hoe kan iemand positief over een camera zijn als die met problemen zit en om die reden de camera moet opsturen?
De vraag blijft vooralsnog voor die gebruikers of in die gevallen de camera na het bezoek bij NSP wel aan de eisen zal voldoen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor MattvanIJpen » ma jan 02 2012 11:45 am

Léon Obers schreef:Ik vond de resultaten van de Poll in het begin dat de draad werd gestart wat vreemd.
Twee gebruikers (reactie 2 en 3) meldden toen problemen met de camera te hebben, terwijl de Poll toen slechts 1 teller gaf van een ontevreden gebruiker. Inmiddels zit de Poll wat verder en is die differentiatie niet meer te maken. Maar hoe kan iemand positief over een camera zijn als die met problemen zit en om die reden de camera moet opsturen?
De vraag blijft vooralsnog voor die gebruikers of in die gevallen de camera na het bezoek bij NSP wel aan de eisen zal voldoen.


Hallo Leon,

Ik heb ook bewust nog niet gestemd. Ben erg blij met de D7000 en vind hem zeer gebruiksvriendelijk, echter heb ik helaas een exemplaar wat niet presteerd zoals hij dat hoort te doen. Ik kan nu negatief gaan stemmen, maar als hij straks (hopelijk) wel goed is zal ik weer zeer positief zijn.
Ik wacht dus eerst even zijn bezoek aan NSP af, voordat ik een oordeel geef over de camera. Hij gaat trouwens woensdagmiddag naar Beverwijk.

Vriendelijke groet,

Matthieu
MattvanIJpen



Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor hoorn666 » ma jan 02 2012 1:27 pm

Ik ben zeer tevreden over de camera.
Naar mijn mening, wat wel weer boze reacties op zal leveren, moet men zich soms iets meer verdiepen in de onmogelijkheden. De reactie in een ander draadje, je leest alleen maar problemen, is onzin.
Er zijn genoeg tevreden gebruikers en de doorsnee tevreden gebruiker meldt zich niet.
Kijk eens op zoover etc, de klagers zijn altijd in de meerderheid.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
hoorn666

Forumlid
Berichten: 207


Locatie: Hoorn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor MattvanIJpen » ma jan 02 2012 1:50 pm

hoorn666 schreef:Ik ben zeer tevreden over de camera.
Naar mijn mening, wat wel weer boze reacties op zal leveren, moet men zich soms iets meer verdiepen in de onmogelijkheden. De reactie in een ander draadje, je leest alleen maar problemen, is onzin.
Er zijn genoeg tevreden gebruikers en de doorsnee tevreden gebruiker meldt zich niet.
Kijk eens op zoover etc, de klagers zijn altijd in de meerderheid.


Ik zou je graag aan de hand van een paar voorbeeldfoto's willen laten zien dat dit niet altijd het geval is, maar via Picassa worden de foto's zo teruggebracht dat je ze niet goed kunt beoordelen. Ben het zeker met je eens dat het een zeer uitgebreide camera is waar heel veel uit te halen is en je gemakkelijk met verkeerde in(af) stellingen aan de slag gaat, maar ik heb echt alle standen uitgeprobeerd en hou die vervelende onscherpe waas over al mijn foto's. Indien geinteresseerd kan ik best foto's mailen?

Vr. groet,

Matthieu
MattvanIJpen



Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor MattvanIJpen » ma jan 02 2012 2:25 pm

hoorn666 schreef:Ik ben zeer tevreden over de camera.
Naar mijn mening, wat wel weer boze reacties op zal leveren, moet men zich soms iets meer verdiepen in de onmogelijkheden.


P.S. Mijn reactie was overigens zeker niet boos hoor! :wink: Ik ben jullie juist dankbaar voor alle hulp en adviezen voor mij als beginnend spiegel reflex fotograaf en hoop nog heel veel te leren met een straks hopelijk goed werkende D7000. :D
MattvanIJpen



Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor hoorn666 » ma jan 02 2012 2:27 pm

Hoi Matthieu,

Heel vervelend van die waas, maar is dit onscherpte of iets anders.
Ik kan niet oordelen over jouw instellingen en glas, maar ik heb dit weekend ook eens naar de back en front gekeken. Was bij mijn voor 1 lens geen 0, maar dat terzijde. Wat me wel liet schrikken was het resultaat van een kitlens 18-105mm. Ik was in staat om de lens direct in de afvalbak te kieperen, wat een onscherpe bende, het ligt dus niet aan de camera. Wellicht zou je eens een dure lens kunnen proberen, het neemt niet weg dat het dan balen is dat je met je eigen spullen leuke foto's kunt maken.

M.vr.gr.

Alex
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
hoorn666

Forumlid
Berichten: 207


Locatie: Hoorn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor jan » ma jan 02 2012 2:37 pm

hoorn666 schreef:Hoi Matthieu,

Wat me wel liet schrikken was het resultaat van een kitlens 18-105mm. Ik was in staat om de lens direct in de afvalbak te kieperen, wat een onscherpe bende, het ligt dus niet aan de camera. Wellicht zou je eens een dure lens kunnen proberen, het neemt niet weg dat het dan balen is dat je met je eigen spullen leuke foto's kunt maken.

M.vr.gr.

Alex


Alex,

Wel vreemd dat Nikon deze lens dan standaard in een Nikon D7000 kit verkoopt. Ik heb al verschillende uitlatingen gelezen dat deze camera "sjiek" glas nodig zou hebben. Dus dan zou de kitlens ook onder de noemer "sjiek" moeten vallen. Natuurlijk het kan altijd nog sjieker. Maar op basis van het feit dat Nikon de camera hier mee uitlevert zou je mogen veronderstellen dat dit een zeker referentiekader is. :roll:
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: POLL D7000

Berichtdoor RobbieDx » ma jan 02 2012 2:50 pm

Ben ook zeer tevreden over de D7000! Laatst nog met AF-C, 3D-tracking foto's van mijn gestoorde hond genomen. Van de 157 foto's waren er 2 niet scherp!
Je moet wel de optie focus tracking with lockon uitzetten is mijn ervaring!

Groet,

Rob
Groet, Rob

Flickr
Gebruikersavatar
RobbieDx

Clublid
Berichten: 421


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten